Daimler představil nový elektromobil, ale v Evropě si o něm můžeme nechat zdát

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. března 2018, 13:59 Google+

V roce 2011 vznikla v Číně společnost Shenzhen Denza New Energy Automotive Co., která je z poloviny vlastněná německým Daimlerem a z poloviny čínskou automobilkou BYD. Prvním výsledkem této spolupráce byl v roce 2014 elektromobil nazvaný Denza 400, na který nyní navazuje model Denza 500, který slibuje dojezd na jedno nabití až 500 kilometrů. Daimler tak očividně hodlá bojovat o čínský trh všemi prostředky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Denza 500

Denza 500 | foto: Denza

Sdílejte článek

Denza 500 sice může na první pohled vypadat jako klasický hatchback, nicméně ve skutečnosti se jedná o čtyřdveřový sedan s neuvěřitelně krátkou zadní částí. A právě vzadu se také nachází malá plaketka, která by mohla být pro čínské kupce dokonalým magnetem. Stojí na ni totiž „Engineered with Daimler Group", tedy „Vyvinuto ve spolupráci se skupinou Daimler".

Mercedes totiž pracuje na elektromobilech se skutečným zápalem, což by tomuto malému vozu mohlo přinést řadu benefitů. Ještě před bližším pohledem na techniku bychom ale mohli prozkoumat design. Kromě již zmíněného hodně netradičního pojetí karoserie stojí za zmínku přepracovaná přední maska, která díky absenci chladiče nabízí nabíjecí zásuvku, která je po stranách lemována hodně protáhlými LED světlomety.

Podlouhlá světla s LED technologií najdeme i na zadní straně vozu, nicméně ta vypadá poměrně usedleji. Stejně tak usedle působí i interiér, který nabízí tradiční uspořádání bez velkých designových výstřelků či přešlapů. Palubní desce samozřejmě kraluje 9 palcový multimediální systém, který nabízí bohaté funkce konektivity. Nechybí ale ani aplikace, která vám zobrazí nejbližší z cca 112 000 nabíječek elektromobilů v Číně.

A teď už vzhůru k technice. Pod podlahou se nachází akumulátory o celkové kapacitě 70 kWh, díky kterým zvládne Denza 500 až 500 kilometrů na jedno nabití. Pro srovnání, Denza 400 nabízela dojezd „jen" 400 kilometrů. Samotná měření NEDC pak ukazují, že ve skutečném světě by se mohl dojezd modelu Denza pohybovat okolo 461 km.

Aby bylo jasné, že tohle auto neudělá koncernu Daimler žádnou ostudu, bylo testováno za řady rozmanitých a rozhodně ne ideálních podmínek - například při teplotách -40 ° C. Vůz však evidentně uspěl, na čemž má mít zásluhu i nové zpracování řady detailů a podstatné odlehčení.

Denza je na čínském trhu dostupná ve dvou variantách. Základní nese název Lifestyle a vrcholná pak "Aurora", přičemž oba motory dosahují standardního výkonu 92 koní (68 kW), nicméně v případě potřeby se dá z nejsilnějšího modelu vyždímat až 181 koní (135 kW), zatím co slabší model nabídne jen 115 koní a (86 kW). Podobně se mění i točivý moment, který ve standardu dosahuje 177 Nm. Když chce člověk dostat maximum z lacinějšího modelu, dostane se mu 290 Nm, zatím co silnější nabídne až 300 Nm točivého momentu.

Rozdíly samozřejmě panují i v časech akcelerací. Zatím co výkonnější model dosáhne rychlosti 100 km/h během 10.5 sekundy, slabšímu to trvá 14 sekund. Oba modely se však spolehlivě zastaví na hranici 150 km/h. Co se cen týče, lacinější edice Lifestyle bude začínat v přepočtu na částce 980 000 Kč, výkonnější vyjde na 1 077 000  Kč.

Vytisknout

Diskuze: Daimler představil nový elektromobil, ale v Evropě si o něm můžeme nechat zdát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Modrý McLaren 650S utrpěl během nehody poměrně vážná poškození

Tohle majitel nerozdýchá. Řidič si vypůjčil luxusní McLaren, do čtyř hodin z…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud