Test: Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 27. července 2021, 18:54 Google+

Superb je pojem sám o sobě, zkrátka manažerský, případně taxikářský povoz. V záplavě naftových černých kusů je poměrně vzácné narazit na benzinového jedince, který zaujme na první pohled. A přesně takový kus jsme dostali na test. Jistě vás napadne, jaká bude asi spotřeba u takového vozu. Dává vůbec vedle naftového dvoulitru tato motorizace smysl?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Superb třetí generace není žádnou novinkou, nedávno jsme psali o ojetém 2.0 TDI. V roce 2019 ovšem proběhl facelift, takže tu máme „staronové“ auto s nejsilnějším motorem, který Škodovka aktuálně do svých aut dává.

Vůz je ve výbavě Sportline, která je dosti výrazná. Příplatků je zde opravdu mnoho, nechybí ani masážní odvětrávané přední sedadla, nezávislé topení, adaptivní tlumiče DCC a mnoho dalšího. Jen ta cena není úplně lidová.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Zlatá barva Dragon Skin je téma číslo jedna, když s vozem někde zastavíte. Jde o jasný případ „hate it, or love it“ – tedy buď ji milujete, nebo nenávidíte. Nám se líbí, ale nekoupili bychom si ji. Velmi dobře ovšem ladí s tmavými doplňky – orámování masky, oken, tmavý spojler, kola atd.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ačkoliv je vůz podstaven na modulární platformě MQB, má protažený rozvor, aby byl vzadu nadstandardní prostor, takže se mu občas přezdívá jezevčík.

Rozměry 4869/1864/1468/2841 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost - 1645 kg

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Jelikož jde o vůz střední třídy, je to uvnitř znát. I oproti nové Octavii je zkrátka dál. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv by posed mohl být nižší, sedí se v nich dobře a ideální pozici není problém rychle nastavit. Co mi trochu vadí je, že sedadla mají nevýrazné boční vedení, ale to mohou vyřešit sportovní sedadla.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Máme zde starý infotainment, který je přehlednější a rychlejší, než ten nový, který známe ze čtyřkové Octavie. I jeho provedení – rozlišení a velikost jsou lepší. Potěší také ovládání přes klasické otočné ovladače a tlačítka. Jednoduché, přehledné a bezpečné.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Pochvalu zaslouží kvalitní materiály a celková kvalita dílenského zpracování. Oproti Octavii je také znát více prostoru vpředu a hlavně vzadu.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Odkládacích prostorů je zde dostatek a potěší tradiční deštníky ve dveřích. Jelikož poslední týdny často pršelo, tak sem ho asi poprvé v životě využil. Zavazadlový prostor je obrovský, 625 litrů. Díky bohu za ty plastové zarážky se suchým zipem, díky kterým ukotvíte menší předměty, aby vám v kufru nelítaly.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Další „simply clever“ vychytávkou jsou zadní hlavové opěrky, které mají vysouvací bočnice, takže vám v nich hlava drží, perfektní věc na dlouhé cestování.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

V normálním režimu nastavení tlumičů je vůz komfortní, ale dostatečně tuhý. Přejezdy ostřejších příčných nerovností nebo výmolů zvládá s lehkým bouchnutím, ale není to nic hrozného. Po přepnutí do komfortního režimu tlumičů DCC vůz výrazně změkne a stává se z něj houpavý křižník, který poskytuje obzvlášť ve městě skvělý komfort. Na druhou stranu na okreskách se díky tomu umí pěkně „rozkohýbat“ a je lepší si vůz přepnout zpět do normálu.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sportovní režim v 200 kW Superbu? Není to vzhledem k vyšší hmotnosti a povaze vozu hloupost? Není. Je až neuvěřitelné, jak dokáže být vůz tuhý a v zatáčkách rychlý. Zatáčí velmi dobře a i přes jeho velikost nepůsobí o moc méně sportovním a jistým dojmem, jak Octavia RS. Dokonce si troufnu tvrdit, že je Superb v přímce o kus rychlejší. Zajímalo by mě, srovnat tyto dva sourozence na okruhu, myslím, že by to byl vyrovnaný souboj.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Co je na Superbu největší minus? Jednoznačně ospalá reakce na plynový pedál. Vzhledem ke stále se zpřísňujícím podmínkám ze strany Evropské unie jsou automobilky nuceny vyrábět mdlá auta, které díky tomu mají lepší emise a spotřebu. To, že to neprospívá autu a ani bezpečnosti už EU bohužel neřeší. Ve výsledku tedy jedete na okresce za kamionem, víte, že máte 200 kW, tudíž předjet ho nebude žádný problém, dáte plný plyn a čekáte „dobré“ 3 vteřiny, než se vůz uvede do pohybu. Jenže 3 vteřiny jsou v předjížděcím manévru opravdu dlouhé a tak se mohou stát nebezpečnými. Jasně, po nějaké době, kdy vůz znáte a víte, jak s ním pracovat se s tím sžijete, ale ani tak si nemyslím, že je tohle správný směr. Oproti faceliftu zde přibyl filtr pevných částí DPF, který tomu také nepomůže a celkový výkon vozu poklesl z původních 206 na 200 kW.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný benzinový dvoulitr TSI. Jde o nejsilnější motor v nabídce Škodovky. Vzhledem k tomu, že je zde nově DPF filtr a vzhledem k eko normám je motor celkově lehce „přiškrcen“, reakce na plynový pedál není zrovna optimální, nicméně jakmile jej přemluvíte k akci, tahá skvěle. Dynamika je opravdu dobrá a ačkoliv zvuk není úplně výrazný, je příjemný a neruší. Odhlučnění je na výbornou, i při rychlostech okolo 180 km/h je uvnitř vozu příjemné ticho.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Akcelerace na stovku zabere 5,6 vteřin a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Spotřeba je vzhledem k velikosti vozu a výkonu nižší, než jsme očekávali. Při klidné jízdě jsme naměřili tyto hodnoty:

Město – 9 – 10 l

Kombinovaná – 8,5 l

Okreska – 7 l

Ceny

Základní Superb (1.5 TSI 110 kW Ambition) stojí od 740 900 Kč. Námi testovaný Sportline startuje se základní 1.5 TSI na částce 842 900 Kč. My zde ovšem máme vrcholnou motorizaci 2.0 TSI s pohonem 4x4 a automatem, za kterou připlatíte 329 000 Kč. Náš testovaný kus měl ještě připlacenou další bohatou výbavu, takže finální cenovka činila 1,4 milionu.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline za 1,4 milionu rozhodně není volbou pro každého, ale pokud chcete nejrychlejší Škodovku současnosti, která skvěle vypadá, nezapadne v davu a nevadí vám vyšší spotřeba oproti dieselové motorizaci, je skvělou volbou. Potěší kvalitně zpracovaný interiér, intuitivní ovládání vozu pomocí tlačítek a pohodlný adaptivní podvozek, který umí být i velmi schopný při rychlejší jízdě po okresce v režimu sport. Jediným výrazným minusem je mdlá reakce na plynový pedál. Tento zlatý „jezevčík“ získává 8/10 bodů.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Motor – dynamika, kultivovanost

Schopný podvozek – komfort, ostřejší jízda

Prostornost

Image

Jednoduché ovládání vozu

Kvalitní materiály v interiéru

Minusy

Mdlá reakce na plyn

Vyšší spotřeba oproti TDI

Cena

 

Vytisknout

Diskuze: Test: Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

S konkrétní sumou peněz hledám ideální ojeté auto z koncernu VW. Jak na to?

První foto nového Mitsubishi ASX

Nové Mitsubishi ASX. První foto slibuje naprosto razantní změnu, počkáme si ale

DS 4

DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Ilustrační foto

Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

Toyota bZ4X

První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

Ups, tak tohle se nepovedlo

Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

reklama

Doporučujeme

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

  2. Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

  3. Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

  4. První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

  5. Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

  6. DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud