Test: Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 27. července 2021, 18:54 Google+

Superb je pojem sám o sobě, zkrátka manažerský, případně taxikářský povoz. V záplavě naftových černých kusů je poměrně vzácné narazit na benzinového jedince, který zaujme na první pohled. A přesně takový kus jsme dostali na test. Jistě vás napadne, jaká bude asi spotřeba u takového vozu. Dává vůbec vedle naftového dvoulitru tato motorizace smysl?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Superb třetí generace není žádnou novinkou, nedávno jsme psali o ojetém 2.0 TDI. V roce 2019 ovšem proběhl facelift, takže tu máme „staronové“ auto s nejsilnějším motorem, který Škodovka aktuálně do svých aut dává.

Vůz je ve výbavě Sportline, která je dosti výrazná. Příplatků je zde opravdu mnoho, nechybí ani masážní odvětrávané přední sedadla, nezávislé topení, adaptivní tlumiče DCC a mnoho dalšího. Jen ta cena není úplně lidová.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Zlatá barva Dragon Skin je téma číslo jedna, když s vozem někde zastavíte. Jde o jasný případ „hate it, or love it“ – tedy buď ji milujete, nebo nenávidíte. Nám se líbí, ale nekoupili bychom si ji. Velmi dobře ovšem ladí s tmavými doplňky – orámování masky, oken, tmavý spojler, kola atd.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ačkoliv je vůz podstaven na modulární platformě MQB, má protažený rozvor, aby byl vzadu nadstandardní prostor, takže se mu občas přezdívá jezevčík.

Rozměry 4869/1864/1468/2841 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost - 1645 kg

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Jelikož jde o vůz střední třídy, je to uvnitř znát. I oproti nové Octavii je zkrátka dál. Sedadla jsou pohodlná a ačkoliv by posed mohl být nižší, sedí se v nich dobře a ideální pozici není problém rychle nastavit. Co mi trochu vadí je, že sedadla mají nevýrazné boční vedení, ale to mohou vyřešit sportovní sedadla.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Máme zde starý infotainment, který je přehlednější a rychlejší, než ten nový, který známe ze čtyřkové Octavie. I jeho provedení – rozlišení a velikost jsou lepší. Potěší také ovládání přes klasické otočné ovladače a tlačítka. Jednoduché, přehledné a bezpečné.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Pochvalu zaslouží kvalitní materiály a celková kvalita dílenského zpracování. Oproti Octavii je také znát více prostoru vpředu a hlavně vzadu.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Odkládacích prostorů je zde dostatek a potěší tradiční deštníky ve dveřích. Jelikož poslední týdny často pršelo, tak sem ho asi poprvé v životě využil. Zavazadlový prostor je obrovský, 625 litrů. Díky bohu za ty plastové zarážky se suchým zipem, díky kterým ukotvíte menší předměty, aby vám v kufru nelítaly.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Další „simply clever“ vychytávkou jsou zadní hlavové opěrky, které mají vysouvací bočnice, takže vám v nich hlava drží, perfektní věc na dlouhé cestování.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

V normálním režimu nastavení tlumičů je vůz komfortní, ale dostatečně tuhý. Přejezdy ostřejších příčných nerovností nebo výmolů zvládá s lehkým bouchnutím, ale není to nic hrozného. Po přepnutí do komfortního režimu tlumičů DCC vůz výrazně změkne a stává se z něj houpavý křižník, který poskytuje obzvlášť ve městě skvělý komfort. Na druhou stranu na okreskách se díky tomu umí pěkně „rozkohýbat“ a je lepší si vůz přepnout zpět do normálu.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sportovní režim v 200 kW Superbu? Není to vzhledem k vyšší hmotnosti a povaze vozu hloupost? Není. Je až neuvěřitelné, jak dokáže být vůz tuhý a v zatáčkách rychlý. Zatáčí velmi dobře a i přes jeho velikost nepůsobí o moc méně sportovním a jistým dojmem, jak Octavia RS. Dokonce si troufnu tvrdit, že je Superb v přímce o kus rychlejší. Zajímalo by mě, srovnat tyto dva sourozence na okruhu, myslím, že by to byl vyrovnaný souboj.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Co je na Superbu největší minus? Jednoznačně ospalá reakce na plynový pedál. Vzhledem ke stále se zpřísňujícím podmínkám ze strany Evropské unie jsou automobilky nuceny vyrábět mdlá auta, které díky tomu mají lepší emise a spotřebu. To, že to neprospívá autu a ani bezpečnosti už EU bohužel neřeší. Ve výsledku tedy jedete na okresce za kamionem, víte, že máte 200 kW, tudíž předjet ho nebude žádný problém, dáte plný plyn a čekáte „dobré“ 3 vteřiny, než se vůz uvede do pohybu. Jenže 3 vteřiny jsou v předjížděcím manévru opravdu dlouhé a tak se mohou stát nebezpečnými. Jasně, po nějaké době, kdy vůz znáte a víte, jak s ním pracovat se s tím sžijete, ale ani tak si nemyslím, že je tohle správný směr. Oproti faceliftu zde přibyl filtr pevných částí DPF, který tomu také nepomůže a celkový výkon vozu poklesl z původních 206 na 200 kW.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný benzinový dvoulitr TSI. Jde o nejsilnější motor v nabídce Škodovky. Vzhledem k tomu, že je zde nově DPF filtr a vzhledem k eko normám je motor celkově lehce „přiškrcen“, reakce na plynový pedál není zrovna optimální, nicméně jakmile jej přemluvíte k akci, tahá skvěle. Dynamika je opravdu dobrá a ačkoliv zvuk není úplně výrazný, je příjemný a neruší. Odhlučnění je na výbornou, i při rychlostech okolo 180 km/h je uvnitř vozu příjemné ticho.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Akcelerace na stovku zabere 5,6 vteřin a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Spotřeba je vzhledem k velikosti vozu a výkonu nižší, než jsme očekávali. Při klidné jízdě jsme naměřili tyto hodnoty:

Město – 9 – 10 l

Kombinovaná – 8,5 l

Okreska – 7 l

Ceny

Základní Superb (1.5 TSI 110 kW Ambition) stojí od 740 900 Kč. Námi testovaný Sportline startuje se základní 1.5 TSI na částce 842 900 Kč. My zde ovšem máme vrcholnou motorizaci 2.0 TSI s pohonem 4x4 a automatem, za kterou připlatíte 329 000 Kč. Náš testovaný kus měl ještě připlacenou další bohatou výbavu, takže finální cenovka činila 1,4 milionu.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline za 1,4 milionu rozhodně není volbou pro každého, ale pokud chcete nejrychlejší Škodovku současnosti, která skvěle vypadá, nezapadne v davu a nevadí vám vyšší spotřeba oproti dieselové motorizaci, je skvělou volbou. Potěší kvalitně zpracovaný interiér, intuitivní ovládání vozu pomocí tlačítek a pohodlný adaptivní podvozek, který umí být i velmi schopný při rychlejší jízdě po okresce v režimu sport. Jediným výrazným minusem je mdlá reakce na plynový pedál. Tento zlatý „jezevčík“ získává 8/10 bodů.

img-responsive

Škoda Superb Sportline | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Motor – dynamika, kultivovanost

Schopný podvozek – komfort, ostřejší jízda

Prostornost

Image

Jednoduché ovládání vozu

Kvalitní materiály v interiéru

Minusy

Mdlá reakce na plyn

Vyšší spotřeba oproti TDI

Cena

 

Vytisknout

Diskuze: Test: Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

Tesla Model Y

Mají zachránit planetu, přitom už tak drahé Tesly ještě přitvrdily

Toyota Compact Cruiser EV

Elektrický teréňák Compact Cruiser EV od Toyoty získal designovou cenu

Volkswagen Caddy 4Motion

Test: Volkswagen Caddy Style 2.0 TDI 4Motion – kříženec dodávky a MPV s pohonem všech kol

Ford

Ani Fordu se svolávací akce nevyhnuly. Tři miliony aut musí do servisu

reklama

Doporučujeme

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

  6. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud