Když automobilka Lincoln znovu nabídla zákazníkům model Continental, oživila tím tak legendu, která se z trhu ztratila na více než 15 let. Jedna věc však s novým modelem Continental nepřišla: zadní dveře otevírané proti směru jízdy, které si během desetiletí označily název Suicide doors, tedy sebevražedné dveře.
Podle webu Automotive News však automobilka na konferenci Národního sdružení automobilových prodejců (National Automobile Dealers Association) v Las Vegas oznámila, že v budoucnosti by se tato drobnost znovu mohla na modelech Continental sedan objevit.
Bohužel neznáme žádné detaily ani časový rozvrh a samotná automobilka se k věci také nechce vyjadřovat. Několik dealerů však nezávisle na sobě potvrdilo, že tato novinka se na konferenci skutečně objevila a časem by se měla objevit i v showroomech.
Dveře s panty v zadní části se začaly objevovat od čtvrté generace Continentalu, která začala vyjíždět na silnice v šedesátých letech. A pokud vám tenhle model nic neříká, pak můžeme připomenout, že právě v limuzíně vycházející z modelu Continental byl spáchán atentát na Kennedyho, čímž se tento vůz nechvalně zapsal do historie.
Lincoln si pohrával s myšlenkou na opětovné využití sebevražedných dveří již v roce 2002, kdy jimi vybavil studii Continental Concept. Ta měla být předzvěstí desáté generace, která se však začala vyrábět až koncem roku 2016 a svou inspiraci čerpala z konceptu představeného v roce 2015.
Otázkou však je, v jakém modelu Continental se sebevražedné dveře objeví. Prodeje poslední generace totiž oproti minulému roku výrazně klesají a automobilka reálně uvažuje, že celou sérii Continental opět uloží k ledu. Nabízí se tedy možnost, že sebevražedné dveře pro současnou generaci budou jedním z pokusů, jak zvednou prodeje a modelovou řadu tím zachránit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?