Když automobilka Lincoln znovu nabídla zákazníkům model Continental, oživila tím tak legendu, která se z trhu ztratila na více než 15 let. Jedna věc však s novým modelem Continental nepřišla: zadní dveře otevírané proti směru jízdy, které si během desetiletí označily název Suicide doors, tedy sebevražedné dveře.
Podle webu Automotive News však automobilka na konferenci Národního sdružení automobilových prodejců (National Automobile Dealers Association) v Las Vegas oznámila, že v budoucnosti by se tato drobnost znovu mohla na modelech Continental sedan objevit.
Bohužel neznáme žádné detaily ani časový rozvrh a samotná automobilka se k věci také nechce vyjadřovat. Několik dealerů však nezávisle na sobě potvrdilo, že tato novinka se na konferenci skutečně objevila a časem by se měla objevit i v showroomech.
Dveře s panty v zadní části se začaly objevovat od čtvrté generace Continentalu, která začala vyjíždět na silnice v šedesátých letech. A pokud vám tenhle model nic neříká, pak můžeme připomenout, že právě v limuzíně vycházející z modelu Continental byl spáchán atentát na Kennedyho, čímž se tento vůz nechvalně zapsal do historie.
Lincoln si pohrával s myšlenkou na opětovné využití sebevražedných dveří již v roce 2002, kdy jimi vybavil studii Continental Concept. Ta měla být předzvěstí desáté generace, která se však začala vyrábět až koncem roku 2016 a svou inspiraci čerpala z konceptu představeného v roce 2015.
Otázkou však je, v jakém modelu Continental se sebevražedné dveře objeví. Prodeje poslední generace totiž oproti minulému roku výrazně klesají a automobilka reálně uvažuje, že celou sérii Continental opět uloží k ledu. Nabízí se tedy možnost, že sebevražedné dveře pro současnou generaci budou jedním z pokusů, jak zvednou prodeje a modelovou řadu tím zachránit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.