Čínska automobilka Great Wall má v Európe veľké plány. Na tunajší trh plánuje uviesť malé SUV s názvom Hover H4.
Čínska automobilka Great Wall plánuje postupnú expanziu svojich modelov na európsky automobilový trh. V súčasnosti sa automobily tejto značky predávajú vo Veľkej Británii, ale už aj na Slovensku. Najnovším prírastkom medzi európskymi modelmi bude malé SUV s názvom Hover H4.
Model Hover H4 svojimi rozmermi 3961 x1728 x 1617 mm a rázvorom náprav s hodnotou 2383 mm zapadá do kategórie malých SUV, o ktoré je v Európe čoraz väčší záujem. Dizajn je na pomery čínskych automobiliek pomerne originálny, pri detailnom skúmaní je na krivkách malého SUV možné nájsť inšpiráciu viacerými európskymi modelmi.
Pod kapotou modelu Hover H4 bude pracovať benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra (77 kW/105 k, 138 Nm), k dispozícii bude výhradne pohon prednej nápravy. Výkon motora je na kolesá prenášaný prostredníctvom 5-stupňovej manuálnej prevodovky.
Výbava čínskeho SUV nebude rozhodne chudobná, bude obsahovať prvky ako klimatizácia, elektrické sťahovanie okien, palubný počítač, 4 airbagy alebo multifunkčný volant.
Automobilka Great Wall Motors sa špecializuje na modely SUV, ich výroba v súčasnosti prebieha aj v európskych závodoch v Rusku a Bulharsku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.