Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

peugeot 408
peugeot 408, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 27. února 2024 16:20
Sdílej:

Dnes se podíváme na zoubek stylovce od francouzského Peugeotu a to rovnou v nejvyšší specifikaci s plug-in hybridním pohonem o systémovém výkonu slušných 225 koňských sil.

Exteriér 

Peugeot 408 je samotnou automobilkou prezentován jako fastback se zvýšenou světlou výškou. Na první pohled připomíná dnes velmi populární segment vozů SUV-Coupé. Avšak oproti jim vypadá díky poměru šířky a výšky ještě sportovněji. 408 působí dojmem nízkého, doširoka rozkročeného sportovního vozu se zvýšenou světlou výškou. Mně osobně se tento Peugeot moc líbí. 

Ač 408 vychází z modelu 308, jedná se o poměrně velké auto. Vnější rozměry jsou 4 687 mm na délku, šířka činí 1 859 mm a výška vozu je 1 478 mm. Také rozvor má na délku velmi slušných 2 787 mm. Oproti výchozí 308 má crossover vyšší světlou výšku o nezanedbatelných 40 mm. Za zmínku zcela jistě stojí designově zajímavá litá kola s pneumatikami o rozměru 245/40 R20.

Uvnitř 

Interiér vozu se nese v duchu pro Peugeot typického PEUGEOT i-Cockpit® . Jeho nejnovější generace obsahuje kompaktní volant s integrovanými ovladači, 3D přístrojový panel s 10″ digitálním displejem a 10″ HD centrální displej. Na i-Cockpit® si musí člověk chvíli zvykat. Osobně bych uvítal věští množství klasických čudlíky, než ovládat vše přes displej infotainmentu. Ovládání by bylo intuitivnější.

Díky dlouhému rozvoru nabízí nejvíce místa na zadních sedadlech ze všech modelů značky Peugeot. Za zadními sedadly se pak nachází slušný zavazadlový prostor o objemu 471 litrů. Neelektrifikované verze nabízejí větší zavazadlový prostor a to konkrétně objem slušných 536 litrů. 

Pod kapotou 

Pod kapotou Plug-in hybridního Peugeot 408 najdeme turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,6 PureTech a synchronní třífázový elektromotor. Ten je integrovaný v automatické 8 stupňové převodovce. Celkový využitelný výkon hybridní soustavy činí 165 kW (225 koní), točivý moment dosahuje hodnoty 360 N.m. S plnou baterií o kapacitě 12,4 kWh je Peugeot schopen ujet dle podmínek přibližně 40 km (udáváno je 63 km).

Jízda

Usedám za malý zploštělý volant typický pro vozy francouzského výrobce se lvem ve znaku a uvelebuji se do pohodlných masážních sedadel. Po "nastartování" automaticky naběhne hybridní mód, který preferuje elektrický pohon. Vypínám aktivní udržování v jízdních pruzích, jelikož to je u Peugeotu nastaveno velmi agresivně a vyrážím zdolat první kilometry. Již jízda pouze na elektřinu je ve městském provozu i přes poměr výkon/váha 81 kW na 1700 Kg svižná, za což mohu poděkovat porci 320 Nm, dostupných již od nízkých otáček. Čistě na elektřinu se dá bez problémů cestovat i za městem. Ani tam není spotřeba energie nikterak velká. To na dálnici procenta nabití baterie přeci jen mizí o poznání rychleji.  

Po městě je tedy 408 příjemné auto. V jeho neprospěch tedy hrají roli věští rozměry, ale pohonná jednotka a komfortní odpružení tento malý hendikep vyvažují. Za městem se může jet i hodně rychle. Nejedná se samozřejmě o žádný ostrý sporťák, ale roli pohodlného, silného GT poměrně zdatně zvládá. Ono 225 koní a 360 Nm není vůbec málo, což dokazuje i potřebný čas zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 s. Dobré je, že ani s vybitou baterií nepůsobí Peugeot výrazně pomaleji. 

Tuzemský dálniční limit lze též dosáhnout v čistě elektrickém režimu. Maximální rychlost na elektřinu je 135 km/h. Kdo chce víc, musí už spoléhat pouze na "spalovák". Ten díky výkonu 180 koní umí sportovně střižený fastback se zvýšenou světlou výškou poslat až na 235 km/h.

Spotřeba Za celý test jsem s vozem ujel necelých 600 km s tím, že přibližně 85% na benzín a 15% na elektřinu. Za tu dobu jsem se dostal na pěkný průměr 5,8 litrů na 100 km. Jezdit jen na benzín bez možnosti dobíjení, odhaduji spotřebu na nějakých 6,5 až 7 litrů. Kdežto ve slibovanou spotřebu 1,2 litrů na 100 km věřím jen v případě, že budete jezdit celý týden po městě na elektřinu a o víkendu si uděláte výlet na nedalekou chatu.

CenaVůz startuje od úrovně výbavy Allure se spalovacím motorem 1.2 PureTech od 830 000 Kč, plug-in hybrid se nabízí za 1 070 000 Kč. Nejvyšší úroveň GT s benzínovým motorem 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 je prodávána za cenu 945 000 Kč, v kombinaci s nejvýkonnějším plug-in hybridním motorem HYBRID 225 e-EAT8 pak za cenu 1 215 000 Kč.

Plusy:- vzhled - prostor na zadních sedadlech - velmi slušná dynamika- lze jezdit s rozumnou spotřebou

Mínusy:- kvůli baterii menší zavazadlový prostor - nemožnost pohonu všech kol - absence silného dieselu

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?