Test ojetiny Audi A6 Allroad 50 TDI – jeden z nejuniverzálnějších kombíků na trhu

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý DNES 18:51
Sdílej:

Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.

Úvod a ceny

Audi A6 Allroad má dlouhou tradici, první generace (C5) spatřila světlo světa už v roce 1999. Následovaly další dvě generace a od roku 2019 se vyrábí aktuální generace (C8). Námi testovaný kousek, který do recenze zapůjčila Mototechna je z roku 2021 a na tachometru má necelých 96 tisíc kilometrů. Cenovka činí rovný milion korun, což je na kombi vyšší střední třídy s poctivým šestiválcovým dieselem pod kapotou zajímavá cena. Nechybí zde ani bohatá výbava, vyhlášený pohon všech kol quattro, velký kufr a vzduchový podvozek.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Design vozu je velice nadčasový, málokdo by tipoval, že se tato generace vyrábí šestým rokem. Přední části dominují zamračené LED světlomety, mezi kterými je mohutná chromová maska, typická pro modely Audi. Nechybí zde ani tmavé lemy blatníků, které je odlišují od klasické A6. Allroad lze poznat i podle vyšší podvozku a světlého „difuzoru“ vzadu. Zadní část zdobí decentní spoiler, LED světla a lišta, která je propojuje. Celkově se dá říci, že je exteriér vyvážený, reprezentativní a povedený.

Rozměry: 4951/1902/1497-1542/2925 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1945 kg

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Přední kožená sedadla zajišťují skvělý komfort a nechybí zde ani elektrické ovládání s pamětí či možnost prodloužit se sedák. Boční vedení v oblastí boků je průměrné, ale co velice oceňuji, je polohovatelná hlavová opěrka i v podélném směru. Pozice za volantem je celkově velice dobrá a překvapuje mě, jak nízko zde lze sedět. Loketní opěrka je polohovatelná jak výškově, tak podélně.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér vypadá na první pohled velice hezky a hodnotně, ale jsou zde i slabší místa – například tvrdý plast ve dveřních výplních pod bočními okny bych si ve voze vyšší střední třídy představoval měkčí. Trojkový Superb má v tomto místě podstatně lepší materiál. Jinak je však zpracování solidní a ani po 4 letech zde nic výrazně nevrže a nevydává otravné pazvuky. Co musím ocenit, je středový tunel, který zde nemá černý „black piano“ dekor, který je náchylný na poškrábání.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ovládání je poměrně intuitivní a snadné. Nejprve jsem si trochu zvykal na dotykový panel pro ovládání klimatizace, který je utopený nízko, ale po pár dnech k němu nemám výraznější připomínky, byť by klasická tlačítka a kolečka byla pro ovládání snazší. Infotainment má fajn rozlišení, je rychlý a přehledný. Bezdrátové Car Play zde také je. Celkově tedy ergonomie dostává pochvalu.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Mezi další pozitiva se řadí celková prostornost kabiny a to jak vpředu, tak vzadu. Kufr pojme solidních 565 litrů. Zadní sedadla lze sklopit téměř do roviny, takže nebude problém hodit do auta matraci a klidně v něm při cestování přespat.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Vzduchový podvozek, adaptivní tlumiče a rozumně veliká 19 palcová kola, to jsou jasné ukazatele toho, že půjde o pohodlné auto. Podvozek filtruje „houpavé“ nerovnosti fantasticky a vyzdvihnout je potřeba i solidní odhlučnění. Ostřejší či příčné nerovnosti vzduchový podvozek odfiltrovat na 100% neumí a lehké drncnutí se dostaví, je to však drobnost na jinak úžasně fungujícím celku, který působí bytelně a není problém auto vytáhnout mimo zpevněnou cestu. Tam si můžete navolit terénní režim, který zvedne světlou výšku (až 185 mm), díky čemuž projedete více, než bude průměrný smrtelník v životě potřebovat. Pohon všech kol quattro zde pracuje bezchybně. Pokud hledáte univerzální auto, které hravě zvládne město, dálnice, okresky, sníh či lehký terén, tato A6 Allroad bude ideální. Nechybí zde ani sportovní režim, díky kterému dokáže být auto i poměrně svižným společníkem v zatáčkách (světlá výška se sníží na 135 mm). Pochvalu si zaslouží i precizní řízení, jehož tuhost si můžete v individuálním režimu navolit.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Pod kapotou vozu se nachází naftový třílitrový šestiválec, který vozu propůjčuje skvělou dynamiku. Výkon činí 210 kW a kroutící moment dosahuje 620 Nm. Akcelerace z místa na 100 km/h zabere jen 5,8 vteřin a zastaví se až na rychlosti 250 km/h. Skvělou práci rovněž odvádí 8 stupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Potěší také veliká 63 litrová nádrž, díky čemuž zvládne tato A6 ujet téměř 1000 km na jednu nádrž. Nechybí zde ani mild-hybridní technologie, která lehce snižuje spotřebu paliva. Při jízdě bez plynu občas vypíná motor a plachtí, což je příjemné. Výsledná spotřeba paliva je na tak velké auto s šestiválcovým motorem velmi dobrá. Při klidné jízdě jsme naměřili tato čísla:

Město: 6 – 8 litrů / 100 km

Kombinovaná: 7 l

Dálnice: 7 - 8 l

Okresky: 6 – 6,5 l

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Audi A6 Allroad je perfektně všestranné auto, které si bere především to dobré ze světa kombíků (praktičnost, solidní spotřebu, dobré jízdní vlastnosti) a zároveň nabízí i benefity vozů typu SUV (jízda v terénu, bezstarostné parkování k vysokým obrubníkům, snazší nastupování do vozu atd.). Nějaké drobné nedostatky se zde sice najdou – tvrdší dveřní výplně či horší filtrování příčných nerovností, ale jsou to opravdu jen malé nedostatky na jinak prakticky dokonalém celku. U více ojetých kusů je důležité řádně zkontrolovat historii vozidla a celkový stav, abyste se vyvarovali potenciálním vysokým nákladům v budoucnu. Největší přidanou hodnotu vidím v silném motoru, který je zároveň úsporný. Audi A6 Allroad C8 si odváží 9,5/10 bodů.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Design

Praktičnost

Motor

Převodovka

Jízdní vlastnosti

Pohon 4x4

Ovládání

Sedadla

Spotřeba

Kultivovanost

Odhlučnění

Minusy

Místy lacinější materiály uvnitř

Příčné či ostré nerovnosti podvozek zcela neodfiltruje

Stalo se