Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Úvod a ceny
Audi A6 Allroad má dlouhou tradici, první generace (C5) spatřila světlo světa už v roce 1999. Následovaly další dvě generace a od roku 2019 se vyrábí aktuální generace (C8). Námi testovaný kousek, který do recenze zapůjčila Mototechna je z roku 2021 a na tachometru má necelých 96 tisíc kilometrů. Cenovka činí rovný milion korun, což je na kombi vyšší střední třídy s poctivým šestiválcovým dieselem pod kapotou zajímavá cena. Nechybí zde ani bohatá výbava, vyhlášený pohon všech kol quattro, velký kufr a vzduchový podvozek.
Exteriér
Design vozu je velice nadčasový, málokdo by tipoval, že se tato generace vyrábí šestým rokem. Přední části dominují zamračené LED světlomety, mezi kterými je mohutná chromová maska, typická pro modely Audi. Nechybí zde ani tmavé lemy blatníků, které je odlišují od klasické A6. Allroad lze poznat i podle vyšší podvozku a světlého „difuzoru“ vzadu. Zadní část zdobí decentní spoiler, LED světla a lišta, která je propojuje. Celkově se dá říci, že je exteriér vyvážený, reprezentativní a povedený.
Rozměry: 4951/1902/1497-1542/2925 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1945 kg
Interiér
Přední kožená sedadla zajišťují skvělý komfort a nechybí zde ani elektrické ovládání s pamětí či možnost prodloužit se sedák. Boční vedení v oblastí boků je průměrné, ale co velice oceňuji, je polohovatelná hlavová opěrka i v podélném směru. Pozice za volantem je celkově velice dobrá a překvapuje mě, jak nízko zde lze sedět. Loketní opěrka je polohovatelná jak výškově, tak podélně.
Interiér vypadá na první pohled velice hezky a hodnotně, ale jsou zde i slabší místa – například tvrdý plast ve dveřních výplních pod bočními okny bych si ve voze vyšší střední třídy představoval měkčí. Trojkový Superb má v tomto místě podstatně lepší materiál. Jinak je však zpracování solidní a ani po 4 letech zde nic výrazně nevrže a nevydává otravné pazvuky. Co musím ocenit, je středový tunel, který zde nemá černý „black piano“ dekor, který je náchylný na poškrábání.
Ovládání je poměrně intuitivní a snadné. Nejprve jsem si trochu zvykal na dotykový panel pro ovládání klimatizace, který je utopený nízko, ale po pár dnech k němu nemám výraznější připomínky, byť by klasická tlačítka a kolečka byla pro ovládání snazší. Infotainment má fajn rozlišení, je rychlý a přehledný. Bezdrátové Car Play zde také je. Celkově tedy ergonomie dostává pochvalu.
Mezi další pozitiva se řadí celková prostornost kabiny a to jak vpředu, tak vzadu. Kufr pojme solidních 565 litrů. Zadní sedadla lze sklopit téměř do roviny, takže nebude problém hodit do auta matraci a klidně v něm při cestování přespat.
Jízda
Vzduchový podvozek, adaptivní tlumiče a rozumně veliká 19 palcová kola, to jsou jasné ukazatele toho, že půjde o pohodlné auto. Podvozek filtruje „houpavé“ nerovnosti fantasticky a vyzdvihnout je potřeba i solidní odhlučnění. Ostřejší či příčné nerovnosti vzduchový podvozek odfiltrovat na 100% neumí a lehké drncnutí se dostaví, je to však drobnost na jinak úžasně fungujícím celku, který působí bytelně a není problém auto vytáhnout mimo zpevněnou cestu. Tam si můžete navolit terénní režim, který zvedne světlou výšku (až 185 mm), díky čemuž projedete více, než bude průměrný smrtelník v životě potřebovat. Pohon všech kol quattro zde pracuje bezchybně. Pokud hledáte univerzální auto, které hravě zvládne město, dálnice, okresky, sníh či lehký terén, tato A6 Allroad bude ideální. Nechybí zde ani sportovní režim, díky kterému dokáže být auto i poměrně svižným společníkem v zatáčkách (světlá výška se sníží na 135 mm). Pochvalu si zaslouží i precizní řízení, jehož tuhost si můžete v individuálním režimu navolit.
Motor
Pod kapotou vozu se nachází naftový třílitrový šestiválec, který vozu propůjčuje skvělou dynamiku. Výkon činí 210 kW a kroutící moment dosahuje 620 Nm. Akcelerace z místa na 100 km/h zabere jen 5,8 vteřin a zastaví se až na rychlosti 250 km/h. Skvělou práci rovněž odvádí 8 stupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Potěší také veliká 63 litrová nádrž, díky čemuž zvládne tato A6 ujet téměř 1000 km na jednu nádrž. Nechybí zde ani mild-hybridní technologie, která lehce snižuje spotřebu paliva. Při jízdě bez plynu občas vypíná motor a plachtí, což je příjemné. Výsledná spotřeba paliva je na tak velké auto s šestiválcovým motorem velmi dobrá. Při klidné jízdě jsme naměřili tato čísla:
Město: 6 – 8 litrů / 100 km
Kombinovaná: 7 l
Dálnice: 7 - 8 l
Okresky: 6 – 6,5 l
Závěr
Audi A6 Allroad je perfektně všestranné auto, které si bere především to dobré ze světa kombíků (praktičnost, solidní spotřebu, dobré jízdní vlastnosti) a zároveň nabízí i benefity vozů typu SUV (jízda v terénu, bezstarostné parkování k vysokým obrubníkům, snazší nastupování do vozu atd.). Nějaké drobné nedostatky se zde sice najdou – tvrdší dveřní výplně či horší filtrování příčných nerovností, ale jsou to opravdu jen malé nedostatky na jinak prakticky dokonalém celku. U více ojetých kusů je důležité řádně zkontrolovat historii vozidla a celkový stav, abyste se vyvarovali potenciálním vysokým nákladům v budoucnu. Největší přidanou hodnotu vidím v silném motoru, který je zároveň úsporný. Audi A6 Allroad C8 si odváží 9,5/10 bodů.
Plusy
Design
Praktičnost
Motor
Převodovka
Jízdní vlastnosti
Pohon 4x4
Ovládání
Sedadla
Spotřeba
Kultivovanost
Odhlučnění
Minusy
Místy lacinější materiály uvnitř
Příčné či ostré nerovnosti podvozek zcela neodfiltruje
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?