Zejména tuhá zima prověří, jak na tom akumulátor v autě je. Nové autobaterie problém nemají, u těch starších to bývá naopak. Tuhé mrazy často nezvládnou, vy pak ráno místo toho, abyste tiše vrnícím autem vyrazili do práce nebo s dětmi do školy či školky, musíte sáhnout po startovacích kabelech a hledat někoho s dalším autem, aby vám pomohl.
Zní vám to jako noční můra? Na auto většina z nás spoléhá a každý, i ten sebemenší zádrhel nám způsobí značné problémy. Aby vás auto nenechalo ve štychu, starejte se o autobaterii tak, jak si zaslouží.
Snad každý už má s vybitou baterií zkušenost
Šťastný ten řidič, který to ještě nezažil. Odemknete auto, sednete do něj, strčíte klíč do zapalování, otočíte jím a…. Místo vrnění motoru cvaká relé od startéru. V zimě poměrně běžná záležitost, výjimkou ale není ani léto. Autobateriím totiž nesvědčí mráz ani extrémní horko, v létě často trpí větším samovybíjením. Jak o ně pečovat, abyste to už nikdy nemuseli zažít?
I u autobaterií platí, že nejlepší je prevence
Spoléhat na to, že vaše autobaterie bude i letos sloužit tak, jak jste zvyklí, se nevyplácí. Čím je starší, tím víc problémů hrozí. Bude to asi znít jako klišé, ale i v tomto případě platí, že nejlepší lék je prevence. Správná údržba navíc může vaší autobaterii prodloužit život.
Pozor na krátké trasy
Moderní baterie sice jsou bezúdržbové, přesto pořád platí, že když auto delší dobu stojí nebo jezdí jen krátké trasy, měli byste alespoň dvakrát do měsíce vyrazit na delší, aspoň půlhodinový výlet mimo město. Baterie bude mít šanci se během té doby dobít. Alternativou může být i nabíječka, kterou akumulátor preventivně nabijete.
Víte, že baterii byste měli alespoň 4x za rok dobít externí dobíječkou? Auta, která mají systém start-stop a takzvané inteligentní dobíjení, můžete dobíjet klidně každý měsíc. Nikdy totiž nevíte, zda se akumulátor během jízdy opravdu dobil nebo ne. Jednou za rok pak na nabíječce spusťte rekondiční program s promícháním elektrolyty krátkým vyšším napětím na závěr.
Čas od času změřte napětí akumulátoru
Jedním z důležitých ukazatelů stavu autobaterie je její napětí. Sem tam se vydejte do servisu a nechte si pomocí voltmetru změřit její napětí. Optimální hodnota se pohybuje mezi 12,5 a 12,6 V, nižší napětí upozorňuje na to, že je třeba akumulátor dobít. Když napětí klesne k 11 V, bývá velmi složité autobaterii dobít. Nenechte to dojít tak daleko.
Víte, že když jezdíte pravidelně do servisu, kontrolují tam i stav vaší autobaterie? I to je jeden z důvodů, proč na pravidelné servisní prohlídky jezdit.
Hlídejte i kontakty
Kontakty na baterii by měly být čisté, každá nečistota nebo jejich oxidace klade odpor elektrickému proudu, to pak vede k horším startům. Pravidelně je kontrolujte a v případě potřeby ošetřujte jemným brusným papírem nebo sprejem k tomu určeným.
Tip na závěr: Kdo má možnost, měl by v zimě auto raději dávat do garáže
Zima autobateriím opravdu nesvědčí, kdo má možnost, ten by měl parkovat v garáži. Kdo ji nemá a auto nebude pár dnů používat, ten by zase měl autobaterii vymontovat z vozu a mít ji někde v teple.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?