Segment prémiových elektromobilů byl dlouhou dobu doménou jen americké Tesly, tradiční automobilky však rozhodně nezahálejí a připravují vlastní stroje, které v sobě kombinují luxus s přednostmi provozu na elektrickou energii. Posledním přírůstkem do této rychle se rozvíjející rodiny se stal Mercedes-Benz EQC, který byl včera večer představen ve Švédsku.
Nový Mercedes-Benz EQC vychází z konceptu Generation EQ, který vzbudil všeobecné nadšení. Oproti konceptu se však automobilka rozhodla pro trochu jiný styl masky chladiče, jejíž tmavou barvu rozbíjejí chromové doplňky a po stranách ji lemují světlomety. Možná to nepůsobí tak poutavě jako koncept, Mercedes však neopomněl stylovou svítící lištu která propojuje LED světlomety a maska vozu tak dostává naprosto nezaměnitelný světelný podpis, který na koncept opět navazuje.
Pokud se na vůz podíváme z boku, rozhodně zaujme výdech na předním blatníku, který je lakován leskle černou barvou. Zaujme ale i dynamická linie střechy, lesklé hliníkové okenní rámečky a nabíjecí port, který je umístěn kousek před zadními světly na straně spolujezdce.
Někoho možná zklame, že EQC na rozdíl od většiny SUV a crosoverů nenabízí střešní nosiče, které výrazně zvyšují praktičnost vozu. Automobilka je však obětovala pro zlepšení aerodynamiky a dojezdu. Aerodynamika byla brána v úvahu i při výběru kol, která kromě účelného designu nabídnou i nízkou váhu. Zákazník si přitom může vybrat velikost od 19 do 21 palců.
Zadní část vozu působí velice jednoduše a čistě. Oko zaujme zejména spoiler protahující linii střechy, stylová zadní světla nebo spodní, černě lakovaná, část nárazníku, kterou oživují dva chromové náznaky imitace výfuků.
Kabina působí stejně futuristicky jako interiér, majitelé novějších Mercedesů ale nejspíš překvapeni nebudou. Po usednutí za elegantní tří-ramenný volant je totiž čeká tradiční pohled na dvojici 10.25 palcových displejů, přičemž jeden nahrazuje přístrojový štít a druhý infotainment.
Ačkoliv se kabina modelu EQC v mnohém podobá interiéru nových Mercedesů,. najdou se i zde drobné detaily, které dávají najevo, že EQC zkrátka hraje zcela jinou ligu. Jedním z nich mohou být například stylové lamely ve ventilátoru v odstínu růžového zlata, nebo kovové žebrování okolo palubní desky, jež navazuje i na dveře, které má odkazovat na zpracování "kvalitních hudebních zesilovačů".
Atmosféru vozu samozřejmě dotváří ambientní osvětlení a speciální pozornost byla věnována i čalounění, které nabídne zajímavé kombinace a nechybí ani recyklovaný materiál. Zákazníci si budou moci vybrat ze skutečně široké palety výbav a chybět nebude ani dřevěné obležení nebo prémiový audio-systém Burmester.
Co se týče volba výbavy, Mercedes nabídne hned tři různé balíčky. Například exteriér balíčku AMG Line bude mít jednodušší masku, kterou doplní přední sportovní nárazník a unikátní zadní nárazník, do kterého bude integrovaný difuzér. Zákazníci navíc budou moci vůz ozvláštnit i volbou speciálních kol AMG o průměru 20 nebo 21 palců.
Do interiéru pak balíček AMG Line přinese sportovněji laděný volant s plochou spodní částí nebo pedály z broušeného hliníku. Chybět nebudou ani sedadla čalouněná falešnou kůži v kombinaci s mikrovláknem, nebo koberečky s logy AMG. Zákazníci si však budou moci připlatit i za sedadla z pravé kůže nebo obložení z imitace karbonu.
Zajímavostí ale může být balíček Electric Art, díky kterému se v interiéru objeví doplňky lakované v odstínu růžového zlata.
Pojďme se ale podívat na to nejdůležitější, čímž je bezesporu pohonná soustava. EQC dostalo pro každou nápravu vlastní motor a jejich kombinovaný výkon je rovných 300 kW (407 koní) a točivý moment dosahuje 765 Nm. Díky tomu dokáže elektrický crossover s pohonem všech kol vystartovat z 0 na 100 km/h během 5.1 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 180 km/h. O dostatečný přísun energie se stará Li-Ion baterie o kapacitě 80 kWh, která vozu zajišťuje dojezd až 450 kilometrů (vypočítáváno dle standardů NEDC).
Ačkoliv je EQC čtyřkolkou, Mercedes současně dodává, že primárně je poháněna přední náprava. V zájmu maximálního dojezdu je tak během normálních podmínek posílán výkon pouze dopředu a zadní motor se připojuje až v případě potřeby.
A nabíjení? EQC je vybaveno vlastní vodou chlazenou nabíječkou, která má kapacitu 7.4 kW. Pokud ale majitelé budou toužit po rychlejším nabití, mohou si od Mercedesu objednat tzv. Wallbox, který nabije baterie až třikrát rychleji, než tradiční zásuvka. Automobilka sice nezacházela do detailu, podle některých informací by však mělo být možné nabít baterii z 10 na 80 procent během 40 minut.
Automobilka v současnosti pracuje na rozjetí produkce modelu EQC ve své německé továrně v Brémách a čínském závodu Bejing Benz Automotive. O cenách zatím nepadlo ani slovo, objevit by se však mohly spolu s dalšími detaily během následujících měsíců.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?