Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Název Epiq symbolizuje důležitý milník v historii značky. Písmeno „E“ na začátku označuje elektrický model, zatímco „Q“ na konci zařazuje vůz do rodiny SUV. Samotný název je odvozen ze starořeckého slova „epos“, které znamená „slovo“ nebo „příběh“. Tento název vyvolává pozitivní asociace jako „skvělý“, „výjimečný“ nebo „pozoruhodný“.
Škoda Epiq o délce 4,1 metru nabízí dostatek prostoru pro pět osob a zavazadlový prostor o objemu až 490 litrů. S dojezdem na jedno nabití přes 400 kilometrů a cenou přibližně 25 000 eur (zhruba 600 000 Kč) je tento model ideální volbou pro začátečníky v elektromobilitě.
Vůz je navržen v souladu s novým designovým jazykem „Modern Solid“, který kombinuje robustnost a funkčnost s moderním vzhledem. Přední část vozu je vybavena novou maskou Tech-Deck Face v leskle černé barvě, která ukrývá elektrické zařízení, jako je radar a kamera. Boční pohled zdůrazňuje výrazná linie, která odděluje prosklenou horní část od zbytku karoserie. Vůz má nízkou, mírně se svažující střechu a střešní spojler, což zajišťuje optimální aerodynamiku.
Interiér vozu bude minimalistický a zaměří se na udržitelné materiály. Uvnitř najdete volně stojící středovou konzoli s bezdrátovým nabíjením pro mobilní telefony, a také další praktické úložné prostory. Do zavazadlového prostoru budou zakomponovány prvky Simply Clever, jako háčky na tašky, upevňovací prvky a skrytý úložný prostor pod podlahou.
Dvouramenný volant s novým nápisem Škoda má fyzická tlačítka a haptické ovladače, které usnadní ovládání základních funkcí za jízdy. Vůz nabízí mobilní digitální klíč, který umožňuje širokou škálu nastavení. Škoda Epiq rovněž podporuje obousměrné nabíjení, takže ho lze použít jako pojízdné elektrické úložiště pro domácí spotřebiče.
Škoda Auto plánuje v následujících letech uvést na trh šest nových elektrických vozů a do transformace v oblasti elektromobility investuje 5,6 miliard eur. Nový crossover bude vyráběn ve španělské Pamploně ve spolupráci se značkami Cupra a Volkswagen, které tvoří skupinu objemových značek Core koncernu Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?