Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
Třetí generace modelu Audi Q3 vstupuje na evropský trh s bohatou technickou výbavou a futuristickým designem. Prémiové SUV nabízí pokročilé světlomety s více než 25 tisíci mikro-LED diodami, zcela přepracované ovládací páčky pod volantem a nově také schopnost samostatného vycouvání ze slepých ulic díky paměťové asistenci. V interiéru dostal prostor nový infotainment systém s hlasovým ovládáním, postavený na Android Automotive OS, i materiály z recyklovaných zdrojů.
Audi počítá s oficiálním zahájením prodeje v říjnu 2025. Na německém trhu bude základní benzinová verze s výkonem 110 kW (150 k) startovat na ceně 44.600 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,11 milionu korun. Plug-in hybridní varianta s výkonem 200 kW (272 k) vyjde minimálně na 49.300 eur (1,22 milionu Kč). České ceny zatím oznámeny nebyly.
Design a světelné technologie Na pohled se třetí generace Q3 příliš neliší od předchůdce, překvapí však detailem. Příplatková zadní OLED světla nabídnou možnost individuálních světelných podpisů. Denní světla vepředu tvoří 23 segmentů na každé straně, zadní OLED moduly šest segmentů po šesti sekcích.
Světelný vrchol přichází s technologií Matrix micro-LED: 25.600 diod na každé straně umí např. vykreslit nasvětlení zúžených pruhů na dálnici, výstrahy na silnici či optické navádění v pružu. Na přání lze jednotlivé funkce aktivně vypínat.
Interiér a digitální výbava Digitální kokpit tvoří dva displeje: přístrojový štít s úhlopříčkou 11,9 palce a centrem infotainmentu je 12,8“ obrazovka. Klimatizace má vlastní lištu pod displejem, rychlý pohyb mezi funkcemi zajišťuje šest ikonových tlačítek.
Systém běží na Android Automotive OS, nabízí stahování aplikací bez nutnosti připojení telefonu. Využít lze hlasového asistenta s AI a grafickým avatarem.
Překvapením jsou nové páčky pod volantem: tvarem připomínají ploché placky a jejich funkci a ergonomii si vyzkoušíme až při testovací jízdě.
Motory a jízdní vlastnosti Základ tvoří benzinový tříválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), doplněný o výběrně čtyřválce 2.0 TFSI s výkony 204 k (150 kW) a 265 k (195 kW). Diesel bude v nabídce pouze jeden: 2.0 TDI s 110 kW a 360 Nm. Všechny motory spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Nejvýkonnější je zatím plug-in hybrid e-hybrid s kombinovaným výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 400 Nm. Baterie o kapacitě 19,7 kWh vystačí na 120 km čistě elektrické jízdy, při stejnosměrném nabíjení lze dobít rychlostí až 50 kW.
Podvozek má novou konstrukci, za příplatek lze zvolit adaptivní tlumiče s odděleným nastavením komprese a odskoku, progresivní řízení nebo mód Balanced, který kombinuje komfort a sportovní vyladění. U verzí quattro bude dostupný i Offroad Plus.
Asistenti a samočinné systémy Audi Q3 nově zvládne aktivní vedení v pruhu do rychlosti 210 km/h a automatické přejíždění mezi pruhy od 90 km/h. Systém funguje i bez vodicích čar díky online datům.
Pamětový asistent si zapamatuje pět parkovacích manévrů a příště je zopakuje automaticky. Vyjet z garáže nebo odcouvat ze slepé ulice zvládne na vzdálenost 50 metrů.
Závěr a ceny Audi Q3 se bude vyrábět v Maęrknech v Německu a do showroomů dorazí v říjnu. Základní verze stojí v Německu 44.600 eur, plug-in hybrid od 49.300 eur. Cenové hladiny pro Český trh budou oznámeny před podzimním uvedením do prodeje.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?