Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
Třetí generace modelu Audi Q3 vstupuje na evropský trh s bohatou technickou výbavou a futuristickým designem. Prémiové SUV nabízí pokročilé světlomety s více než 25 tisíci mikro-LED diodami, zcela přepracované ovládací páčky pod volantem a nově také schopnost samostatného vycouvání ze slepých ulic díky paměťové asistenci. V interiéru dostal prostor nový infotainment systém s hlasovým ovládáním, postavený na Android Automotive OS, i materiály z recyklovaných zdrojů.
Audi počítá s oficiálním zahájením prodeje v říjnu 2025. Na německém trhu bude základní benzinová verze s výkonem 110 kW (150 k) startovat na ceně 44.600 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,11 milionu korun. Plug-in hybridní varianta s výkonem 200 kW (272 k) vyjde minimálně na 49.300 eur (1,22 milionu Kč). České ceny zatím oznámeny nebyly.
Design a světelné technologie Na pohled se třetí generace Q3 příliš neliší od předchůdce, překvapí však detailem. Příplatková zadní OLED světla nabídnou možnost individuálních světelných podpisů. Denní světla vepředu tvoří 23 segmentů na každé straně, zadní OLED moduly šest segmentů po šesti sekcích.
Světelný vrchol přichází s technologií Matrix micro-LED: 25.600 diod na každé straně umí např. vykreslit nasvětlení zúžených pruhů na dálnici, výstrahy na silnici či optické navádění v pružu. Na přání lze jednotlivé funkce aktivně vypínat.
Interiér a digitální výbava Digitální kokpit tvoří dva displeje: přístrojový štít s úhlopříčkou 11,9 palce a centrem infotainmentu je 12,8“ obrazovka. Klimatizace má vlastní lištu pod displejem, rychlý pohyb mezi funkcemi zajišťuje šest ikonových tlačítek.
Systém běží na Android Automotive OS, nabízí stahování aplikací bez nutnosti připojení telefonu. Využít lze hlasového asistenta s AI a grafickým avatarem.
Překvapením jsou nové páčky pod volantem: tvarem připomínají ploché placky a jejich funkci a ergonomii si vyzkoušíme až při testovací jízdě.
Motory a jízdní vlastnosti Základ tvoří benzinový tříválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), doplněný o výběrně čtyřválce 2.0 TFSI s výkony 204 k (150 kW) a 265 k (195 kW). Diesel bude v nabídce pouze jeden: 2.0 TDI s 110 kW a 360 Nm. Všechny motory spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Nejvýkonnější je zatím plug-in hybrid e-hybrid s kombinovaným výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 400 Nm. Baterie o kapacitě 19,7 kWh vystačí na 120 km čistě elektrické jízdy, při stejnosměrném nabíjení lze dobít rychlostí až 50 kW.
Podvozek má novou konstrukci, za příplatek lze zvolit adaptivní tlumiče s odděleným nastavením komprese a odskoku, progresivní řízení nebo mód Balanced, který kombinuje komfort a sportovní vyladění. U verzí quattro bude dostupný i Offroad Plus.
Asistenti a samočinné systémy Audi Q3 nově zvládne aktivní vedení v pruhu do rychlosti 210 km/h a automatické přejíždění mezi pruhy od 90 km/h. Systém funguje i bez vodicích čar díky online datům.
Pamětový asistent si zapamatuje pět parkovacích manévrů a příště je zopakuje automaticky. Vyjet z garáže nebo odcouvat ze slepé ulice zvládne na vzdálenost 50 metrů.
Závěr a ceny Audi Q3 se bude vyrábět v Maęrknech v Německu a do showroomů dorazí v říjnu. Základní verze stojí v Německu 44.600 eur, plug-in hybrid od 49.300 eur. Cenové hladiny pro Český trh budou oznámeny před podzimním uvedením do prodeje.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.