Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
Třetí generace modelu Audi Q3 vstupuje na evropský trh s bohatou technickou výbavou a futuristickým designem. Prémiové SUV nabízí pokročilé světlomety s více než 25 tisíci mikro-LED diodami, zcela přepracované ovládací páčky pod volantem a nově také schopnost samostatného vycouvání ze slepých ulic díky paměťové asistenci. V interiéru dostal prostor nový infotainment systém s hlasovým ovládáním, postavený na Android Automotive OS, i materiály z recyklovaných zdrojů.
Audi počítá s oficiálním zahájením prodeje v říjnu 2025. Na německém trhu bude základní benzinová verze s výkonem 110 kW (150 k) startovat na ceně 44.600 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,11 milionu korun. Plug-in hybridní varianta s výkonem 200 kW (272 k) vyjde minimálně na 49.300 eur (1,22 milionu Kč). České ceny zatím oznámeny nebyly.
Design a světelné technologie Na pohled se třetí generace Q3 příliš neliší od předchůdce, překvapí však detailem. Příplatková zadní OLED světla nabídnou možnost individuálních světelných podpisů. Denní světla vepředu tvoří 23 segmentů na každé straně, zadní OLED moduly šest segmentů po šesti sekcích.
Světelný vrchol přichází s technologií Matrix micro-LED: 25.600 diod na každé straně umí např. vykreslit nasvětlení zúžených pruhů na dálnici, výstrahy na silnici či optické navádění v pružu. Na přání lze jednotlivé funkce aktivně vypínat.
Interiér a digitální výbava Digitální kokpit tvoří dva displeje: přístrojový štít s úhlopříčkou 11,9 palce a centrem infotainmentu je 12,8“ obrazovka. Klimatizace má vlastní lištu pod displejem, rychlý pohyb mezi funkcemi zajišťuje šest ikonových tlačítek.
Systém běží na Android Automotive OS, nabízí stahování aplikací bez nutnosti připojení telefonu. Využít lze hlasového asistenta s AI a grafickým avatarem.
Překvapením jsou nové páčky pod volantem: tvarem připomínají ploché placky a jejich funkci a ergonomii si vyzkoušíme až při testovací jízdě.
Motory a jízdní vlastnosti Základ tvoří benzinový tříválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), doplněný o výběrně čtyřválce 2.0 TFSI s výkony 204 k (150 kW) a 265 k (195 kW). Diesel bude v nabídce pouze jeden: 2.0 TDI s 110 kW a 360 Nm. Všechny motory spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Nejvýkonnější je zatím plug-in hybrid e-hybrid s kombinovaným výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 400 Nm. Baterie o kapacitě 19,7 kWh vystačí na 120 km čistě elektrické jízdy, při stejnosměrném nabíjení lze dobít rychlostí až 50 kW.
Podvozek má novou konstrukci, za příplatek lze zvolit adaptivní tlumiče s odděleným nastavením komprese a odskoku, progresivní řízení nebo mód Balanced, který kombinuje komfort a sportovní vyladění. U verzí quattro bude dostupný i Offroad Plus.
Asistenti a samočinné systémy Audi Q3 nově zvládne aktivní vedení v pruhu do rychlosti 210 km/h a automatické přejíždění mezi pruhy od 90 km/h. Systém funguje i bez vodicích čar díky online datům.
Pamětový asistent si zapamatuje pět parkovacích manévrů a příště je zopakuje automaticky. Vyjet z garáže nebo odcouvat ze slepé ulice zvládne na vzdálenost 50 metrů.
Závěr a ceny Audi Q3 se bude vyrábět v Maęrknech v Německu a do showroomů dorazí v říjnu. Základní verze stojí v Německu 44.600 eur, plug-in hybrid od 49.300 eur. Cenové hladiny pro Český trh budou oznámeny před podzimním uvedením do prodeje.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.