Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
Třetí generace modelu Audi Q3 vstupuje na evropský trh s bohatou technickou výbavou a futuristickým designem. Prémiové SUV nabízí pokročilé světlomety s více než 25 tisíci mikro-LED diodami, zcela přepracované ovládací páčky pod volantem a nově také schopnost samostatného vycouvání ze slepých ulic díky paměťové asistenci. V interiéru dostal prostor nový infotainment systém s hlasovým ovládáním, postavený na Android Automotive OS, i materiály z recyklovaných zdrojů.
Audi počítá s oficiálním zahájením prodeje v říjnu 2025. Na německém trhu bude základní benzinová verze s výkonem 110 kW (150 k) startovat na ceně 44.600 eur, tedy v přepočtu přibližně 1,11 milionu korun. Plug-in hybridní varianta s výkonem 200 kW (272 k) vyjde minimálně na 49.300 eur (1,22 milionu Kč). České ceny zatím oznámeny nebyly.
Design a světelné technologie Na pohled se třetí generace Q3 příliš neliší od předchůdce, překvapí však detailem. Příplatková zadní OLED světla nabídnou možnost individuálních světelných podpisů. Denní světla vepředu tvoří 23 segmentů na každé straně, zadní OLED moduly šest segmentů po šesti sekcích.
Světelný vrchol přichází s technologií Matrix micro-LED: 25.600 diod na každé straně umí např. vykreslit nasvětlení zúžených pruhů na dálnici, výstrahy na silnici či optické navádění v pružu. Na přání lze jednotlivé funkce aktivně vypínat.
Interiér a digitální výbava Digitální kokpit tvoří dva displeje: přístrojový štít s úhlopříčkou 11,9 palce a centrem infotainmentu je 12,8“ obrazovka. Klimatizace má vlastní lištu pod displejem, rychlý pohyb mezi funkcemi zajišťuje šest ikonových tlačítek.
Systém běží na Android Automotive OS, nabízí stahování aplikací bez nutnosti připojení telefonu. Využít lze hlasového asistenta s AI a grafickým avatarem.
Překvapením jsou nové páčky pod volantem: tvarem připomínají ploché placky a jejich funkci a ergonomii si vyzkoušíme až při testovací jízdě.
Motory a jízdní vlastnosti Základ tvoří benzinový tříválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), doplněný o výběrně čtyřválce 2.0 TFSI s výkony 204 k (150 kW) a 265 k (195 kW). Diesel bude v nabídce pouze jeden: 2.0 TDI s 110 kW a 360 Nm. Všechny motory spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Nejvýkonnější je zatím plug-in hybrid e-hybrid s kombinovaným výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 400 Nm. Baterie o kapacitě 19,7 kWh vystačí na 120 km čistě elektrické jízdy, při stejnosměrném nabíjení lze dobít rychlostí až 50 kW.
Podvozek má novou konstrukci, za příplatek lze zvolit adaptivní tlumiče s odděleným nastavením komprese a odskoku, progresivní řízení nebo mód Balanced, který kombinuje komfort a sportovní vyladění. U verzí quattro bude dostupný i Offroad Plus.
Asistenti a samočinné systémy Audi Q3 nově zvládne aktivní vedení v pruhu do rychlosti 210 km/h a automatické přejíždění mezi pruhy od 90 km/h. Systém funguje i bez vodicích čar díky online datům.
Pamětový asistent si zapamatuje pět parkovacích manévrů a příště je zopakuje automaticky. Vyjet z garáže nebo odcouvat ze slepé ulice zvládne na vzdálenost 50 metrů.
Závěr a ceny Audi Q3 se bude vyrábět v Maęrknech v Německu a do showroomů dorazí v říjnu. Základní verze stojí v Německu 44.600 eur, plug-in hybrid od 49.300 eur. Cenové hladiny pro Český trh budou oznámeny před podzimním uvedením do prodeje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.