Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Audi A6 e-tron na českém trhu představuje nové možnosti pro elektromobilitu v prémiové střední třídě. Všechny modely přicházejí se standardní výbavou paketem Tech, zahrnujícím pokročilé funkce jako LED světlomety, ostřikovače a 360° kamery. Na jedno nabití zvládnou dojezd až 627 km, a to při výkonech od 210 kW s funkcí Launch Control. Cena základního modelu začíná na 1,66 milionu Kč pro Sportback, resp. 1,7 milionu Kč pro variantu Avant.
Verze performance, dostupná za ceny od 2 milionů Kč, se může pochlubit silnějšími elektromotory a dojezdem až 756 km. Zrychlení na 100 km/h zvládnou za 5,4 sekundy, což modelům dává sportovní dynamiku. Další možností je A6 e-tron quattro, který se vyznačuje elektrickým pohonem všech kol a výkonem 315 kW, což znamená zrychlení za 4,5 sekundy. Dojezd se pohybuje okolo 716 km.
Pro opravdové nadšence sportovních elektromobilů je tu verze S6 e-tron. Tento model dosahuje výkonu až 370 kW (405 kW s Launch Control) a zrychlí na 100 km/h za neuvěřitelných 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost se zastaví na 240 km/h a dojezd činí až 675 km, což potvrzuje, že Audi nezůstává pozadu v oblasti sportovních elektrických vozů.
Audi se zaměřilo i na rychlost nabíjení. Všechny verze A6 e-tron využívají 800V technologii, která umožňuje nabíjet s výkonem až 270 kW, což prodlouží dojezd až o 310 km za pouhých 10 minut. Funkce Plug & Charge navíc usnadňuje nabíjení tím, že vůz automaticky autorizuje připojení na kompatibilních stanicích.
A6 e-tron je postaven na platformě PPE, která mu zajišťuje vynikající provozní vlastnosti, skvělý dojezd a hospodárnost. Exteriér auta je nejen sportovní, ale i aerodynamický, zatímco interiér přináší revoluční technologické prvky, jako jsou digitální zpětná zrcátka a OLED svítilny. S novým designem Audi posouvá hranice estetiky a funkčnosti.
Interiér modelu A6 e-tron zaujme svou orientací na uživatele, s přístrojovou deskou tvořenou panoramatickým displejem MMI s OLED technologií. Digitální kokpit a intuitivní ovládání zajišťují komfort a maximální konektivitu, včetně hlasového ovládání, které se neustále vyvíjí. Zážitek z jízdy je podtržen špičkovým audiosystémem Bang & Olufsen.
Pro ještě větší individualizaci nabízí Audi širokou paletu barev a možnost volby kol, která sahají až do velikosti 21 palců. Modely S line a S mají k dispozici specifické designy, které podtrhují sportovní charakter a atraktivitu těchto elektromobilů, čímž se Audi A6 e-tron stává nejen technologickým, ale i stylovým lídrem ve své třídě.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.