Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Audi A6 e-tron na českém trhu představuje nové možnosti pro elektromobilitu v prémiové střední třídě. Všechny modely přicházejí se standardní výbavou paketem Tech, zahrnujícím pokročilé funkce jako LED světlomety, ostřikovače a 360° kamery. Na jedno nabití zvládnou dojezd až 627 km, a to při výkonech od 210 kW s funkcí Launch Control. Cena základního modelu začíná na 1,66 milionu Kč pro Sportback, resp. 1,7 milionu Kč pro variantu Avant.
Verze performance, dostupná za ceny od 2 milionů Kč, se může pochlubit silnějšími elektromotory a dojezdem až 756 km. Zrychlení na 100 km/h zvládnou za 5,4 sekundy, což modelům dává sportovní dynamiku. Další možností je A6 e-tron quattro, který se vyznačuje elektrickým pohonem všech kol a výkonem 315 kW, což znamená zrychlení za 4,5 sekundy. Dojezd se pohybuje okolo 716 km.
Pro opravdové nadšence sportovních elektromobilů je tu verze S6 e-tron. Tento model dosahuje výkonu až 370 kW (405 kW s Launch Control) a zrychlí na 100 km/h za neuvěřitelných 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost se zastaví na 240 km/h a dojezd činí až 675 km, což potvrzuje, že Audi nezůstává pozadu v oblasti sportovních elektrických vozů.
Audi se zaměřilo i na rychlost nabíjení. Všechny verze A6 e-tron využívají 800V technologii, která umožňuje nabíjet s výkonem až 270 kW, což prodlouží dojezd až o 310 km za pouhých 10 minut. Funkce Plug & Charge navíc usnadňuje nabíjení tím, že vůz automaticky autorizuje připojení na kompatibilních stanicích.
A6 e-tron je postaven na platformě PPE, která mu zajišťuje vynikající provozní vlastnosti, skvělý dojezd a hospodárnost. Exteriér auta je nejen sportovní, ale i aerodynamický, zatímco interiér přináší revoluční technologické prvky, jako jsou digitální zpětná zrcátka a OLED svítilny. S novým designem Audi posouvá hranice estetiky a funkčnosti.
Interiér modelu A6 e-tron zaujme svou orientací na uživatele, s přístrojovou deskou tvořenou panoramatickým displejem MMI s OLED technologií. Digitální kokpit a intuitivní ovládání zajišťují komfort a maximální konektivitu, včetně hlasového ovládání, které se neustále vyvíjí. Zážitek z jízdy je podtržen špičkovým audiosystémem Bang & Olufsen.
Pro ještě větší individualizaci nabízí Audi širokou paletu barev a možnost volby kol, která sahají až do velikosti 21 palců. Modely S line a S mají k dispozici specifické designy, které podtrhují sportovní charakter a atraktivitu těchto elektromobilů, čímž se Audi A6 e-tron stává nejen technologickým, ale i stylovým lídrem ve své třídě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.