Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Audi A6 e-tron na českém trhu představuje nové možnosti pro elektromobilitu v prémiové střední třídě. Všechny modely přicházejí se standardní výbavou paketem Tech, zahrnujícím pokročilé funkce jako LED světlomety, ostřikovače a 360° kamery. Na jedno nabití zvládnou dojezd až 627 km, a to při výkonech od 210 kW s funkcí Launch Control. Cena základního modelu začíná na 1,66 milionu Kč pro Sportback, resp. 1,7 milionu Kč pro variantu Avant.
Verze performance, dostupná za ceny od 2 milionů Kč, se může pochlubit silnějšími elektromotory a dojezdem až 756 km. Zrychlení na 100 km/h zvládnou za 5,4 sekundy, což modelům dává sportovní dynamiku. Další možností je A6 e-tron quattro, který se vyznačuje elektrickým pohonem všech kol a výkonem 315 kW, což znamená zrychlení za 4,5 sekundy. Dojezd se pohybuje okolo 716 km.
Pro opravdové nadšence sportovních elektromobilů je tu verze S6 e-tron. Tento model dosahuje výkonu až 370 kW (405 kW s Launch Control) a zrychlí na 100 km/h za neuvěřitelných 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost se zastaví na 240 km/h a dojezd činí až 675 km, což potvrzuje, že Audi nezůstává pozadu v oblasti sportovních elektrických vozů.
Audi se zaměřilo i na rychlost nabíjení. Všechny verze A6 e-tron využívají 800V technologii, která umožňuje nabíjet s výkonem až 270 kW, což prodlouží dojezd až o 310 km za pouhých 10 minut. Funkce Plug & Charge navíc usnadňuje nabíjení tím, že vůz automaticky autorizuje připojení na kompatibilních stanicích.
A6 e-tron je postaven na platformě PPE, která mu zajišťuje vynikající provozní vlastnosti, skvělý dojezd a hospodárnost. Exteriér auta je nejen sportovní, ale i aerodynamický, zatímco interiér přináší revoluční technologické prvky, jako jsou digitální zpětná zrcátka a OLED svítilny. S novým designem Audi posouvá hranice estetiky a funkčnosti.
Interiér modelu A6 e-tron zaujme svou orientací na uživatele, s přístrojovou deskou tvořenou panoramatickým displejem MMI s OLED technologií. Digitální kokpit a intuitivní ovládání zajišťují komfort a maximální konektivitu, včetně hlasového ovládání, které se neustále vyvíjí. Zážitek z jízdy je podtržen špičkovým audiosystémem Bang & Olufsen.
Pro ještě větší individualizaci nabízí Audi širokou paletu barev a možnost volby kol, která sahají až do velikosti 21 palců. Modely S line a S mají k dispozici specifické designy, které podtrhují sportovní charakter a atraktivitu těchto elektromobilů, čímž se Audi A6 e-tron stává nejen technologickým, ale i stylovým lídrem ve své třídě.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.