Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Audi A6 e-tron na českém trhu představuje nové možnosti pro elektromobilitu v prémiové střední třídě. Všechny modely přicházejí se standardní výbavou paketem Tech, zahrnujícím pokročilé funkce jako LED světlomety, ostřikovače a 360° kamery. Na jedno nabití zvládnou dojezd až 627 km, a to při výkonech od 210 kW s funkcí Launch Control. Cena základního modelu začíná na 1,66 milionu Kč pro Sportback, resp. 1,7 milionu Kč pro variantu Avant.
Verze performance, dostupná za ceny od 2 milionů Kč, se může pochlubit silnějšími elektromotory a dojezdem až 756 km. Zrychlení na 100 km/h zvládnou za 5,4 sekundy, což modelům dává sportovní dynamiku. Další možností je A6 e-tron quattro, který se vyznačuje elektrickým pohonem všech kol a výkonem 315 kW, což znamená zrychlení za 4,5 sekundy. Dojezd se pohybuje okolo 716 km.
Pro opravdové nadšence sportovních elektromobilů je tu verze S6 e-tron. Tento model dosahuje výkonu až 370 kW (405 kW s Launch Control) a zrychlí na 100 km/h za neuvěřitelných 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost se zastaví na 240 km/h a dojezd činí až 675 km, což potvrzuje, že Audi nezůstává pozadu v oblasti sportovních elektrických vozů.
Audi se zaměřilo i na rychlost nabíjení. Všechny verze A6 e-tron využívají 800V technologii, která umožňuje nabíjet s výkonem až 270 kW, což prodlouží dojezd až o 310 km za pouhých 10 minut. Funkce Plug & Charge navíc usnadňuje nabíjení tím, že vůz automaticky autorizuje připojení na kompatibilních stanicích.
A6 e-tron je postaven na platformě PPE, která mu zajišťuje vynikající provozní vlastnosti, skvělý dojezd a hospodárnost. Exteriér auta je nejen sportovní, ale i aerodynamický, zatímco interiér přináší revoluční technologické prvky, jako jsou digitální zpětná zrcátka a OLED svítilny. S novým designem Audi posouvá hranice estetiky a funkčnosti.
Interiér modelu A6 e-tron zaujme svou orientací na uživatele, s přístrojovou deskou tvořenou panoramatickým displejem MMI s OLED technologií. Digitální kokpit a intuitivní ovládání zajišťují komfort a maximální konektivitu, včetně hlasového ovládání, které se neustále vyvíjí. Zážitek z jízdy je podtržen špičkovým audiosystémem Bang & Olufsen.
Pro ještě větší individualizaci nabízí Audi širokou paletu barev a možnost volby kol, která sahají až do velikosti 21 palců. Modely S line a S mají k dispozici specifické designy, které podtrhují sportovní charakter a atraktivitu těchto elektromobilů, čímž se Audi A6 e-tron stává nejen technologickým, ale i stylovým lídrem ve své třídě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.