Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tesla v Severní Americe oficiálně spustila objednávky na modernizované verze svých prémiových elektromobilů Model S a Model X. Změny se týkají zejména technických detailů a výbavy, nikoli dramatické proměny vzhledu. I tak jde o důležitou aktualizaci pro obě vlajkové lodě značky.
Designové změny jsou minimální. Kdo očekával radikální facelift, bude zklamán – karoserie zůstává téměř beze změn. Jedinou viditelnější novinkou jsou adaptivní přední světlomety a přepracovaný nárazník s novou kamerou s vysokým rozlišením. Karoserie dostává nový lak Frost Blue.
Největší technickou změnou je navýšený dojezd. Model S Long Range nyní zvládne až 660 kilometrů podle cyklu WLTP, což je nový rekord značky. K tomu přispívají optimalizace v aerodynamice, nové disky kol a karbonový spoiler u výkonného Modelu S Plaid.
Model X se dočkal zlepšení hlavně uvnitř. Tesla přepracovala zadní sedadla, aby nabídla více komfortu pro pasažéry ve druhé řadě. Změn se dočkala i správa zavazadlového prostoru. Kabina nově nabízí lepší odhlučnění a ambientní osvětlení pro výraznější zážitek z jízdy.
Po nástupu do interiéru přivítá posádku dynamická světelná animace. Ambientní osvětlení bylo navrženo tak, aby evokovalo moderní, uklidňující atmosféru. Tesla tímto směrem reaguje na rostoucí důraz zákazníků na prémiový komfort a detail.
Změny se týkají také podvozku – Tesla provedla úpravy v odpružení, které mají přispět k lepší stabilitě vozidla. To ocení především řidiči, kteří s elektromobily jezdí sportovněji nebo na delších trasách.
Tesla v USA zdražila restylované modely o 5 000 dolarů (cca 108 tisíc korun). Model S Long Range nyní začíná na částce 84 990 USD (přibližně 1,83 milionu korun), zatímco Model S Plaid vyjde na 99 990 USD (2,15 milionů korun).
Stejný cenový skok čeká i zájemce o Model X. Varianta Long Range začíná na 89 990 USD (cca 1,94 milionu korun), Plaid pak stojí 104 990 USD (zhruba 2,26 milionu korun). Zatím není známo, kdy se modernizace dostane do Evropy.
Tesla tradičně zavádí novinky nejprve na severoamerickém trhu. I tentokrát firma Elona Muska potvrdila, že dostupnost v Evropě bude následovat. Přesné datum zatím nezveřejnila, ale očekává se, že k uvedení dojde během následujících měsíců.
Aktualizace Modelu S a X potvrzuje, že Tesla i přes konkurenci zůstává technologickým lídrem ve své třídě. Kombinace vyššího dojezdu, nových technologií a lehce prémiovější výbavy je však vykoupena vyšší pořizovací cenou, která může být pro některé zákazníky překážkou.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?