Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tesla v Severní Americe oficiálně spustila objednávky na modernizované verze svých prémiových elektromobilů Model S a Model X. Změny se týkají zejména technických detailů a výbavy, nikoli dramatické proměny vzhledu. I tak jde o důležitou aktualizaci pro obě vlajkové lodě značky.
Designové změny jsou minimální. Kdo očekával radikální facelift, bude zklamán – karoserie zůstává téměř beze změn. Jedinou viditelnější novinkou jsou adaptivní přední světlomety a přepracovaný nárazník s novou kamerou s vysokým rozlišením. Karoserie dostává nový lak Frost Blue.
Největší technickou změnou je navýšený dojezd. Model S Long Range nyní zvládne až 660 kilometrů podle cyklu WLTP, což je nový rekord značky. K tomu přispívají optimalizace v aerodynamice, nové disky kol a karbonový spoiler u výkonného Modelu S Plaid.
Model X se dočkal zlepšení hlavně uvnitř. Tesla přepracovala zadní sedadla, aby nabídla více komfortu pro pasažéry ve druhé řadě. Změn se dočkala i správa zavazadlového prostoru. Kabina nově nabízí lepší odhlučnění a ambientní osvětlení pro výraznější zážitek z jízdy.
Po nástupu do interiéru přivítá posádku dynamická světelná animace. Ambientní osvětlení bylo navrženo tak, aby evokovalo moderní, uklidňující atmosféru. Tesla tímto směrem reaguje na rostoucí důraz zákazníků na prémiový komfort a detail.
Změny se týkají také podvozku – Tesla provedla úpravy v odpružení, které mají přispět k lepší stabilitě vozidla. To ocení především řidiči, kteří s elektromobily jezdí sportovněji nebo na delších trasách.
Tesla v USA zdražila restylované modely o 5 000 dolarů (cca 108 tisíc korun). Model S Long Range nyní začíná na částce 84 990 USD (přibližně 1,83 milionu korun), zatímco Model S Plaid vyjde na 99 990 USD (2,15 milionů korun).
Stejný cenový skok čeká i zájemce o Model X. Varianta Long Range začíná na 89 990 USD (cca 1,94 milionu korun), Plaid pak stojí 104 990 USD (zhruba 2,26 milionu korun). Zatím není známo, kdy se modernizace dostane do Evropy.
Tesla tradičně zavádí novinky nejprve na severoamerickém trhu. I tentokrát firma Elona Muska potvrdila, že dostupnost v Evropě bude následovat. Přesné datum zatím nezveřejnila, ale očekává se, že k uvedení dojde během následujících měsíců.
Aktualizace Modelu S a X potvrzuje, že Tesla i přes konkurenci zůstává technologickým lídrem ve své třídě. Kombinace vyššího dojezdu, nových technologií a lehce prémiovější výbavy je však vykoupena vyšší pořizovací cenou, která může být pro některé zákazníky překážkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.