Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Xiaomi YU7
Xiaomi YU7, foto: Xiaomi
Petr Landovský VČERA 16:18
Sdílej:

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Xiaomi YU7 navazuje na úspěch sportovního sedanu SU7, který se v Číně od svého uvedení stabilně drží mezi pěti nejprodávanějšími vozy. Novinka přináší populárnější formát crossoveru, což by podle odhadů mohlo výrazně rozšířit okruh potenciálních zákazníků.

Designově YU7 navazuje na estetiku luxusních sportovních vozů. Vizuální inspirace Ferrari Purosangue je patrná, byť oproti prvním zveřejněným fotografiím působí finální podoba vozu o něco zdrženlivěji. S délkou téměř pět metrů přesahuje i Teslu Model Y a rozměrově se blíží Cadillacu Lyriq.

Nové SUV bude dostupné ve třech výbavách – základní RWD, výkonnější Pro AWD a špičkové Max AWD. Nejvyšší verze nabídne systémový výkon 681 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,22 sekundy. I základní model s výkonem 315 koní má ale ambici oslovit méně náročné řidiče.

Dojem z výkonu podtrhují i parametry baterií. Zatímco verze RWD a Pro AWD využívají LFP baterii s kapacitou 96,3 kWh a deklarovaným dojezdem až 518 mil (přes 830 km) podle benevolentního čínského cyklu CLTC, Max AWD spoléhá na NMC baterii s kapacitou 101,7 kWh a dojezdem 472 mil.

Xiaomi YU7
Xiaomi YU7, foto: Xiaomi

YU7 je postaven na stejné platformě Modena jako SU7, ovšem oproti sedanu přidává vzduchové odpružení. Základem pohonu jsou elektromotory vlastní konstrukce Xiaomi, označované interně jako „V6“. Auto bude vybaveno i kompletním balíkem asistenčních a infotainment systémů integrovaných do ekosystému značky.

SUV YU7 se oficiálně začne prodávat v červenci. Cena zatím nebyla oznámena, ale podle odhadů má být srovnatelná s čínskou variantou Tesly Model Y, která startuje na zhruba 36 500 dolarech (asi 830 000 Kč).

Zatím není jasné, zda Xiaomi plánuje exportovat YU7 na zahraniční trhy, především do Evropy. I bez toho ale novinka potvrzuje, že Xiaomi si rychle buduje pozici na extrémně konkurenčním trhu elektromobilů, který dlouho ovládaly značky jako Tesla nebo BYD.

Vstup YU7 přichází v době, kdy se Tesla potýká s poklesem důvěry kvůli kontroverzím kolem Elona Muska. Zatímco facelift Modelu Y nezaznamenal nadšení, Xiaomi přináší nový produkt s vysokou přidanou hodnotou. Pokud SUV zopakuje úspěch sedanu SU7, může to znamenat zásadní narušení rovnováhy sil mezi zavedenými hráči.

Na čínském trhu, který je pro elektromobily klíčový, je Xiaomi YU7 připraven měnit pravidla hry – a pro Teslu to může být začátek vážných problémů.

Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.