Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Xiaomi YU7 navazuje na úspěch sportovního sedanu SU7, který se v Číně od svého uvedení stabilně drží mezi pěti nejprodávanějšími vozy. Novinka přináší populárnější formát crossoveru, což by podle odhadů mohlo výrazně rozšířit okruh potenciálních zákazníků.
Designově YU7 navazuje na estetiku luxusních sportovních vozů. Vizuální inspirace Ferrari Purosangue je patrná, byť oproti prvním zveřejněným fotografiím působí finální podoba vozu o něco zdrženlivěji. S délkou téměř pět metrů přesahuje i Teslu Model Y a rozměrově se blíží Cadillacu Lyriq.
Nové SUV bude dostupné ve třech výbavách – základní RWD, výkonnější Pro AWD a špičkové Max AWD. Nejvyšší verze nabídne systémový výkon 681 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,22 sekundy. I základní model s výkonem 315 koní má ale ambici oslovit méně náročné řidiče.
Dojem z výkonu podtrhují i parametry baterií. Zatímco verze RWD a Pro AWD využívají LFP baterii s kapacitou 96,3 kWh a deklarovaným dojezdem až 518 mil (přes 830 km) podle benevolentního čínského cyklu CLTC, Max AWD spoléhá na NMC baterii s kapacitou 101,7 kWh a dojezdem 472 mil.
YU7 je postaven na stejné platformě Modena jako SU7, ovšem oproti sedanu přidává vzduchové odpružení. Základem pohonu jsou elektromotory vlastní konstrukce Xiaomi, označované interně jako „V6“. Auto bude vybaveno i kompletním balíkem asistenčních a infotainment systémů integrovaných do ekosystému značky.
SUV YU7 se oficiálně začne prodávat v červenci. Cena zatím nebyla oznámena, ale podle odhadů má být srovnatelná s čínskou variantou Tesly Model Y, která startuje na zhruba 36 500 dolarech (asi 830 000 Kč).
Zatím není jasné, zda Xiaomi plánuje exportovat YU7 na zahraniční trhy, především do Evropy. I bez toho ale novinka potvrzuje, že Xiaomi si rychle buduje pozici na extrémně konkurenčním trhu elektromobilů, který dlouho ovládaly značky jako Tesla nebo BYD.
Vstup YU7 přichází v době, kdy se Tesla potýká s poklesem důvěry kvůli kontroverzím kolem Elona Muska. Zatímco facelift Modelu Y nezaznamenal nadšení, Xiaomi přináší nový produkt s vysokou přidanou hodnotou. Pokud SUV zopakuje úspěch sedanu SU7, může to znamenat zásadní narušení rovnováhy sil mezi zavedenými hráči.
Na čínském trhu, který je pro elektromobily klíčový, je Xiaomi YU7 připraven měnit pravidla hry – a pro Teslu to může být začátek vážných problémů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).