Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Xiaomi YU7 navazuje na úspěch sportovního sedanu SU7, který se v Číně od svého uvedení stabilně drží mezi pěti nejprodávanějšími vozy. Novinka přináší populárnější formát crossoveru, což by podle odhadů mohlo výrazně rozšířit okruh potenciálních zákazníků.
Designově YU7 navazuje na estetiku luxusních sportovních vozů. Vizuální inspirace Ferrari Purosangue je patrná, byť oproti prvním zveřejněným fotografiím působí finální podoba vozu o něco zdrženlivěji. S délkou téměř pět metrů přesahuje i Teslu Model Y a rozměrově se blíží Cadillacu Lyriq.
Nové SUV bude dostupné ve třech výbavách – základní RWD, výkonnější Pro AWD a špičkové Max AWD. Nejvyšší verze nabídne systémový výkon 681 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,22 sekundy. I základní model s výkonem 315 koní má ale ambici oslovit méně náročné řidiče.
Dojem z výkonu podtrhují i parametry baterií. Zatímco verze RWD a Pro AWD využívají LFP baterii s kapacitou 96,3 kWh a deklarovaným dojezdem až 518 mil (přes 830 km) podle benevolentního čínského cyklu CLTC, Max AWD spoléhá na NMC baterii s kapacitou 101,7 kWh a dojezdem 472 mil.
YU7 je postaven na stejné platformě Modena jako SU7, ovšem oproti sedanu přidává vzduchové odpružení. Základem pohonu jsou elektromotory vlastní konstrukce Xiaomi, označované interně jako „V6“. Auto bude vybaveno i kompletním balíkem asistenčních a infotainment systémů integrovaných do ekosystému značky.
SUV YU7 se oficiálně začne prodávat v červenci. Cena zatím nebyla oznámena, ale podle odhadů má být srovnatelná s čínskou variantou Tesly Model Y, která startuje na zhruba 36 500 dolarech (asi 830 000 Kč).
Zatím není jasné, zda Xiaomi plánuje exportovat YU7 na zahraniční trhy, především do Evropy. I bez toho ale novinka potvrzuje, že Xiaomi si rychle buduje pozici na extrémně konkurenčním trhu elektromobilů, který dlouho ovládaly značky jako Tesla nebo BYD.
Vstup YU7 přichází v době, kdy se Tesla potýká s poklesem důvěry kvůli kontroverzím kolem Elona Muska. Zatímco facelift Modelu Y nezaznamenal nadšení, Xiaomi přináší nový produkt s vysokou přidanou hodnotou. Pokud SUV zopakuje úspěch sedanu SU7, může to znamenat zásadní narušení rovnováhy sil mezi zavedenými hráči.
Na čínském trhu, který je pro elektromobily klíčový, je Xiaomi YU7 připraven měnit pravidla hry – a pro Teslu to může být začátek vážných problémů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.