Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Xiaomi YU7 navazuje na úspěch sportovního sedanu SU7, který se v Číně od svého uvedení stabilně drží mezi pěti nejprodávanějšími vozy. Novinka přináší populárnější formát crossoveru, což by podle odhadů mohlo výrazně rozšířit okruh potenciálních zákazníků.
Designově YU7 navazuje na estetiku luxusních sportovních vozů. Vizuální inspirace Ferrari Purosangue je patrná, byť oproti prvním zveřejněným fotografiím působí finální podoba vozu o něco zdrženlivěji. S délkou téměř pět metrů přesahuje i Teslu Model Y a rozměrově se blíží Cadillacu Lyriq.
Nové SUV bude dostupné ve třech výbavách – základní RWD, výkonnější Pro AWD a špičkové Max AWD. Nejvyšší verze nabídne systémový výkon 681 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,22 sekundy. I základní model s výkonem 315 koní má ale ambici oslovit méně náročné řidiče.
Dojem z výkonu podtrhují i parametry baterií. Zatímco verze RWD a Pro AWD využívají LFP baterii s kapacitou 96,3 kWh a deklarovaným dojezdem až 518 mil (přes 830 km) podle benevolentního čínského cyklu CLTC, Max AWD spoléhá na NMC baterii s kapacitou 101,7 kWh a dojezdem 472 mil.
YU7 je postaven na stejné platformě Modena jako SU7, ovšem oproti sedanu přidává vzduchové odpružení. Základem pohonu jsou elektromotory vlastní konstrukce Xiaomi, označované interně jako „V6“. Auto bude vybaveno i kompletním balíkem asistenčních a infotainment systémů integrovaných do ekosystému značky.
SUV YU7 se oficiálně začne prodávat v červenci. Cena zatím nebyla oznámena, ale podle odhadů má být srovnatelná s čínskou variantou Tesly Model Y, která startuje na zhruba 36 500 dolarech (asi 830 000 Kč).
Zatím není jasné, zda Xiaomi plánuje exportovat YU7 na zahraniční trhy, především do Evropy. I bez toho ale novinka potvrzuje, že Xiaomi si rychle buduje pozici na extrémně konkurenčním trhu elektromobilů, který dlouho ovládaly značky jako Tesla nebo BYD.
Vstup YU7 přichází v době, kdy se Tesla potýká s poklesem důvěry kvůli kontroverzím kolem Elona Muska. Zatímco facelift Modelu Y nezaznamenal nadšení, Xiaomi přináší nový produkt s vysokou přidanou hodnotou. Pokud SUV zopakuje úspěch sedanu SU7, může to znamenat zásadní narušení rovnováhy sil mezi zavedenými hráči.
Na čínském trhu, který je pro elektromobily klíčový, je Xiaomi YU7 připraven měnit pravidla hry – a pro Teslu to může být začátek vážných problémů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?