Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
První automobil značky Xiaomi, model SU7, způsobil na čínském trhu senzaci nejen svou cenou a výbavou, ale hlavně extrémním výkonem ve verzi Ultra. Právě ta nabídla nevídaných 1.138 kW a zrychlení z nuly na stovku za méně než dvě sekundy. Jenže takový výkon na běžných silnicích se ukázal jako problém – zejména poté, co se na internetu začala objevovat videa těžkých nehod.
„Většinou šlo o chybu řidiče, který nezvládl ovládnout tak výkonné auto,“ uvedla čínská média s odkazem na statistiky nehod, přičemž připomínají, že nejvážnější z nich si letos v březnu vyžádala tři lidské životy. Přestože většina incidentů se týkala běžných verzí SU7, Xiaomi se rozhodlo jednat.
Automobilka v květnu vydala aktualizaci softwaru na verzi 1.7.0, která výrazně omezila dostupný výkon modelu Ultra – z původních 1.138 kW na zhruba 660 kW. Aby bylo možné znovu odemknout plný výkon, musí řidič odjet jedno kolo na schváleném okruhu, čímž vůz „dostane povolení“. Aktivace plného výkonu pak trvá celých 60 sekund, což má zabránit spontánnímu přepínání například při čekání na semaforu.
Podle vyjádření Xiaomi mělo jít primárně o bezpečnostní opatření: „Extrémní výkon verze Ultra byl od začátku zamýšlen výhradně pro okruhové ježdění. Systém nyní lépe rozlišuje podmínky a chrání uživatele před nepřipravenou jízdou.“ Zároveň firma připomněla, že běžné verze SU7 nejsou na okruhové podmínky stavěny – zejména kvůli slabším brzdám.
Video: Xiaomi SU7 Ultra prototype | Official certified video from the Nürburgring | Xiaomi skrze YouTube
Jenže rozhodnutí vyvolalo silnou nevoli mezi majiteli vozů, kteří se cítili omezeni. Kritika na sociálních sítích mířila nejen na samotné omezení, ale i na způsob, jakým Xiaomi změnu zavedlo. „Nikdo nás předem nevaroval, že dojde ke snížení výkonu. To není fér vůči zákazníkům,“ zněl jeden z častých komentářů.
Na tlak komunity nakonec Xiaomi reagovalo: „Na základě zpětné vazby uživatelů jsme se rozhodli aktualizaci přehodnotit. V nadcházejícím updatu znovu zpřístupníme plný výkon, včetně vozů, kde již omezení proběhlo.“ Firma zároveň slíbila, že v budoucnu zlepší komunikaci s majiteli a bude o podobných změnách informovat transparentněji.
Už letos plánuje Xiaomi představit druhý model – SUV YU7, které má vizuálně připomínat Ferrari Purosangue. Nabídne více výkonových variant, přičemž vrcholná čtyřkolka má mít výkon 508 kW. Později se má nabídka rozšířit o větší SUV se sériovým hybridem.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.