Xiaomi omezilo výkon svého zběsilého hypersedanu SU7 Ultra. Po ostré kritice přišla změna

Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra, foto: Xiaomi
Petr Landovský 8. května 2025 13:37
Sdílej:

Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.

První automobil značky Xiaomi, model SU7, způsobil na čínském trhu senzaci nejen svou cenou a výbavou, ale hlavně extrémním výkonem ve verzi Ultra. Právě ta nabídla nevídaných 1.138 kW a zrychlení z nuly na stovku za méně než dvě sekundy. Jenže takový výkon na běžných silnicích se ukázal jako problém – zejména poté, co se na internetu začala objevovat videa těžkých nehod.

Většinou šlo o chybu řidiče, který nezvládl ovládnout tak výkonné auto,“ uvedla čínská média s odkazem na statistiky nehod, přičemž připomínají, že nejvážnější z nich si letos v březnu vyžádala tři lidské životy. Přestože většina incidentů se týkala běžných verzí SU7, Xiaomi se rozhodlo jednat.

Automobilka v květnu vydala aktualizaci softwaru na verzi 1.7.0, která výrazně omezila dostupný výkon modelu Ultra – z původních 1.138 kW na zhruba 660 kW. Aby bylo možné znovu odemknout plný výkon, musí řidič odjet jedno kolo na schváleném okruhu, čímž vůz „dostane povolení“. Aktivace plného výkonu pak trvá celých 60 sekund, což má zabránit spontánnímu přepínání například při čekání na semaforu.

Podle vyjádření Xiaomi mělo jít primárně o bezpečnostní opatření: „Extrémní výkon verze Ultra byl od začátku zamýšlen výhradně pro okruhové ježdění. Systém nyní lépe rozlišuje podmínky a chrání uživatele před nepřipravenou jízdou.“ Zároveň firma připomněla, že běžné verze SU7 nejsou na okruhové podmínky stavěny – zejména kvůli slabším brzdám.

Video: Xiaomi SU7 Ultra prototype | Official certified video from the Nürburgring | Xiaomi skrze YouTube

Jenže rozhodnutí vyvolalo silnou nevoli mezi majiteli vozů, kteří se cítili omezeni. Kritika na sociálních sítích mířila nejen na samotné omezení, ale i na způsob, jakým Xiaomi změnu zavedlo. „Nikdo nás předem nevaroval, že dojde ke snížení výkonu. To není fér vůči zákazníkům,“ zněl jeden z častých komentářů.

Na tlak komunity nakonec Xiaomi reagovalo: „Na základě zpětné vazby uživatelů jsme se rozhodli aktualizaci přehodnotit. V nadcházejícím updatu znovu zpřístupníme plný výkon, včetně vozů, kde již omezení proběhlo.“ Firma zároveň slíbila, že v budoucnu zlepší komunikaci s majiteli a bude o podobných změnách informovat transparentněji.

Už letos plánuje Xiaomi představit druhý model – SUV YU7, které má vizuálně připomínat Ferrari Purosangue. Nabídne více výkonových variant, přičemž vrcholná čtyřkolka má mít výkon 508 kW. Později se má nabídka rozšířit o větší SUV se sériovým hybridem.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?