Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
První automobil značky Xiaomi, model SU7, způsobil na čínském trhu senzaci nejen svou cenou a výbavou, ale hlavně extrémním výkonem ve verzi Ultra. Právě ta nabídla nevídaných 1.138 kW a zrychlení z nuly na stovku za méně než dvě sekundy. Jenže takový výkon na běžných silnicích se ukázal jako problém – zejména poté, co se na internetu začala objevovat videa těžkých nehod.
„Většinou šlo o chybu řidiče, který nezvládl ovládnout tak výkonné auto,“ uvedla čínská média s odkazem na statistiky nehod, přičemž připomínají, že nejvážnější z nich si letos v březnu vyžádala tři lidské životy. Přestože většina incidentů se týkala běžných verzí SU7, Xiaomi se rozhodlo jednat.
Automobilka v květnu vydala aktualizaci softwaru na verzi 1.7.0, která výrazně omezila dostupný výkon modelu Ultra – z původních 1.138 kW na zhruba 660 kW. Aby bylo možné znovu odemknout plný výkon, musí řidič odjet jedno kolo na schváleném okruhu, čímž vůz „dostane povolení“. Aktivace plného výkonu pak trvá celých 60 sekund, což má zabránit spontánnímu přepínání například při čekání na semaforu.
Podle vyjádření Xiaomi mělo jít primárně o bezpečnostní opatření: „Extrémní výkon verze Ultra byl od začátku zamýšlen výhradně pro okruhové ježdění. Systém nyní lépe rozlišuje podmínky a chrání uživatele před nepřipravenou jízdou.“ Zároveň firma připomněla, že běžné verze SU7 nejsou na okruhové podmínky stavěny – zejména kvůli slabším brzdám.
Video: Xiaomi SU7 Ultra prototype | Official certified video from the Nürburgring | Xiaomi skrze YouTube
Jenže rozhodnutí vyvolalo silnou nevoli mezi majiteli vozů, kteří se cítili omezeni. Kritika na sociálních sítích mířila nejen na samotné omezení, ale i na způsob, jakým Xiaomi změnu zavedlo. „Nikdo nás předem nevaroval, že dojde ke snížení výkonu. To není fér vůči zákazníkům,“ zněl jeden z častých komentářů.
Na tlak komunity nakonec Xiaomi reagovalo: „Na základě zpětné vazby uživatelů jsme se rozhodli aktualizaci přehodnotit. V nadcházejícím updatu znovu zpřístupníme plný výkon, včetně vozů, kde již omezení proběhlo.“ Firma zároveň slíbila, že v budoucnu zlepší komunikaci s majiteli a bude o podobných změnách informovat transparentněji.
Už letos plánuje Xiaomi představit druhý model – SUV YU7, které má vizuálně připomínat Ferrari Purosangue. Nabídne více výkonových variant, přičemž vrcholná čtyřkolka má mít výkon 508 kW. Později se má nabídka rozšířit o větší SUV se sériovým hybridem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?