Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Krize Tesly v Evropě se prohlubuje. V dubnu se poprvé od vstupu značky na evropský trh stalo, že v žebříčku deseti nejúspěšnějších značek elektromobilů chybí. S 7 165 novými registracemi a meziročním poklesem o 49 procent se americká automobilka Elona Muska propadla až na jedenácté místo. Její pozici převzal čínský výrobce BYD, který ve stejném období dodal 7 231 vozů – o 169 procent více než před rokem.
V čele evropského trhu s elektromobily se v dubnu podle údajů Jato udržel koncern Volkswagen se 23 514 registracemi. Druhé místo obsadilo BMW (14 867 vozů), třetí pak Škoda Auto s 13 598 kusy. Právě model Škoda Elroq se stal nejprodávanějším elektromobilem měsíce, když si jej pořídilo 7 998 zákazníků.
V celkovém pořadí nejúspěšnějších elektromobilů následovaly další modely z koncernu VW: ID.3, ID.7 a ID.4. Do první desítky se dostaly i modely značek Kia, Renault, BMW a Citroën. Tesla Model Y se sice do první desítky dostal, ale zůstává jediným zástupcem značky v této části žebříčku. Modely BYD se naopak mezi 25 nejoblíbenějších modelů zatím neprosadily.
Z pohledu celkového trhu se v Evropě v dubnu zaregistrovalo 184 312 nových elektromobilů. To představuje meziroční nárůst o 28 procent a potvrzuje rostoucí trend zájmu o bezemisní vozidla. Podíl elektromobilů na celkovém trhu vzrostl ze 13 na 17 procent.
Vývoj ukazuje, že čínské automobilky si i přes politické napětí s Evropou postupně nacházejí cestu k evropským zákazníkům. BYD se tak stává vážným konkurentem nejen pro Teslu, ale i pro zavedené evropské značky. Propad Tesly zároveň potvrzuje, že pozice lídra není na rychle se vyvíjejícím trhu elektromobility zaručena.
Analytici upozorňují, že Tesla v Evropě bojuje nejen s rostoucí konkurencí, ale i s poklesem poptávky po dražších modelech a nedostatkem novinek. Zatímco konkurence sází na širší nabídku a lokalizovanou výrobu, Tesla podle některých expertů ztrácí tempo.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?