Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Krize Tesly v Evropě se prohlubuje. V dubnu se poprvé od vstupu značky na evropský trh stalo, že v žebříčku deseti nejúspěšnějších značek elektromobilů chybí. S 7 165 novými registracemi a meziročním poklesem o 49 procent se americká automobilka Elona Muska propadla až na jedenácté místo. Její pozici převzal čínský výrobce BYD, který ve stejném období dodal 7 231 vozů – o 169 procent více než před rokem.
V čele evropského trhu s elektromobily se v dubnu podle údajů Jato udržel koncern Volkswagen se 23 514 registracemi. Druhé místo obsadilo BMW (14 867 vozů), třetí pak Škoda Auto s 13 598 kusy. Právě model Škoda Elroq se stal nejprodávanějším elektromobilem měsíce, když si jej pořídilo 7 998 zákazníků.
V celkovém pořadí nejúspěšnějších elektromobilů následovaly další modely z koncernu VW: ID.3, ID.7 a ID.4. Do první desítky se dostaly i modely značek Kia, Renault, BMW a Citroën. Tesla Model Y se sice do první desítky dostal, ale zůstává jediným zástupcem značky v této části žebříčku. Modely BYD se naopak mezi 25 nejoblíbenějších modelů zatím neprosadily.
Z pohledu celkového trhu se v Evropě v dubnu zaregistrovalo 184 312 nových elektromobilů. To představuje meziroční nárůst o 28 procent a potvrzuje rostoucí trend zájmu o bezemisní vozidla. Podíl elektromobilů na celkovém trhu vzrostl ze 13 na 17 procent.
Vývoj ukazuje, že čínské automobilky si i přes politické napětí s Evropou postupně nacházejí cestu k evropským zákazníkům. BYD se tak stává vážným konkurentem nejen pro Teslu, ale i pro zavedené evropské značky. Propad Tesly zároveň potvrzuje, že pozice lídra není na rychle se vyvíjejícím trhu elektromobility zaručena.
Analytici upozorňují, že Tesla v Evropě bojuje nejen s rostoucí konkurencí, ale i s poklesem poptávky po dražších modelech a nedostatkem novinek. Zatímco konkurence sází na širší nabídku a lokalizovanou výrobu, Tesla podle některých expertů ztrácí tempo.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.