Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
Společnost BYD, světový výrobce vozidel na nové energie, zahájila prodej svých vozů na českém trhu. V úvodní nabídce představila tři modely – plně elektrické SUV Sealion 7, sedan Seal a plug-in hybridní SUV Seal U DM-i. Novinky jsou dostupné od prvního dne v Praze a do konce roku 2025 chce BYD otevřít až 30 showroomů po celé republice.
Vlajkovou lodí nabídky je výkonný elektromobil Sealion 7, který díky technologii Blade Battery zvládne až 502 kilometrů na jedno nabití a zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy. Model využívá technologii Cell-to-Body, která zvyšuje pevnost a bezpečnost celé konstrukce, a je osazen nejrychlejším sériově vyráběným elektromotorem na světě s až 23 000 otáčkami za minutu.
Druhou čistě elektrickou variantou je elegantní sedan Seal, postavený na stejném technickém základu jako Sealion 7. Nabízí prodloužený dojezd až 570 kilometrů dle WLTP a je určen především pro zákazníky preferující nižší profil a delší trasy bez emisí.
Pro ty, kteří hledají kompromis mezi výkonem a dlouhým dojezdem, BYD nabízí model Seal U DM-i. Plug-in hybridní SUV s technologií Super DM kombinuje jízdní komfort elektromobilu s reálným dojezdem přes 1 000 kilometrů na jedno nabití a natankování.
Další rozšíření nabídky je plánováno v následujících fázích – mimo jiné se počítá s uvedením kompaktního elektrického SUV ATTO 2.
BYD odstartovalo své působení v Česku otevřením prodejního místa v Praze 9 a uzavřelo první oficiální partnerství se společností Auto Louda. Výkonná viceprezidentka BYD Stella Li při příležitosti zahájení prodeje uvedla:
„S velkou hrdostí otevíráme naši síť v České republice. Chceme zpřístupnit naše udržitelné technologie co největšímu počtu zákazníků. Věříme, že naše působení bude růst nejen v roce 2025, ale i v dalších letech.“
BYD, což je zkratka pro Build Your Dreams, působí na trhu od roku 1995. Firma si vyvíjí vlastní technologie včetně akumulátorů, motorů, polovodičů i řídicích systémů. V listopadu 2024 překročila milník 10 milionů vyrobených vozidel na nové energie, čímž potvrdila svou vedoucí pozici v oboru.
Klíčovou technologií vozů BYD je Blade Battery, představená v roce 2020. Lithium-železo-fosfátová baterie neobsahuje kobalt, je vysoce odolná proti mechanickému poškození a vydrží více než 5 000 cyklů nabíjení a vybíjení. Díky efektivnímu chlazení a stabilnímu výkonu přináší vyšší bezpečnost i dlouhou životnost.
BYD pokračuje ve své evropské expanzi a staví na partnerství s předními dealerskými skupinami napříč regionem. Vstup na český trh je součástí ambice stát se klíčovým hráčem na trhu elektromobility ve střední Evropě.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.