Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
Společnost BYD, světový výrobce vozidel na nové energie, zahájila prodej svých vozů na českém trhu. V úvodní nabídce představila tři modely – plně elektrické SUV Sealion 7, sedan Seal a plug-in hybridní SUV Seal U DM-i. Novinky jsou dostupné od prvního dne v Praze a do konce roku 2025 chce BYD otevřít až 30 showroomů po celé republice.
Vlajkovou lodí nabídky je výkonný elektromobil Sealion 7, který díky technologii Blade Battery zvládne až 502 kilometrů na jedno nabití a zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy. Model využívá technologii Cell-to-Body, která zvyšuje pevnost a bezpečnost celé konstrukce, a je osazen nejrychlejším sériově vyráběným elektromotorem na světě s až 23 000 otáčkami za minutu.
Druhou čistě elektrickou variantou je elegantní sedan Seal, postavený na stejném technickém základu jako Sealion 7. Nabízí prodloužený dojezd až 570 kilometrů dle WLTP a je určen především pro zákazníky preferující nižší profil a delší trasy bez emisí.
Pro ty, kteří hledají kompromis mezi výkonem a dlouhým dojezdem, BYD nabízí model Seal U DM-i. Plug-in hybridní SUV s technologií Super DM kombinuje jízdní komfort elektromobilu s reálným dojezdem přes 1 000 kilometrů na jedno nabití a natankování.
Další rozšíření nabídky je plánováno v následujících fázích – mimo jiné se počítá s uvedením kompaktního elektrického SUV ATTO 2.
BYD odstartovalo své působení v Česku otevřením prodejního místa v Praze 9 a uzavřelo první oficiální partnerství se společností Auto Louda. Výkonná viceprezidentka BYD Stella Li při příležitosti zahájení prodeje uvedla:
„S velkou hrdostí otevíráme naši síť v České republice. Chceme zpřístupnit naše udržitelné technologie co největšímu počtu zákazníků. Věříme, že naše působení bude růst nejen v roce 2025, ale i v dalších letech.“
BYD, což je zkratka pro Build Your Dreams, působí na trhu od roku 1995. Firma si vyvíjí vlastní technologie včetně akumulátorů, motorů, polovodičů i řídicích systémů. V listopadu 2024 překročila milník 10 milionů vyrobených vozidel na nové energie, čímž potvrdila svou vedoucí pozici v oboru.
Klíčovou technologií vozů BYD je Blade Battery, představená v roce 2020. Lithium-železo-fosfátová baterie neobsahuje kobalt, je vysoce odolná proti mechanickému poškození a vydrží více než 5 000 cyklů nabíjení a vybíjení. Díky efektivnímu chlazení a stabilnímu výkonu přináší vyšší bezpečnost i dlouhou životnost.
BYD pokračuje ve své evropské expanzi a staví na partnerství s předními dealerskými skupinami napříč regionem. Vstup na český trh je součástí ambice stát se klíčovým hráčem na trhu elektromobility ve střední Evropě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.