Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
Společnost BYD, světový výrobce vozidel na nové energie, zahájila prodej svých vozů na českém trhu. V úvodní nabídce představila tři modely – plně elektrické SUV Sealion 7, sedan Seal a plug-in hybridní SUV Seal U DM-i. Novinky jsou dostupné od prvního dne v Praze a do konce roku 2025 chce BYD otevřít až 30 showroomů po celé republice.
Vlajkovou lodí nabídky je výkonný elektromobil Sealion 7, který díky technologii Blade Battery zvládne až 502 kilometrů na jedno nabití a zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy. Model využívá technologii Cell-to-Body, která zvyšuje pevnost a bezpečnost celé konstrukce, a je osazen nejrychlejším sériově vyráběným elektromotorem na světě s až 23 000 otáčkami za minutu.
Druhou čistě elektrickou variantou je elegantní sedan Seal, postavený na stejném technickém základu jako Sealion 7. Nabízí prodloužený dojezd až 570 kilometrů dle WLTP a je určen především pro zákazníky preferující nižší profil a delší trasy bez emisí.
Pro ty, kteří hledají kompromis mezi výkonem a dlouhým dojezdem, BYD nabízí model Seal U DM-i. Plug-in hybridní SUV s technologií Super DM kombinuje jízdní komfort elektromobilu s reálným dojezdem přes 1 000 kilometrů na jedno nabití a natankování.
Další rozšíření nabídky je plánováno v následujících fázích – mimo jiné se počítá s uvedením kompaktního elektrického SUV ATTO 2.
BYD odstartovalo své působení v Česku otevřením prodejního místa v Praze 9 a uzavřelo první oficiální partnerství se společností Auto Louda. Výkonná viceprezidentka BYD Stella Li při příležitosti zahájení prodeje uvedla:
„S velkou hrdostí otevíráme naši síť v České republice. Chceme zpřístupnit naše udržitelné technologie co největšímu počtu zákazníků. Věříme, že naše působení bude růst nejen v roce 2025, ale i v dalších letech.“
BYD, což je zkratka pro Build Your Dreams, působí na trhu od roku 1995. Firma si vyvíjí vlastní technologie včetně akumulátorů, motorů, polovodičů i řídicích systémů. V listopadu 2024 překročila milník 10 milionů vyrobených vozidel na nové energie, čímž potvrdila svou vedoucí pozici v oboru.
Klíčovou technologií vozů BYD je Blade Battery, představená v roce 2020. Lithium-železo-fosfátová baterie neobsahuje kobalt, je vysoce odolná proti mechanickému poškození a vydrží více než 5 000 cyklů nabíjení a vybíjení. Díky efektivnímu chlazení a stabilnímu výkonu přináší vyšší bezpečnost i dlouhou životnost.
BYD pokračuje ve své evropské expanzi a staví na partnerství s předními dealerskými skupinami napříč regionem. Vstup na český trh je součástí ambice stát se klíčovým hráčem na trhu elektromobility ve střední Evropě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.