Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Úvod a ceny
Model DS 7 je aktuálně v nabídce se čtyřmi druhu pohonů. Základní pohonnou jednotkou je diesel 1,5 BlueHDI o výkonu 130 koní, který jsme nedávno testovali. Dále jsou v nabídce tři různě silné plug-in hybridy – 225, 300 či 360 koní. Výbavových stupňů je zde 5, přičemž aktuálně je nejzajímavější akční verze Edition France, která vychází ze základního Pallasu, ale přidává navíc DS Drive Assist, 360° kameru, elektrické víko kufru, bezdrátové dobíjení telefonu a druhou sadu zimních kol.
Cena začíná na 950 tisících, kdy dostanete diesel a výbavu Edition France. Dnes testovaný plug-in hybrid s 300 koňmi ve stejné výbavě Edition France přijde na 1 350 000 Kč. To sice ve srovnání s ostatními plug-in hybridními SUV není vůbec špatná cena, ale proti dieselu je to veliký rozdíl.
Exteriér
Design je poměrně extravagantní a na první pohled poutá pozornost. Mezi SUV, které je často jedno jak druhé, působí DS 7 unikátnějším dojmem. Přední část s novým denním svícením vypadá jednoduše skvěle a to stejné se dá říci o zadní části, kterou zdobí LED světlomety s trojúhelníkovým motivem uvnitř světel. Hezky rovněž vypadají koncovky výfuků po stranách nárazníku.
Rozměry: 4593/1891/1625/2738 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1911 kg
Interiér
S ohledem na to, že jde o aktuálně nejlevnější výbavu, tak jsem opravdu nadšený. Hned po prvním usazení do mimořádně pohodlných sedadel se cítím velmi příjemně. Řidičská pozice je příjemná a pochvalu si zasluhuje i výhled z vozu.
Největší radost mi však dělají použité materiály – hojně se zde vyskytuje alcantara a to nejen na sedadlech, ale i na palubní desce, výplních dveří a středovém tunelu. Dalším použitým prvkem je částečná imitace hliníku na středové konzoli, přičemž spodní část řadicí páky je tvořena skutečným hliníkem. Naštěstí zde nenajdete ony „hloupé“ rozměrné lesklé černé plochy, které se tak snadno poškrábou a chytají otisky – jako to bývá u mnoha jiných vozů. Vše navíc působí bytelným dojmem.
Další chvála míří k samotnému ovládání vozu, které působí intuitivně a navíc si lze některé funkce infotainmentu přizpůsobit podle potřeby – například na tlačítko se symbolem vozidla jsem si nastavil vypnutí systému sledování povolené rychlosti, asistentu pro udržení v pruhu a aktivaci 360° kamery. Při každém spuštění vozu tak stačí kliknout na symbol auta, dvěma stisky deaktivovat nechtěné asistenty a následně potvrdit – dohromady tedy čtyři kliky. Jedno fyzické a nastavitelné tlačítko by sice bylo ještě lepší, ale ani toto řešení není vůbec špatné. Displej infotainmentu nabízí velmi pěkné rozlišení a totéž lze říct i o systému 360° kamer, který je zde propracovanější než například v novém Kodiaqu.
Prostornost je výborná jak vpředu, tak i na zadních sedadlech. Velký palec nahoru si zaslouží také množství praktických odkládacích míst. Zadní pasažéři mají dostatek prostoru jak nad hlavou, tak před koleny.
Zavazadlový prostor má solidní objem 555 litrů, a po sklopení zadních opěradel naroste na 1752 litrů. Jsou to mimochodem stejné hodnoty, jako u dieselu, což je překvapivé – plug-in hybridy mívají díky baterii o něco menší kufr.
Jízda
Začneme zvukovým komfortem, který je zde na velmi dobré úrovni. Díky elektromotoru je jízda po městě s nabitou baterií velice tichá, protože neběží benzínový motor. Jakmile se baterie vybije, do hry se zapojí spalovací motor a hluku je pochopitelně více, ale stále je to na skvělé úrovni. Proti dieselové verzi je tato rozhodně tišší. Dalším plusem je podstatně lepší dynamika, přeci jen 300 koní proti 130 je velký rozdíl. Tím ovšem chválou u plug-in hybridu končíme.
Diesel je překvapivě o 326 kg lehčí a stojí na základním podvozku, který se chová stále stejně, což je dobře. Testovaný plug-in hybrid disponuje aktivními tlumiči, jejichž tuhost automaticky nastavuje kamera v čelním skle, která snímá vozovku. Jedná se bohužel o systém, který nefunguje moc dobře a to obzvláště za zhoršené viditelnosti. Navíc je zde dost cítit ta hmotnost navíc. Výsledkem tedy je, že plug-in hybrid není tak předvídatelný, pohodlný a zatáčí méně ochotně, než naftový základ. Příčné nerovnosti či propadlé kanály zvládá také hůře a na rozbité či zvlněné vozovce je jízda zase přehnaně houpavá, takže máte pocit jako na lodi.
Motor
Základem je přeplňovaný benzínový čtyřválec s objemem 1,6 litru, který produkuje 147 kW a 300 Nm. Spalovací motor je doplněn o elektromotory na přední a zadní nápravě – jedná se tedy o čtyřkolku. Celkový systémový výkon činí 220 kW (300 koní) a 520 Nm. Dynamika je velice dobrá, akcelerace z místa na 100 km/h zabere jen 5,9 sekund a maximální rychlost činí 235 km/h. Sladěnost hybridního ústrojí není špatná, ale prostor pro zlepšení zde stále je. Rozjezd z místa je většinou díky elektromotoru velice rychlý, ale při důraznějším sešlápnutí plynového pedálu si počkáte, než se nastartuje benzínový motor. Ten „zatáhne“ až za nějaký čas, což je nepříjemné obzvláště v moment, kdy chcete co nejrychleji zmizet z křižovatky.
Baterie o hmotnosti 130 kg má kapacitu 14,2 kWh a měla by zajistit dojezd v ideálních podmínkách až 63 km čistě na elektřinu. My jsme se dostali v létě na necelých 50. Doba nabíjení z wallboxu činí přibližně 2 hodiny.
Spotřeba s vybitou baterií při klidné jízdě:
Město: 6,5 – 8 litrů / 100 km
Kombinovaná: 7,4 l
Dálnice: 8,8 l
Okresky: 5,5 – 6,5 l
Závěr
Zakončíme to otázkou z úvodu – vyplatí se připlatit si 400 tisíc za plug-in hybridní verzi (300 koní) proti základnímu dieselu? V případě, že víte, že budete trávit většinu času ve městě a budete pravidelně nabíjet, může to dávat smysl. Dostanete auto, které je tišší, podstatně rychlejší v přímce a budete moci jezdit s „nulovou“ spotřebou benzínu. Na druhou stranu dostanete auto, které hůř zatáčí a když byste jezdili převážně po městě, ta lepší dynamika není tolik podstatná. Na delších trasách je pak plug-in hybrid podstatně žíznivější a dojezd není díky malé nádrži žádný zázrak. Já osobně bych tedy sáhl po slabším dieselu za 950 tisíc. Rozdíl v ceně je dost velký a museli byste najezdit opravdu nesmyslnou porci kilometrů po městě, aby vám ta „nulová“ spotřeba vynahradila rozdíl 400 tisíc v pořizovací ceně. DS 7 PHEV 300 AWD Edition France si díky příznivé cenovce odváží 7,5/10 bodů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.