DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI 130 – srovnání s konkurencí + finální verdikt

DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý 13. dubna 2025 20:24
Sdílej:

V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?

DS Automobiles je prémiová značka spadající pod koncern Stellantis. Technicky jsou tedy tyto vozy velice podobné Citroenu či Peugeotu. Nenechte se ovšem zmást, není to jako u koncernu VW, kde máte v interiéru Audi často velice podobný pocit, jako ve Volkswagenu. Zde jsou rozdíly podstatně větší, což je patrné na první pohled. Design exteriéru je velice silnou stránkou vozů DS a proti Citroenu působí výrazně dražším a honosnějším dojmem. To stejné platí i uvnitř, kde mám pocit, jako ve vyloženě luxusním voze – všechny materiály jsou opravdu kvalitní, vše je bytelné a skvěle slícované. Tohle není jen tak „na oko“.

Připomeňme si ještě ceny, které jsme probírali v první kapitole našeho testu - aktuálně na DS 7 ve verzi Edition France platí zvýhodnění 250 000 Kč, která díky tomu stojí pouze 950 000 Kč. Oproti základní výbavě Pallas obsahuje navíc například elektrické dveře zavazadelníku, 360° kameru usnadňující parkování, zimní sadu hliníkových 19 palcových kol, bezdrátové dobíjení telefonu, volič jízdních režimů a decentní zlaté doplňky (středy kol, lišty kolem oken, plaketka na kapotě).

DS7 Pallas 1,5 BlueHDI 130
DS7 Pallas 1,5 BlueHDI 130, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Konkurenti

Mezi hlavní rivaly se řadí pět vozů, zde si je v rychlosti představíme seřazené podle cen:

Mercedes-benz GLC 200d 4matic – 1 375 770 Kč

Cenově nejbližším rivalem je překvapivě Mercedes. Na první pohled je znát velký cenový rozdíl přes 400 tisíc. Nutno podotknout, že dostanete silnější dieselový motor (120 kW) a pohon všech kol, který DS 7 postrádá. Co se výbavy a kvality interiéru týče, tak má navrch DS 7.

Lexus NX 350h Comfort – 1 440 000 Kč

Další v pořadí je hybridní Lexus s pohonem předních kol, který má pod kapotou atmosférický benzín o objemu 2,5 litru (178 kW). Nabídne nižší spotřebu po městě, výrazně lepší dynamiku, srovnatelnou kvalitu interiéru, ale DS 7 má větší kufr a lepší výbavu.

Audi Q5 TDI 150 kW – 1 499 000 Kč

Nová Q5 se začala prodávat teprve nedávno. V základní výbavě působí na první pohled podstatně chudším dojmem, než DS 7, což platí i uvnitř. Kufr nabízí také menší Audi. Navrch má ovšem co se motoru týče – disponuje silným dieselem (150 kW) a pohonem všech kol.

BMW X3 20d xDrive – 1 547 000 Kč

Další v pořadí je nová X3, která s nejlevnější naftovou motorizací stojí téměř o 600 tisíc více. Stejně jako Audi, nabídne standardně pohon všech kol a silnější motor o výkonu 145 kW. DS 7 opět boduje kvalitnějším interiérem, ale kufr nabídne o 15 litrů větší BMW.

Volvo XC60 T6 AWD Plug-in hybrid Essential – 1 644 900 Kč

Volvo je na první pohled nejdražší, což je dáno tím, že nenabízí čistě benzínovou či naftovou motorizaci, ale je dostupná pouze v plug-in hybridní verzi a ty jsou obecně dražší. Boduje jednoznačně nejlepší dynamikou z výše zmíněných vozů – systémový výkon činí 257 kW a zrychlení na 100 km/h zabere jen 5,7 vteřin. Má však nejmenší kufr (468 litrů), což je daň za baterii. Plug-in hybridní DS 7 Pallas PHEV 225 začíná na 1,5 milionu, což už není takový rozdíl.

Mimochodem - ikdyž nahlédneme do ceníku „neprémiovek“, jako je Volkswagen Tiguan (Life 2,0 TDI - 1 108 900 Kč) či větší Škoda Kodiaq (Selection 2,0 TDI - 1 060 000 Kč), tak se s dieselem nedostanete pod milion.

DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Pojďme to tedy celé shrnout. DS 7 s dieselem je povedené SUV staveně pro klidné řidiče, kterým nevadí podprůměrná dynamika a pružnost. V akční verzi Edition France stojí proti konkurenci „pakatel“ (950 tisíc Kč vč. DPH) a ačkoliv jsou rivalové díky silnějším motorům rychlejší a nabízí často v základu pohon všech kol, tak nevím, zda-li bych si za tyto dva faktory připlácel 400 – 500 tisíc. Obzvláště pak v moment, kdy DS 7 nabídne zajímavější design, bohatší výbavu v základu, lepší jízdní komfort a kvalitnější interiér, než renomované německé prémiovky, kde si budete ještě pravděpodobně připlácet nemalou částku za výbavu.

Pokud hledáte pohodlné SUV s unikátním vzhledem, luxusním interiérem, nízkou spotřebou a nejezdíte rychle, bude tato DS 7 trefou do černého. DS7 1,5 BlueHDI 130 za 950 tisíc získává krásných 9/10 bodů.

DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Design

Luxusní interiér

Bohatá výbava

Atraktivní cenovka

Komfortní podvozek

Skvělé ozvučení

Nízká spotřeba

Prostornost kabiny

Snadné ovládání

Kamerový 360° systém

DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Minusy

Slabý motor

Absence pohonu 4x4

Nesluší mu rychlejší jízda

Ovládání adaptivního tempomatu je schované za volantem – není vidět

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.