V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
DS Automobiles je prémiová značka spadající pod koncern Stellantis. Technicky jsou tedy tyto vozy velice podobné Citroenu či Peugeotu. Nenechte se ovšem zmást, není to jako u koncernu VW, kde máte v interiéru Audi často velice podobný pocit, jako ve Volkswagenu. Zde jsou rozdíly podstatně větší, což je patrné na první pohled. Design exteriéru je velice silnou stránkou vozů DS a proti Citroenu působí výrazně dražším a honosnějším dojmem. To stejné platí i uvnitř, kde mám pocit, jako ve vyloženě luxusním voze – všechny materiály jsou opravdu kvalitní, vše je bytelné a skvěle slícované. Tohle není jen tak „na oko“.
Připomeňme si ještě ceny, které jsme probírali v první kapitole našeho testu - aktuálně na DS 7 ve verzi Edition France platí zvýhodnění 250 000 Kč, která díky tomu stojí pouze 950 000 Kč. Oproti základní výbavě Pallas obsahuje navíc například elektrické dveře zavazadelníku, 360° kameru usnadňující parkování, zimní sadu hliníkových 19 palcových kol, bezdrátové dobíjení telefonu, volič jízdních režimů a decentní zlaté doplňky (středy kol, lišty kolem oken, plaketka na kapotě).
Konkurenti
Mezi hlavní rivaly se řadí pět vozů, zde si je v rychlosti představíme seřazené podle cen:
Mercedes-benz GLC 200d 4matic – 1 375 770 Kč
Cenově nejbližším rivalem je překvapivě Mercedes. Na první pohled je znát velký cenový rozdíl přes 400 tisíc. Nutno podotknout, že dostanete silnější dieselový motor (120 kW) a pohon všech kol, který DS 7 postrádá. Co se výbavy a kvality interiéru týče, tak má navrch DS 7.
Lexus NX 350h Comfort – 1 440 000 Kč
Další v pořadí je hybridní Lexus s pohonem předních kol, který má pod kapotou atmosférický benzín o objemu 2,5 litru (178 kW). Nabídne nižší spotřebu po městě, výrazně lepší dynamiku, srovnatelnou kvalitu interiéru, ale DS 7 má větší kufr a lepší výbavu.
Audi Q5 TDI 150 kW – 1 499 000 Kč
Nová Q5 se začala prodávat teprve nedávno. V základní výbavě působí na první pohled podstatně chudším dojmem, než DS 7, což platí i uvnitř. Kufr nabízí také menší Audi. Navrch má ovšem co se motoru týče – disponuje silným dieselem (150 kW) a pohonem všech kol.
BMW X3 20d xDrive – 1 547 000 Kč
Další v pořadí je nová X3, která s nejlevnější naftovou motorizací stojí téměř o 600 tisíc více. Stejně jako Audi, nabídne standardně pohon všech kol a silnější motor o výkonu 145 kW. DS 7 opět boduje kvalitnějším interiérem, ale kufr nabídne o 15 litrů větší BMW. Trochu slabší je to s prostorem v kufru, který pojme jen 483 litrů.
Volvo XC60 B5 Essential – 1 548 900 Kč
Volvo je na první pohled nejdražší a to i přesto, že se jedná o model vyráběný od roku 2017. Boduje jednoznačně velmi dobrou dynamikou. Zrychlení na 100 km/h zabere jen 6,9 vteřin. Výkon mild-hybridního pohonu činí 184 kW.
Mimochodem - ikdyž nahlédneme do ceníku „neprémiovek“, jako je Volkswagen Tiguan (Life 2,0 TDI - 1 108 900 Kč) či větší Škoda Kodiaq (Selection 2,0 TDI - 1 060 000 Kč), tak se s dieselem nedostanete pod milion.
Závěr
Pojďme to tedy celé shrnout. DS 7 s dieselem je povedené SUV staveně pro klidné řidiče, kterým nevadí podprůměrná dynamika a pružnost. V akční verzi Edition France stojí proti konkurenci „pakatel“ (950 tisíc Kč vč. DPH) a ačkoliv jsou rivalové díky silnějším motorům rychlejší a nabízí často v základu pohon všech kol, tak nevím, zda-li bych si za tyto dva faktory připlácel 400 – 500 tisíc. Obzvláště pak v moment, kdy DS 7 nabídne zajímavější design, bohatší výbavu v základu, lepší jízdní komfort a kvalitnější interiér, než renomované německé prémiovky, kde si budete ještě pravděpodobně připlácet nemalou částku za výbavu.
Pokud hledáte pohodlné SUV s unikátním vzhledem, luxusním interiérem, nízkou spotřebou a nejezdíte rychle, bude tato DS 7 trefou do černého. DS7 1,5 BlueHDI 130 za 950 tisíc získává krásných 9/10 bodů.
Plusy
Design
Luxusní interiér
Bohatá výbava
Atraktivní cenovka
Komfortní podvozek
Skvělé ozvučení
Nízká spotřeba
Prostornost kabiny
Snadné ovládání
Kamerový 360° systém
Minusy
Slabý motor
Absence pohonu 4x4
Nesluší mu rychlejší jízda
Ovládání adaptivního tempomatu je schované za volantem – není vidět
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.