DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI 130 – srovnání s konkurencí + finální verdikt

DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý 13. dubna 2025 20:24
Sdílej:

V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?

DS Automobiles je prémiová značka spadající pod koncern Stellantis. Technicky jsou tedy tyto vozy velice podobné Citroenu či Peugeotu. Nenechte se ovšem zmást, není to jako u koncernu VW, kde máte v interiéru Audi často velice podobný pocit, jako ve Volkswagenu. Zde jsou rozdíly podstatně větší, což je patrné na první pohled. Design exteriéru je velice silnou stránkou vozů DS a proti Citroenu působí výrazně dražším a honosnějším dojmem. To stejné platí i uvnitř, kde mám pocit, jako ve vyloženě luxusním voze – všechny materiály jsou opravdu kvalitní, vše je bytelné a skvěle slícované. Tohle není jen tak „na oko“.

Připomeňme si ještě ceny, které jsme probírali v první kapitole našeho testu - aktuálně na DS 7 ve verzi Edition France platí zvýhodnění 250 000 Kč, která díky tomu stojí pouze 950 000 Kč. Oproti základní výbavě Pallas obsahuje navíc například elektrické dveře zavazadelníku, 360° kameru usnadňující parkování, zimní sadu hliníkových 19 palcových kol, bezdrátové dobíjení telefonu, volič jízdních režimů a decentní zlaté doplňky (středy kol, lišty kolem oken, plaketka na kapotě).

DS7 Pallas 1,5 BlueHDI 130
DS7 Pallas 1,5 BlueHDI 130, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Konkurenti

Mezi hlavní rivaly se řadí pět vozů, zde si je v rychlosti představíme seřazené podle cen:

Mercedes-benz GLC 200d 4matic – 1 375 770 Kč

Cenově nejbližším rivalem je překvapivě Mercedes. Na první pohled je znát velký cenový rozdíl přes 400 tisíc. Nutno podotknout, že dostanete silnější dieselový motor (120 kW) a pohon všech kol, který DS 7 postrádá. Co se výbavy a kvality interiéru týče, tak má navrch DS 7.

Lexus NX 350h Comfort – 1 440 000 Kč

Další v pořadí je hybridní Lexus s pohonem předních kol, který má pod kapotou atmosférický benzín o objemu 2,5 litru (178 kW). Nabídne nižší spotřebu po městě, výrazně lepší dynamiku, srovnatelnou kvalitu interiéru, ale DS 7 má větší kufr a lepší výbavu.

Audi Q5 TDI 150 kW – 1 499 000 Kč

Nová Q5 se začala prodávat teprve nedávno. V základní výbavě působí na první pohled podstatně chudším dojmem, než DS 7, což platí i uvnitř. Kufr nabízí také menší Audi. Navrch má ovšem co se motoru týče – disponuje silným dieselem (150 kW) a pohonem všech kol.

BMW X3 20d xDrive – 1 547 000 Kč

Další v pořadí je nová X3, která s nejlevnější naftovou motorizací stojí téměř o 600 tisíc více. Stejně jako Audi, nabídne standardně pohon všech kol a silnější motor o výkonu 145 kW. DS 7 opět boduje kvalitnějším interiérem, ale kufr nabídne o 15 litrů větší BMW. Trochu slabší je to s prostorem v kufru, který pojme jen 483 litrů.

Volvo XC60 B5 Essential – 1 548 900 Kč

Volvo je na první pohled nejdražší a to i přesto, že se jedná o model vyráběný od roku 2017. Boduje jednoznačně velmi dobrou dynamikou. Zrychlení na 100 km/h zabere jen 6,9 vteřin. Výkon mild-hybridního pohonu činí 184 kW.

Mimochodem - ikdyž nahlédneme do ceníku „neprémiovek“, jako je Volkswagen Tiguan (Life 2,0 TDI - 1 108 900 Kč) či větší Škoda Kodiaq (Selection 2,0 TDI - 1 060 000 Kč), tak se s dieselem nedostanete pod milion.

DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Pojďme to tedy celé shrnout. DS 7 s dieselem je povedené SUV staveně pro klidné řidiče, kterým nevadí podprůměrná dynamika a pružnost. V akční verzi Edition France stojí proti konkurenci „pakatel“ (950 tisíc Kč vč. DPH) a ačkoliv jsou rivalové díky silnějším motorům rychlejší a nabízí často v základu pohon všech kol, tak nevím, zda-li bych si za tyto dva faktory připlácel 400 – 500 tisíc. Obzvláště pak v moment, kdy DS 7 nabídne zajímavější design, bohatší výbavu v základu, lepší jízdní komfort a kvalitnější interiér, než renomované německé prémiovky, kde si budete ještě pravděpodobně připlácet nemalou částku za výbavu.

Pokud hledáte pohodlné SUV s unikátním vzhledem, luxusním interiérem, nízkou spotřebou a nejezdíte rychle, bude tato DS 7 trefou do černého. DS7 1,5 BlueHDI 130 za 950 tisíc získává krásných 9/10 bodů.

DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Design

Luxusní interiér

Bohatá výbava

Atraktivní cenovka

Komfortní podvozek

Skvělé ozvučení

Nízká spotřeba

Prostornost kabiny

Snadné ovládání

Kamerový 360° systém

DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Minusy

Slabý motor

Absence pohonu 4x4

Nesluší mu rychlejší jízda

Ovládání adaptivního tempomatu je schované za volantem – není vidět

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.