V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
DS Automobiles je prémiová značka spadající pod koncern Stellantis. Technicky jsou tedy tyto vozy velice podobné Citroenu či Peugeotu. Nenechte se ovšem zmást, není to jako u koncernu VW, kde máte v interiéru Audi často velice podobný pocit, jako ve Volkswagenu. Zde jsou rozdíly podstatně větší, což je patrné na první pohled. Design exteriéru je velice silnou stránkou vozů DS a proti Citroenu působí výrazně dražším a honosnějším dojmem. To stejné platí i uvnitř, kde mám pocit, jako ve vyloženě luxusním voze – všechny materiály jsou opravdu kvalitní, vše je bytelné a skvěle slícované. Tohle není jen tak „na oko“.
Připomeňme si ještě ceny, které jsme probírali v první kapitole našeho testu - aktuálně na DS 7 ve verzi Edition France platí zvýhodnění 250 000 Kč, která díky tomu stojí pouze 950 000 Kč. Oproti základní výbavě Pallas obsahuje navíc například elektrické dveře zavazadelníku, 360° kameru usnadňující parkování, zimní sadu hliníkových 19 palcových kol, bezdrátové dobíjení telefonu, volič jízdních režimů a decentní zlaté doplňky (středy kol, lišty kolem oken, plaketka na kapotě).
Konkurenti
Mezi hlavní rivaly se řadí pět vozů, zde si je v rychlosti představíme seřazené podle cen:
Mercedes-benz GLC 200d 4matic – 1 375 770 Kč
Cenově nejbližším rivalem je překvapivě Mercedes. Na první pohled je znát velký cenový rozdíl přes 400 tisíc. Nutno podotknout, že dostanete silnější dieselový motor (120 kW) a pohon všech kol, který DS 7 postrádá. Co se výbavy a kvality interiéru týče, tak má navrch DS 7.
Lexus NX 350h Comfort – 1 440 000 Kč
Další v pořadí je hybridní Lexus s pohonem předních kol, který má pod kapotou atmosférický benzín o objemu 2,5 litru (178 kW). Nabídne nižší spotřebu po městě, výrazně lepší dynamiku, srovnatelnou kvalitu interiéru, ale DS 7 má větší kufr a lepší výbavu.
Audi Q5 TDI 150 kW – 1 499 000 Kč
Nová Q5 se začala prodávat teprve nedávno. V základní výbavě působí na první pohled podstatně chudším dojmem, než DS 7, což platí i uvnitř. Kufr nabízí také menší Audi. Navrch má ovšem co se motoru týče – disponuje silným dieselem (150 kW) a pohonem všech kol.
BMW X3 20d xDrive – 1 547 000 Kč
Další v pořadí je nová X3, která s nejlevnější naftovou motorizací stojí téměř o 600 tisíc více. Stejně jako Audi, nabídne standardně pohon všech kol a silnější motor o výkonu 145 kW. DS 7 opět boduje kvalitnějším interiérem, ale kufr nabídne o 15 litrů větší BMW. Trochu slabší je to s prostorem v kufru, který pojme jen 483 litrů.
Volvo XC60 B5 Essential – 1 548 900 Kč
Volvo je na první pohled nejdražší a to i přesto, že se jedná o model vyráběný od roku 2017. Boduje jednoznačně velmi dobrou dynamikou. Zrychlení na 100 km/h zabere jen 6,9 vteřin. Výkon mild-hybridního pohonu činí 184 kW.
Mimochodem - ikdyž nahlédneme do ceníku „neprémiovek“, jako je Volkswagen Tiguan (Life 2,0 TDI - 1 108 900 Kč) či větší Škoda Kodiaq (Selection 2,0 TDI - 1 060 000 Kč), tak se s dieselem nedostanete pod milion.
Závěr
Pojďme to tedy celé shrnout. DS 7 s dieselem je povedené SUV staveně pro klidné řidiče, kterým nevadí podprůměrná dynamika a pružnost. V akční verzi Edition France stojí proti konkurenci „pakatel“ (950 tisíc Kč vč. DPH) a ačkoliv jsou rivalové díky silnějším motorům rychlejší a nabízí často v základu pohon všech kol, tak nevím, zda-li bych si za tyto dva faktory připlácel 400 – 500 tisíc. Obzvláště pak v moment, kdy DS 7 nabídne zajímavější design, bohatší výbavu v základu, lepší jízdní komfort a kvalitnější interiér, než renomované německé prémiovky, kde si budete ještě pravděpodobně připlácet nemalou částku za výbavu.
Pokud hledáte pohodlné SUV s unikátním vzhledem, luxusním interiérem, nízkou spotřebou a nejezdíte rychle, bude tato DS 7 trefou do černého. DS7 1,5 BlueHDI 130 za 950 tisíc získává krásných 9/10 bodů.
Plusy
Design
Luxusní interiér
Bohatá výbava
Atraktivní cenovka
Komfortní podvozek
Skvělé ozvučení
Nízká spotřeba
Prostornost kabiny
Snadné ovládání
Kamerový 360° systém
Minusy
Slabý motor
Absence pohonu 4x4
Nesluší mu rychlejší jízda
Ovládání adaptivního tempomatu je schované za volantem – není vidět
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?