Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Kapitoly dlouhodobého testu:
1) První setkání
2) Dieselový motor a jízdní vlastnosti
3) Finální hodnocení – stojí za to?
Úvod
DS7 je prvním plnotučným SUV značky DS Automobiles. Od představení na ženevském autosalonu v roce 2017 už uteklo několik let, v roce 2022 přišel první facelift. Patří do koncernu Stellantis, kde je třeba i Citroen, Peugeot, Alfa Romeo a další značky. Technické části jsou tedy sdílené, což ovšem neplatí například o interiéru a použitých materiálech, které by mohly německé prémiové značky v dražší cenové hladině závidět.
Ceny
Námi testované provedení Pallas (nejnižší výbavový stupeň) začíná s jediným dieselovým motorem v nabídce na 1 150 000 Kč včetně DPH. Náš konkrétní vůz měl připlacenou barvu, panoramatickou střechu a dva pakety – Comfort a Techno. Finální cenovka testovaného kousku tedy činí 1 331 000 Kč.
Aktuálně však platí zvýhodnění 250 000 Kč na vybavenější verzi Edition France, která díky tomu stojí pouze 950 000 Kč. Oproti základní výbavě Pallas obsahuje navíc například elektrické dveře zavazadelníku, 360° kameru usnadňující parkování, zimní sadu hliníkových 19 palcových kol, bezdrátové dobíjení telefonu, volič jízdních režimů a decentní zlaté doplňky (středy kol, lišty kolem oken, plaketka na kapotě). V podstatě se jedná o auto, které vidíte na fotkách, jen bez skleněné střechy.
Exteriér
Design je jednou z částí, na které je u DS kladen největší důraz a je to vidět na první pohled. Přední části dominuje propracovaná a členitá maska chladiče, na jejíž koncích jsou unikátní LED světlomety. Nelze také přehlédnout svislé denní svícení, které je zakomponované do nárazníku.
V zadní části nejvíce vyniknou tenká LED světla, která již tradičně obsahují trojúhelníkový motiv. Mezi nimi je nápis DS Automobiles a logo. Jedinou drobnou výtku mám ke spodní části, kde působí trochu lacině nelakovaný spodek nárazníku s naznačenými koncovkami výfuků, ale to je holt daň za nižší výbavový stupeň. Důležité je, že v kombinaci s tmavou barvou to není nijak zvlášť rušivé. Pochvalu si zaslouží 19 palcové disky, které jsou součástí základní výbavy a nepůsobí na mě dojmem, že bych chtěl okamžitě připlácet za jiná kola, jako tomu bývá třeba u základních verzí koncernu Volkswagen.
Rozměry: 4593/1891/1625/2738 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1585 kg
Interiér
Na to, že se jedná o nejnižší výbavu, tak jsem nadšený. Po prvním usednutí do opravdu velice pohodlných sedadel se cítím skvěle. Pozice za volantem je prima a i výhled ven zaslouží pochvalu.
Nejvíce jsem však nadšený z použitých materiálů – objevuje se zde v hojné míře alcantara a to jak na sedadlech, tak na středovém tunelu, dveřních výplních a palubní desce. Dalším použitým materiálem je částečná imitace hliníku na středovém tunelu, ale třeba spodní část řadící páky je z opravdového hliníku. Nejsou zde „přiblblé“ veliké lesklé černé plochy náchylné na otisky a poškrábání, jako v mnoha jiných autech a je to zatraceně příjemné. Navíc je vše krásně bytelné a robustní. Německá prémiová konkurence by si zde mohla vzít příklad.
Další pochvala se line k ovládání vozu, které je intuitivní a není problém si části infotainmentu individualizovat – na tlačítko se symbolem auta jsem si tak nastavil vypnutí systému hlídajícího překročení povolené rychlosti, hlídání v pruzích a 360° kameru. Díky tomu při každém startu stačí kliknout na autíčko, vypnout otravné asistenty dvěma stisknutími a následně volbu potvrdit – celkem tedy 4 kliknutí. Jedno fyzické tlačítko, které by bylo konfigurovatelné by bylo sice lepší, ale i tak to není vůbec špatné. Obrazovka zábavního systému má jinak velmi hezké rozlišení a to samé se dá říct i o 360° kamerovém systému, který je zde výrazně propracovanější, než nabízí třeba nový Kodiaq.
Prostornost je na velmi dobré úrovni jak vpředu, tak vzadu. Pochvalu si zaslouží také velké množství odkládacích prostorů. Zadní cestující do 190 cm výšky budou mít rezervu jak před koleny, tak nad hlavou a to i přes přítomnost panoramatické střechy, která strop lehce snižuje.
Zavazadlový prostor pojme solidních 555 litrů, po sklopení zadních sedadel vznikne prostor o velikosti 1752 litrů a chcete-li rovnou podlahu, stačí si zvednout plato o patro výš a máte rovnou plochu.
V další kapitole dlouhodobé recenze se podíváme na to, jak tato naftová DS7 jezdí a také zda-li stačí podprůměrně silný motor na celkem velké SUV. Nebudou chybět ani reálné hodnoty spotřeby paliva v různých prostředích a další zajímavé informace.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.