V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Srovnání Lexus UX
Odvážný crossover z Japonska byl v našem testu poměrně nedávno a tak se nemohu ubránit lehkému srovnání. Design je stejně jako u DS poměrně extravagantní, ale snáz si ho spletete s jiným modelem od Lexusu.
DS 4 nabídne originálnější přední i zadní světla a nechybí ani krásné detaily, takže bych z venku dal přednost vyzyvateli z Francie. Uvnitř je to z pohledu ovládání remíza – klimatizace se lépe ovládá u Lexusu, asistenti se zase vypínají lépe u DS. Zpracování interiéru je u obou velice dobré, ale hodnotněji působí DS, které má i lepší a propracovanější sedadla. Vzadu je o trošku více místa v Lexusu, ale kufr je výrazně prostornější u „čtyřky“ (315 proti 430 litrům). Vedení se ujímá DS.
Jízdní komfort je srovnatelný – DS funguje o trochu lépe na menších nerovnostech, kde nemá tendence lehce poskakovat. Podvozek Lexusu je o trochu tužší a zároveň má víceprvkovou zadní nápravu, což mu dává lehkou výhodu na více rozbité silnici či v zatáčkách. Hmotnost vozů se liší jen o pár desítek kilogramů. Největší rozdíl je však motor a dynamika (0 – 100 km/h za 8,1 vteřin, DS 4 za 9,4 vteřin) ve prospěch Lexusu, kde pracuje dvoulitrový čtyřválec, který je kultivovanější a živější, než tříválcová dvanáctistovka u DS. Kombinovaná spotřeba paliva je o pár desetin nižší u Lexusu, ovšem karta se obrací jakmile přijde na dojezd. Čtyřka má poměrně velikou nádrž – 52 litrů, což je o 9 více. Na dálnici při 130 km/h mají oba vozy téměř stejnou spotřebu. DS 4 tímto tempem ujede cca 780 km, Lexus jen 660. Hlavním teritoriem těchto crossoverů je však město, kde se díky nepatrně nižší spotřebě Lexus ke čtyřce přiblíží, ale ani tak ji nepřekoná. Lepší dojezd ovšem nevynahradí celkově zdařilejší pohon a vyspělejší podvozek, takže Lexus dorovnává na 1:1.
Největším rozdílem, který bude pravděpodobně rozhodovat, je subjektivní pocit a samozřejmě cena. DS 4 Hybrid 136 aktuálně můžete mít v akční výbavě Edition France za sympatických 810 tisíc, Lexus UX má rovněž akci a to na výbavu Business Tech, která ovšem přijde na minimálně 979 tisíc. Kdyby stály stejně, sáhl bych kvůli lepšímu motoru a podvozku po Lexusu, ale upřímně si nemyslím, že by byl o 169 tisíc lepší, takže bych nakonec sáhl po DS 4, která lépe vypadá, má lepší interiér a větší kufr.
Verdikt
Hybridní DS 4 nás velmi překvapila. Jedná se o auto s pořádnou dávkou charakteru, které zaujme na první pohled a lidé se za ním otáčí. Dech neztrácí ani uvnitř, kde zaujmou skvělá sedadla, hodnotné materiály a celkově velmi dobré zpracování. Potěší rovněž nízká spotřeba a jízdní komfort. Mezi slabší stránky se řadí méně místa pro zadní cestující a hrubší chod benzínového tříválce, nicméně jsou to jen drobnosti na jinak velmi zdařilém celku, který je nyní v akční výbavě Edition France i za přijatelné peníze. Mnohé také potěší přítomnost dieselového motoru v nabídce, ten je dokonce ještě o 20 tisíc levnější. DS 4 Hybrid 136 si zaslouží 8 bodů...A víte co? V dnešní době, kdy je jedno auto jako druhé mu dám ještě půl bodu navrch za jeho charisma a odvadu vybočit z davu – 8,5/10 bodů.
Plusy
Design
Osobitost/charisma
Kvalita uvnitř
Skvělá sedadla
Slušná cena
Nízká spotřeba
Solidní dojezd
Minusy
Horší kultivovanost tříválce
Přeposilované řízení
Méně místa vzadu
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.