V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Srovnání Lexus UX
Odvážný crossover z Japonska byl v našem testu poměrně nedávno a tak se nemohu ubránit lehkému srovnání. Design je stejně jako u DS poměrně extravagantní, ale snáz si ho spletete s jiným modelem od Lexusu.
DS 4 nabídne originálnější přední i zadní světla a nechybí ani krásné detaily, takže bych z venku dal přednost vyzyvateli z Francie. Uvnitř je to z pohledu ovládání remíza – klimatizace se lépe ovládá u Lexusu, asistenti se zase vypínají lépe u DS. Zpracování interiéru je u obou velice dobré, ale hodnotněji působí DS, které má i lepší a propracovanější sedadla. Vzadu je o trošku více místa v Lexusu, ale kufr je výrazně prostornější u „čtyřky“ (315 proti 430 litrům). Vedení se ujímá DS.
Jízdní komfort je srovnatelný – DS funguje o trochu lépe na menších nerovnostech, kde nemá tendence lehce poskakovat. Podvozek Lexusu je o trochu tužší a zároveň má víceprvkovou zadní nápravu, což mu dává lehkou výhodu na více rozbité silnici či v zatáčkách. Hmotnost vozů se liší jen o pár desítek kilogramů. Největší rozdíl je však motor a dynamika (0 – 100 km/h za 8,1 vteřin, DS 4 za 9,4 vteřin) ve prospěch Lexusu, kde pracuje dvoulitrový čtyřválec, který je kultivovanější a živější, než tříválcová dvanáctistovka u DS. Kombinovaná spotřeba paliva je o pár desetin nižší u Lexusu, ovšem karta se obrací jakmile přijde na dojezd. Čtyřka má poměrně velikou nádrž – 52 litrů, což je o 9 více. Na dálnici při 130 km/h mají oba vozy téměř stejnou spotřebu. DS 4 tímto tempem ujede cca 780 km, Lexus jen 660. Hlavním teritoriem těchto crossoverů je však město, kde se díky nepatrně nižší spotřebě Lexus ke čtyřce přiblíží, ale ani tak ji nepřekoná. Lepší dojezd ovšem nevynahradí celkově zdařilejší pohon a vyspělejší podvozek, takže Lexus dorovnává na 1:1.
Největším rozdílem, který bude pravděpodobně rozhodovat, je subjektivní pocit a samozřejmě cena. DS 4 Hybrid 136 aktuálně můžete mít v akční výbavě Edition France za sympatických 810 tisíc, Lexus UX má rovněž akci a to na výbavu Business Tech, která ovšem přijde na minimálně 979 tisíc. Kdyby stály stejně, sáhl bych kvůli lepšímu motoru a podvozku po Lexusu, ale upřímně si nemyslím, že by byl o 169 tisíc lepší, takže bych nakonec sáhl po DS 4, která lépe vypadá, má lepší interiér a větší kufr.
Verdikt
Hybridní DS 4 nás velmi překvapila. Jedná se o auto s pořádnou dávkou charakteru, které zaujme na první pohled a lidé se za ním otáčí. Dech neztrácí ani uvnitř, kde zaujmou skvělá sedadla, hodnotné materiály a celkově velmi dobré zpracování. Potěší rovněž nízká spotřeba a jízdní komfort. Mezi slabší stránky se řadí méně místa pro zadní cestující a hrubší chod benzínového tříválce, nicméně jsou to jen drobnosti na jinak velmi zdařilém celku, který je nyní v akční výbavě Edition France i za přijatelné peníze. Mnohé také potěší přítomnost dieselového motoru v nabídce, ten je dokonce ještě o 20 tisíc levnější. DS 4 Hybrid 136 si zaslouží 8 bodů...A víte co? V dnešní době, kdy je jedno auto jako druhé mu dám ještě půl bodu navrch za jeho charisma a odvadu vybočit z davu – 8,5/10 bodů.
Plusy
Design
Osobitost/charisma
Kvalita uvnitř
Skvělá sedadla
Slušná cena
Nízká spotřeba
Solidní dojezd
Minusy
Horší kultivovanost tříválce
Přeposilované řízení
Méně místa vzadu
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?