V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Srovnání Lexus UX
Odvážný crossover z Japonska byl v našem testu poměrně nedávno a tak se nemohu ubránit lehkému srovnání. Design je stejně jako u DS poměrně extravagantní, ale snáz si ho spletete s jiným modelem od Lexusu.
DS 4 nabídne originálnější přední i zadní světla a nechybí ani krásné detaily, takže bych z venku dal přednost vyzyvateli z Francie. Uvnitř je to z pohledu ovládání remíza – klimatizace se lépe ovládá u Lexusu, asistenti se zase vypínají lépe u DS. Zpracování interiéru je u obou velice dobré, ale hodnotněji působí DS, které má i lepší a propracovanější sedadla. Vzadu je o trošku více místa v Lexusu, ale kufr je výrazně prostornější u „čtyřky“ (315 proti 430 litrům). Vedení se ujímá DS.
Jízdní komfort je srovnatelný – DS funguje o trochu lépe na menších nerovnostech, kde nemá tendence lehce poskakovat. Podvozek Lexusu je o trochu tužší a zároveň má víceprvkovou zadní nápravu, což mu dává lehkou výhodu na více rozbité silnici či v zatáčkách. Hmotnost vozů se liší jen o pár desítek kilogramů. Největší rozdíl je však motor a dynamika (0 – 100 km/h za 8,1 vteřin, DS 4 za 9,4 vteřin) ve prospěch Lexusu, kde pracuje dvoulitrový čtyřválec, který je kultivovanější a živější, než tříválcová dvanáctistovka u DS. Kombinovaná spotřeba paliva je o pár desetin nižší u Lexusu, ovšem karta se obrací jakmile přijde na dojezd. Čtyřka má poměrně velikou nádrž – 52 litrů, což je o 9 více. Na dálnici při 130 km/h mají oba vozy téměř stejnou spotřebu. DS 4 tímto tempem ujede cca 780 km, Lexus jen 660. Hlavním teritoriem těchto crossoverů je však město, kde se díky nepatrně nižší spotřebě Lexus ke čtyřce přiblíží, ale ani tak ji nepřekoná. Lepší dojezd ovšem nevynahradí celkově zdařilejší pohon a vyspělejší podvozek, takže Lexus dorovnává na 1:1.
Největším rozdílem, který bude pravděpodobně rozhodovat, je subjektivní pocit a samozřejmě cena. DS 4 Hybrid 136 aktuálně můžete mít v akční výbavě Edition France za sympatických 810 tisíc, Lexus UX má rovněž akci a to na výbavu Business Tech, která ovšem přijde na minimálně 979 tisíc. Kdyby stály stejně, sáhl bych kvůli lepšímu motoru a podvozku po Lexusu, ale upřímně si nemyslím, že by byl o 169 tisíc lepší, takže bych nakonec sáhl po DS 4, která lépe vypadá, má lepší interiér a větší kufr.
Verdikt
Hybridní DS 4 nás velmi překvapila. Jedná se o auto s pořádnou dávkou charakteru, které zaujme na první pohled a lidé se za ním otáčí. Dech neztrácí ani uvnitř, kde zaujmou skvělá sedadla, hodnotné materiály a celkově velmi dobré zpracování. Potěší rovněž nízká spotřeba a jízdní komfort. Mezi slabší stránky se řadí méně místa pro zadní cestující a hrubší chod benzínového tříválce, nicméně jsou to jen drobnosti na jinak velmi zdařilém celku, který je nyní v akční výbavě Edition France i za přijatelné peníze. Mnohé také potěší přítomnost dieselového motoru v nabídce, ten je dokonce ještě o 20 tisíc levnější. DS 4 Hybrid 136 si zaslouží 8 bodů...A víte co? V dnešní době, kdy je jedno auto jako druhé mu dám ještě půl bodu navrch za jeho charisma a odvadu vybočit z davu – 8,5/10 bodů.
Plusy
Design
Osobitost/charisma
Kvalita uvnitř
Skvělá sedadla
Slušná cena
Nízká spotřeba
Solidní dojezd
Minusy
Horší kultivovanost tříválce
Přeposilované řízení
Méně místa vzadu
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.