V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Srovnání Lexus UX
Odvážný crossover z Japonska byl v našem testu poměrně nedávno a tak se nemohu ubránit lehkému srovnání. Design je stejně jako u DS poměrně extravagantní, ale snáz si ho spletete s jiným modelem od Lexusu.
DS 4 nabídne originálnější přední i zadní světla a nechybí ani krásné detaily, takže bych z venku dal přednost vyzyvateli z Francie. Uvnitř je to z pohledu ovládání remíza – klimatizace se lépe ovládá u Lexusu, asistenti se zase vypínají lépe u DS. Zpracování interiéru je u obou velice dobré, ale hodnotněji působí DS, které má i lepší a propracovanější sedadla. Vzadu je o trošku více místa v Lexusu, ale kufr je výrazně prostornější u „čtyřky“ (315 proti 430 litrům). Vedení se ujímá DS.
Jízdní komfort je srovnatelný – DS funguje o trochu lépe na menších nerovnostech, kde nemá tendence lehce poskakovat. Podvozek Lexusu je o trochu tužší a zároveň má víceprvkovou zadní nápravu, což mu dává lehkou výhodu na více rozbité silnici či v zatáčkách. Hmotnost vozů se liší jen o pár desítek kilogramů. Největší rozdíl je však motor a dynamika (0 – 100 km/h za 8,1 vteřin, DS 4 za 9,4 vteřin) ve prospěch Lexusu, kde pracuje dvoulitrový čtyřválec, který je kultivovanější a živější, než tříválcová dvanáctistovka u DS. Kombinovaná spotřeba paliva je o pár desetin nižší u Lexusu, ovšem karta se obrací jakmile přijde na dojezd. Čtyřka má poměrně velikou nádrž – 52 litrů, což je o 9 více. Na dálnici při 130 km/h mají oba vozy téměř stejnou spotřebu. DS 4 tímto tempem ujede cca 780 km, Lexus jen 660. Hlavním teritoriem těchto crossoverů je však město, kde se díky nepatrně nižší spotřebě Lexus ke čtyřce přiblíží, ale ani tak ji nepřekoná. Lepší dojezd ovšem nevynahradí celkově zdařilejší pohon a vyspělejší podvozek, takže Lexus dorovnává na 1:1.
Největším rozdílem, který bude pravděpodobně rozhodovat, je subjektivní pocit a samozřejmě cena. DS 4 Hybrid 136 aktuálně můžete mít v akční výbavě Edition France za sympatických 810 tisíc, Lexus UX má rovněž akci a to na výbavu Business Tech, která ovšem přijde na minimálně 979 tisíc. Kdyby stály stejně, sáhl bych kvůli lepšímu motoru a podvozku po Lexusu, ale upřímně si nemyslím, že by byl o 169 tisíc lepší, takže bych nakonec sáhl po DS 4, která lépe vypadá, má lepší interiér a větší kufr.
Verdikt
Hybridní DS 4 nás velmi překvapila. Jedná se o auto s pořádnou dávkou charakteru, které zaujme na první pohled a lidé se za ním otáčí. Dech neztrácí ani uvnitř, kde zaujmou skvělá sedadla, hodnotné materiály a celkově velmi dobré zpracování. Potěší rovněž nízká spotřeba a jízdní komfort. Mezi slabší stránky se řadí méně místa pro zadní cestující a hrubší chod benzínového tříválce, nicméně jsou to jen drobnosti na jinak velmi zdařilém celku, který je nyní v akční výbavě Edition France i za přijatelné peníze. Mnohé také potěší přítomnost dieselového motoru v nabídce, ten je dokonce ještě o 20 tisíc levnější. DS 4 Hybrid 136 si zaslouží 8 bodů...A víte co? V dnešní době, kdy je jedno auto jako druhé mu dám ještě půl bodu navrch za jeho charisma a odvadu vybočit z davu – 8,5/10 bodů.
Plusy
Design
Osobitost/charisma
Kvalita uvnitř
Skvělá sedadla
Slušná cena
Nízká spotřeba
Solidní dojezd
Minusy
Horší kultivovanost tříválce
Přeposilované řízení
Méně místa vzadu
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.