DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý 23. února 2025 15:48
Sdílej:

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

 

Srovnání Lexus UX

Odvážný crossover z Japonska byl v našem testu poměrně nedávno a tak se nemohu ubránit lehkému srovnání. Design je stejně jako u DS poměrně extravagantní, ale snáz si ho spletete s jiným modelem od Lexusu.

DS 4 nabídne originálnější přední i zadní světla a nechybí ani krásné detaily, takže bych z venku dal přednost vyzyvateli z Francie. Uvnitř je to z pohledu ovládání remíza – klimatizace se lépe ovládá u Lexusu, asistenti se zase vypínají lépe u DS. Zpracování interiéru je u obou velice dobré, ale hodnotněji působí DS, které má i lepší a propracovanější sedadla. Vzadu je o trošku více místa v Lexusu, ale kufr je výrazně prostornější u „čtyřky“ (315 proti 430 litrům). Vedení se ujímá DS.

Jízdní komfort je srovnatelný – DS funguje o trochu lépe na menších nerovnostech, kde nemá tendence lehce poskakovat. Podvozek Lexusu je o trochu tužší a zároveň má víceprvkovou zadní nápravu, což mu dává lehkou výhodu na více rozbité silnici či v zatáčkách. Hmotnost vozů se liší jen o pár desítek kilogramů. Největší rozdíl je však motor a dynamika (0 – 100 km/h za 8,1 vteřin, DS 4 za 9,4 vteřin) ve prospěch Lexusu, kde pracuje dvoulitrový čtyřválec, který je kultivovanější a živější, než tříválcová dvanáctistovka u DS. Kombinovaná spotřeba paliva je o pár desetin nižší u Lexusu, ovšem karta se obrací jakmile přijde na dojezd. Čtyřka má poměrně velikou nádrž – 52 litrů, což je o 9 více. Na dálnici při 130 km/h mají oba vozy téměř stejnou spotřebu. DS 4 tímto tempem ujede cca 780 km, Lexus jen 660. Hlavním teritoriem těchto crossoverů je však město, kde se díky nepatrně nižší spotřebě Lexus ke čtyřce přiblíží, ale ani tak ji nepřekoná. Lepší dojezd ovšem nevynahradí celkově zdařilejší pohon a vyspělejší podvozek, takže Lexus dorovnává na 1:1.

Největším rozdílem, který bude pravděpodobně rozhodovat, je subjektivní pocit a samozřejmě cena. DS 4 Hybrid 136 aktuálně můžete mít v akční výbavě Edition France za sympatických 810 tisíc, Lexus UX má rovněž akci a to na výbavu Business Tech, která ovšem přijde na minimálně 979 tisíc. Kdyby stály stejně, sáhl bych kvůli lepšímu motoru a podvozku po Lexusu, ale upřímně si nemyslím, že by byl o 169 tisíc lepší, takže bych nakonec sáhl po DS 4, která lépe vypadá, má lepší interiér a větší kufr.

 

Verdikt

Hybridní DS 4 nás velmi překvapila. Jedná se o auto s pořádnou dávkou charakteru, které zaujme na první pohled a lidé se za ním otáčí. Dech neztrácí ani uvnitř, kde zaujmou skvělá sedadla, hodnotné materiály a celkově velmi dobré zpracování. Potěší rovněž nízká spotřeba a jízdní komfort. Mezi slabší stránky se řadí méně místa pro zadní cestující a hrubší chod benzínového tříválce, nicméně jsou to jen drobnosti na jinak velmi zdařilém celku, který je nyní v akční výbavě Edition France i za přijatelné peníze. Mnohé také potěší přítomnost dieselového motoru v nabídce, ten je dokonce ještě o 20 tisíc levnější. DS 4 Hybrid 136 si zaslouží 8 bodů...A víte co? V dnešní době, kdy je jedno auto jako druhé mu dám ještě půl bodu navrch za jeho charisma a odvadu vybočit z davu – 8,5/10 bodů.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

 

Plusy

Design

Osobitost/charisma

Kvalita uvnitř

Skvělá sedadla

Slušná cena

Nízká spotřeba

Solidní dojezd

 

Minusy

Horší kultivovanost tříválce

Přeposilované řízení

Méně místa vzadu

Témata:
Stalo se