Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Město
Naše testování započalo ve městě a blízkém okolí, kde bude DS 4 trávit nejvíce času. Začneme s tím hlavním, tedy s podvozkem. Ten je naladěn spíše komfortně, což se ukázalo jako správná volba. Máme zde základní 19 palcová kola na pneumatikách o rozměru 205/55/R19. Výsledkem je pohodlná a tichá jízda, kterou neruší ani větší výmoly či příčné nerovnosti a to i navzdory absenci nezávislého zavěšení zadních kol. Podvozek a správné obutí drtivou většinu nedokonalostí vozovky spolehlivě „pochytají“. Posledně testovaná DS 4 v plug-in hybridní verzi měla 20 palcové disky a jízdní komfort byl podstatně horší, takže se zde opět ukázalo, že méně je někdy více.
Auto je opravdu krásné, což je fajn, ale daní za to je o něco horší výhled z vozu dozadu, kde je tenké sklo a mohutný C sloupek. Nenadchnou ani malá zpětná zrcátka. Parkování usnadní jak vyšší podvozek a zpětná kamera, tak senzory vpředu i vzadu. Díky kompaktním rozměrům je i přes horší výhled ven parkování celkem snadné a hodí se tak i do úzkých uliček v centru města. Díky hybridnímu pohonu zvládá DS 4 s trochou snahy jezdit i lehce pod 5 litrů, což je krásné. Jakmile se nebudete tolik hlídat a občas na plyn šlápnete výrazněji, pojedete pořád pod 6.
Okresky
Je čas vyrazit na výlet směr Kokořín, kde najdeme mnoho hezkých zatáček. Start je na Praze-Východ a až za Mělník jedu v režimu Eco co možná nejúsporněji. Stejný úsek jsem měřil i cestou zpět a po celkově ujetých cca 70 km na palubním počítači svítila spotřeba 4,4 litrů / 100 km, hezké. Potěší také odhlučnění, dávkování brzd a nerušivé připojování spalovacího motoru.
V Liběchově začíná pasáž rychlejších a táhlých zatáček, kde je však místy mokrá vozovka, na což je potřeba dávat pozor. Zimní pneumatiky Continental nejsou příliš široké a místy se předek vozu vezl nedotáčivě ven ze zatáčky a to i přes celkem běžnou rychlost. Stejný problém jsme měli i s nedávno testovaným Citroenem C5 X, který měl také v honu na co nejnižší spotřebu užší gumy, což bylo v zimě na úkor přilnavosti.
Na suchu vozu věřím podstatně více a zjišťuji, že to sice není nějaký rychlík, ale na běžné předjetí je výkon v prázdném autě úplně dostatečný. V zatáčkách se sice celkem naklání a umí být poměrně brzo i nedotáčivý, ale jakmile jedete jen svižně, nikoliv co nejrychleji, tak je to v pohodě. Podvozku se příliš nelíbí vyhýbací manévr, kdy už se vůz houpe poměrně dost, což přejde v lehkou přetáčivost, kterou následně kočíruje stabilizační systém. Na žádné divočení DS 4 opravdu není stavěná, ale svižnější tempo jí není vyloženě cizí.
Co mi vadí? Tak například to, že po ubrání plynu stále chvilku zrychluje. Dále pak, že pokud není baterie zcela nabitá, tak poměrně silnou rekuperaci doprovází nepříjemné hvízdání. Také řízení by mohlo být o něco komunikativnější / tužší a převodovka o chlup rychlejší.
Dálnice
Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že bude tříválcová DS 4 na dálnici trpět, není tomu tak. Akcelerace a pružnost ve vyšších rychlostech sice nenadchnou, nicméně ani neurazí a pokud zvolíte pohodovější tempo 130 - 140 km/h na tempomat, tak není žádný problém. Nutné ovšem opět podotknout, že jsem jel ve voze sám, jakmile do auta naložíte další tři pasažéry a plný kufr, bude to znát. Odhlučnění by sice vzhledem k prémiovým ambicím mohlo být o chlup lepší, ale rozhodně není špatné. Překvapením však byla spotřeba, která už v této rychlosti netěží z přítomnosti elektromotoru. Při ustálené rychlosti 130 km/h jsme jeli po dálnici 50 km tam a 50 km zpět, přičemž spotřeba po zprůměrování činila 6,6 litrů / 100 km. To je na benzínový tříválec ve voze, jehož světlá výška činí 189 mm velice hezká hodnota.
Lehčí terén
Když už jsme u té světlé výšky, tak mi to nedalo a na výletě jsem vyrazil i za dobrodružstvím a to na klasickou lesní cestu, která končila u trampského tábořiště. Po cestě se objevilo několik různých míst, kde jsem výšku podvozku ocenil. Stoupání sice nebylo kdoví jaké, ale „čtyřka“ to zvládla bez jediného zaváhání, stejně jako následné otočení se, což už vyžadovalo lehké křížení náprav.
Platí zde, že podvozek je schopnější, než největší limit – pohon předních kol. Čtyřkolku byste v nabídce hledali marně. Na druhou stranu většina lidí jezdí v terénu tak maximálně na houby či chalupu, kam většinou vede buď lesní nebo polní cesta bez výraznějšího stoupání. Právě v těchto místech je tenhle elegán podstatně schopnější, než obyčejný hatchback. Ve finále to tedy vlastně smysl dává i bez pohonu 4x4, který by zvýšil hmotnost, cenu i spotřebu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.