DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – první setkání a co vše budeme zkoumat

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 14. ledna 2025 18:21
Sdílej:

Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?

V následujících týdnech se budeme věnovat těmto tématům:

1) První setkání

2) Jak jezdí (město, okresky a dálnice)

3) Verdikt

Kolik stojí?

DS4 jsme již testovali. Tehdy šlo o krásně vybavený plug-in hybrid s výkon 225 koní za více než 1,5 milionu. Vůz nás sice zaujal, ovšem cenově nám příliš nedával smysl. O to větší radost máme, že zde nyní máme základní stupeň výbavy Pallas s nejlevnějším pohonem Hybrid 136, který startuje na podstatně sympatičtějších 880 tis Kč.

Aktuálně však probíhá akce na vyšší výbavový stupeň Edition France, který s naším motorem stojí 810 tisíc a má navíc druhou sadu kol se zimními pneumatikami, bezklíčový vstup do vozu a startování, 19 palcová kola Lima, černý interiér v provedení Alcantara, masážní přední sedadla a bezdrátové nabíjení telefonu. Pokud byste sáhli po jediném dieselu v nabídce (1,5 BlueHDI 130 EAT8), tak se dostanete dokonce na 790 tisíc, což už je opravdu velmi hezká cena.

Exteriér

Design je hlavním tahákem automobilky DS. Je okouzlující, charismatický, odvážný a zkrátka vybočuje z davu. Na fotkách vypadá skvěle, ale naživo je to ještě lepší. Ostře řezané tvary v kombinaci s propracovanými detaily vypadají skvěle. Přední LED světlomety mají přísný pohled, chromové doplňky navozují luxusní šmrnc a líbí se mi i tak akorát veliká 19 palcová kola.

Kliky jsou v zamčeném stavu součástí karoserie, po odemknutí vyskočí ven. Koncové svítilny jsou tenké a objevuje se zde gravírovaný trojúhelníkový vzor. Dalším hezkým detailem je členitá přední maska či logo DS na C sloupku.

Rozměry: 4400/1866/1490/2675 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1529 kg (včetně 75 kg řidiče)

Interiér

Uvnitř vám dojde, že tohle není jen tak ledajaký crossover či „navoněný“ Citroen. Posádku obklopují krásné materiály a celkové zpracování je na jedničku. Mercedes GLA, Audi Q2/Q3 a další konkurenti s výjimkou Lexusu UX by se zde mohli inspirovat.

Nechybí ani krásné detaily zobrazující trojúhelníkový motiv a velikou pochvalu si zaslouží i parádní sedadla. Ty v této výbavě sice nejsou masážní, ale jsou elektricky ovládaná, mají paměťovou funkci, lze prodloužit sedák a objevuje se zde jak kůže, tak látka. V zatáčkách hezky drží tělo boční vedení a sedí se i hezky nízko, což je další dobrá zpráva.

Ovládání vozu nepatří k nejsnazším, nicméně po několika dnech si zvykám a nemám žádný problém. Většina věcí se ovládá uvnitř infotainmentu, nicméně je zde mnoho tlačítek, které vás odkážou na to správné místo a nemusíte jej složitě hledat. Zábavní systém jako takový má na dnešní poměry spíše menší obrazovku, ale mně naprosto vyhovuje. Rozlišení a rychlost neurazí, ale rozhodně ani nenadchne – nějaká modernizace by nebyla od věci. Najde se zde ovšem pár ergonomických přešlapů – klika pro otevření dveří je špatně umístěná a málokdy jí napoprvé trefím, ovládání oken je nepřirozeně vysoko.

Jak je na tom s prostorností? Vpředu vlastně celkem dobře, avšak lehce stísněný pocit zde mám, nicméně situace je mnohem horší vzadu. Střecha je hezky nízká a boční okna také, což skvěle vypadá, ale když jsem nastupoval dozadu, tak jsem si skoro urazil hlavu. Měřím 185 cm a nastupování ani sezení vzadu není nic moc – před koleny téměř žádná rezerva a nad hlavou rovněž ne. Osoby měřící do 180 cm to budou mít podstatně komfortnější.

Kufr má poměrně vysokou nákladovou hranu a je celkem úzký, nicméně jeho objem činí 430 litrů, což je nadprůměr. Lexus UX má pouze 315 litrů, Mercedes GLA pak 427 litrů. Otevírání kufru bez použití dálkového ovládání je obzvláště v zimě, kdy je auto často špinavé, velice nepříjemné. Musíte se trefit do tenké mezery pod víkem kufru, kde je schované malé tlačítko.

Pohonné ústrojí

Základ zde tvoří vylepšený tříválcový motor 1,2 PureTech (100 kW / 230 Nm), který pracuje v Millerově cyklu spalování. Jeho lichý počet válců je bohužel znát a celková kultivovanost není odpovídající prémiovým ambicím a to obzvláště při studených startech. Celkově však velmi pomáhá fakt, že se jedná o hybrid – vůz tak zvládá jezdit při mírné zátěži pouze na elektřinu, což ke kultivovanosti přidává.

Elektromotor je umístěný v automatické převodovce a nabídne výkon 21 kW, kapacita baterie činí 0,9 kWh. V městském provozu zvládá při troše snahy jezdit polovinu času bez použití benzínového motoru. Dynamika nenadchne, nicméně po městě je dostačující, o tom ovšem až příště.

V dalších kapitolách se budeme detailněji věnovat tomu, jak se s DS 4 jezdí ve městě, na okresce a na dálnici. Přineseme rovněž pečlivě naměřené hodnoty spotřeby paliva v různých lokalitách.

Stalo se
Novinky
Letos končí platnost více statisíců řidičáků.

Statisícům lidí letos skončí řidičák, mnozí o tom ani neví

V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.

Rozhovory
Central European Rallye (CER)

Věroslav Cvrček: „Jet CER jsem se rozhodl čtyři dny před uzávěrkou přihlášek“ (díl 2.)

Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – první setkání a co vše budeme zkoumat

Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?

Rozhovory
Rally Pačejov (CZE)

Věroslav Cvrček: Vždy se snažím dostat ze sebe maximum” (díl 1.)

Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.