DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – první setkání a co vše budeme zkoumat

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 14. ledna 2025 18:21
Sdílej:

Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?

V následujících týdnech se budeme věnovat těmto tématům:

1) První setkání

2) Jak jezdí (město, okresky a dálnice)

3) Verdikt

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Kolik stojí?

DS4 jsme již testovali. Tehdy šlo o krásně vybavený plug-in hybrid s výkon 225 koní za více než 1,5 milionu. Vůz nás sice zaujal, ovšem cenově nám příliš nedával smysl. O to větší radost máme, že zde nyní máme základní stupeň výbavy Pallas s nejlevnějším pohonem Hybrid 136, který startuje na podstatně sympatičtějších 880 tis Kč.

Aktuálně však probíhá akce na vyšší výbavový stupeň Edition France, který s naším motorem stojí 810 tisíc a má navíc druhou sadu kol se zimními pneumatikami, bezklíčový vstup do vozu a startování, 19 palcová kola Lima, černý interiér v provedení Alcantara, masážní přední sedadla a bezdrátové nabíjení telefonu. Pokud byste sáhli po jediném dieselu v nabídce (1,5 BlueHDI 130 EAT8), tak se dostanete dokonce na 790 tisíc, což už je opravdu velmi hezká cena.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Design je hlavním tahákem automobilky DS. Je okouzlující, charismatický, odvážný a zkrátka vybočuje z davu. Na fotkách vypadá skvěle, ale naživo je to ještě lepší. Ostře řezané tvary v kombinaci s propracovanými detaily vypadají skvěle. Přední LED světlomety mají přísný pohled, chromové doplňky navozují luxusní šmrnc a líbí se mi i tak akorát veliká 19 palcová kola.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Kliky jsou v zamčeném stavu součástí karoserie, po odemknutí vyskočí ven. Koncové svítilny jsou tenké a objevuje se zde gravírovaný trojúhelníkový vzor. Dalším hezkým detailem je členitá přední maska či logo DS na C sloupku.

Rozměry: 4400/1866/1490/2675 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1529 kg (včetně 75 kg řidiče)

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř vám dojde, že tohle není jen tak ledajaký crossover či „navoněný“ Citroen. Posádku obklopují krásné materiály a celkové zpracování je na jedničku. Mercedes GLA, Audi Q2/Q3 a další konkurenti by se zde mohli inspirovat.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Nechybí ani krásné detaily zobrazující trojúhelníkový motiv a velikou pochvalu si zaslouží i parádní sedadla. Ty v této výbavě sice nejsou masážní, ale jsou elektricky ovládaná, mají paměťovou funkci, lze prodloužit sedák a objevuje se zde jak kůže, tak látka. V zatáčkách hezky drží tělo boční vedení a sedí se i hezky nízko, což je další dobrá zpráva.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ovládání vozu nepatří k nejsnazším, nicméně po několika dnech si zvykám a nemám žádný problém. Většina věcí se ovládá uvnitř infotainmentu, nicméně je zde mnoho tlačítek, které vás odkážou na to správné místo a nemusíte jej složitě hledat. Zábavní systém jako takový má na dnešní poměry spíše menší obrazovku, ale mně naprosto vyhovuje. Rozlišení a rychlost neurazí, ale rozhodně ani nenadchne – nějaká modernizace by nebyla od věci. Najde se zde ovšem pár ergonomických přešlapů – klika pro otevření dveří je špatně umístěná a málokdy jí napoprvé trefím, ovládání oken je nepřirozeně vysoko.

Jak je na tom s prostorností? Vpředu vlastně celkem dobře, avšak lehce stísněný pocit zde mám, nicméně situace je mnohem horší vzadu. Střecha je hezky nízká a boční okna také, což skvěle vypadá, ale když jsem nastupoval dozadu, tak jsem si skoro urazil hlavu. Měřím 185 cm a nastupování ani sezení vzadu není nic moc – před koleny téměř žádná rezerva a nad hlavou rovněž ne. Osoby měřící do 180 cm to budou mít podstatně komfortnější.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Kufr má poměrně vysokou nákladovou hranu a je celkem úzký, nicméně jeho objem činí 430 litrů, což je nadprůměr. Lexus UX má pouze 315 litrů, Mercedes GLA pak 427 litrů. Otevírání kufru bez použití dálkového ovládání je obzvláště v zimě, kdy je auto často špinavé, velice nepříjemné. Musíte se trefit do tenké mezery pod víkem kufru, kde je schované malé tlačítko.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Pohonné ústrojí

Základ zde tvoří vylepšený tříválcový motor 1,2 PureTech (100 kW / 230 Nm), který pracuje v Millerově cyklu spalování. Jeho lichý počet válců je bohužel znát a celková kultivovanost není odpovídající prémiovým ambicím a to obzvláště při studených startech. Celkově však velmi pomáhá fakt, že se jedná o hybrid – vůz tak zvládá jezdit při mírné zátěži pouze na elektřinu, což ke kultivovanosti přidává.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Elektromotor je umístěný v automatické převodovce a nabídne výkon 21 kW, kapacita baterie činí 0,9 kWh. V městském provozu zvládá při troše snahy jezdit polovinu času bez použití benzínového motoru. Dynamika nenadchne, ale ani neurazí. Akcelerace na 100 km/h zabere 9,4 vteřin a maximální rychlost činí 203 km/h.

V dalších kapitolách se budeme detailněji věnovat tomu, jak se s DS 4 jezdí ve městě, na okresce a na dálnici. Přineseme rovněž pečlivě naměřené hodnoty spotřeby paliva v různých lokalitách.

DS 4 Hybrid
DS 4 Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.