Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
V následujících týdnech se budeme věnovat těmto tématům:
1) První setkání
2) Jak jezdí (město, okresky a dálnice)
3) Verdikt
Kolik stojí?
DS4 jsme již testovali. Tehdy šlo o krásně vybavený plug-in hybrid s výkon 225 koní za více než 1,5 milionu. Vůz nás sice zaujal, ovšem cenově nám příliš nedával smysl. O to větší radost máme, že zde nyní máme základní stupeň výbavy Pallas s nejlevnějším pohonem Hybrid 136, který startuje na podstatně sympatičtějších 880 tis Kč.
Aktuálně však probíhá akce na vyšší výbavový stupeň Edition France, který s naším motorem stojí 810 tisíc a má navíc druhou sadu kol se zimními pneumatikami, bezklíčový vstup do vozu a startování, 19 palcová kola Lima, černý interiér v provedení Alcantara, masážní přední sedadla a bezdrátové nabíjení telefonu. Pokud byste sáhli po jediném dieselu v nabídce (1,5 BlueHDI 130 EAT8), tak se dostanete dokonce na 790 tisíc, což už je opravdu velmi hezká cena.
Exteriér
Design je hlavním tahákem automobilky DS. Je okouzlující, charismatický, odvážný a zkrátka vybočuje z davu. Na fotkách vypadá skvěle, ale naživo je to ještě lepší. Ostře řezané tvary v kombinaci s propracovanými detaily vypadají skvěle. Přední LED světlomety mají přísný pohled, chromové doplňky navozují luxusní šmrnc a líbí se mi i tak akorát veliká 19 palcová kola.
Kliky jsou v zamčeném stavu součástí karoserie, po odemknutí vyskočí ven. Koncové svítilny jsou tenké a objevuje se zde gravírovaný trojúhelníkový vzor. Dalším hezkým detailem je členitá přední maska či logo DS na C sloupku.
Rozměry: 4400/1866/1490/2675 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1529 kg (včetně 75 kg řidiče)
Interiér
Uvnitř vám dojde, že tohle není jen tak ledajaký crossover či „navoněný“ Citroen. Posádku obklopují krásné materiály a celkové zpracování je na jedničku. Mercedes GLA, Audi Q2/Q3 a další konkurenti by se zde mohli inspirovat.
Nechybí ani krásné detaily zobrazující trojúhelníkový motiv a velikou pochvalu si zaslouží i parádní sedadla. Ty v této výbavě sice nejsou masážní, ale jsou elektricky ovládaná, mají paměťovou funkci, lze prodloužit sedák a objevuje se zde jak kůže, tak látka. V zatáčkách hezky drží tělo boční vedení a sedí se i hezky nízko, což je další dobrá zpráva.
Ovládání vozu nepatří k nejsnazším, nicméně po několika dnech si zvykám a nemám žádný problém. Většina věcí se ovládá uvnitř infotainmentu, nicméně je zde mnoho tlačítek, které vás odkážou na to správné místo a nemusíte jej složitě hledat. Zábavní systém jako takový má na dnešní poměry spíše menší obrazovku, ale mně naprosto vyhovuje. Rozlišení a rychlost neurazí, ale rozhodně ani nenadchne – nějaká modernizace by nebyla od věci. Najde se zde ovšem pár ergonomických přešlapů – klika pro otevření dveří je špatně umístěná a málokdy jí napoprvé trefím, ovládání oken je nepřirozeně vysoko.
Jak je na tom s prostorností? Vpředu vlastně celkem dobře, avšak lehce stísněný pocit zde mám, nicméně situace je mnohem horší vzadu. Střecha je hezky nízká a boční okna také, což skvěle vypadá, ale když jsem nastupoval dozadu, tak jsem si skoro urazil hlavu. Měřím 185 cm a nastupování ani sezení vzadu není nic moc – před koleny téměř žádná rezerva a nad hlavou rovněž ne. Osoby měřící do 180 cm to budou mít podstatně komfortnější.
Kufr má poměrně vysokou nákladovou hranu a je celkem úzký, nicméně jeho objem činí 430 litrů, což je nadprůměr. Lexus UX má pouze 315 litrů, Mercedes GLA pak 427 litrů. Otevírání kufru bez použití dálkového ovládání je obzvláště v zimě, kdy je auto často špinavé, velice nepříjemné. Musíte se trefit do tenké mezery pod víkem kufru, kde je schované malé tlačítko.
Pohonné ústrojí
Základ zde tvoří vylepšený tříválcový motor 1,2 PureTech (100 kW / 230 Nm), který pracuje v Millerově cyklu spalování. Jeho lichý počet válců je bohužel znát a celková kultivovanost není odpovídající prémiovým ambicím a to obzvláště při studených startech. Celkově však velmi pomáhá fakt, že se jedná o hybrid – vůz tak zvládá jezdit při mírné zátěži pouze na elektřinu, což ke kultivovanosti přidává.
Elektromotor je umístěný v automatické převodovce a nabídne výkon 21 kW, kapacita baterie činí 0,9 kWh. V městském provozu zvládá při troše snahy jezdit polovinu času bez použití benzínového motoru. Dynamika nenadchne, ale ani neurazí. Akcelerace na 100 km/h zabere 9,4 vteřin a maximální rychlost činí 203 km/h.
V dalších kapitolách se budeme detailněji věnovat tomu, jak se s DS 4 jezdí ve městě, na okresce a na dálnici. Přineseme rovněž pečlivě naměřené hodnoty spotřeby paliva v různých lokalitách.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.