DS4 je nejnovějším modelem značky DS Automobiles spadající pod koncern Stellantis. Jedná se o kompaktní crossover, který má být šarmantním módním doplňkem. Měl by svou posádku hýčkat a rozmazlovat, jak se mu to daří?
Úvod
DS4 můžete mít v 5 různých výbavách. Náš vůz má druhou nejvyšší – Rivoli. Základní výbava je velice bohatá, my však máme ještě připlacenou například kůži Nappa za 110 tisíc, audiosystém Focal za 30 tis, Noční vidění za 80 tis a řadu dalších prvků. Co se motorů týče, tak zde jsou tři varianty – benzinový tříválec 1.2 PureTech 130, naftový čtyřválec BlueHDi 130 či 1.6 PureTech 225 Plug-in Hybrid.
Exteriér
Design je opravdu povedený. Na fotkách vypadá skvěle a ještě lepší je to naživo. Ostře řezané tvary v kombinaci s propracovanými detaily vypadají vážně stylově. Přední LED světlomety mají přísný pohled, chromové doplňky navozují luxusní šmrnc a líbí se mi i veliká 20 palcová kola. Kliky jsou v zamčeném stavu součástí karoserie a po odemknutí vyskočí ven. Koncové svítilny jsou tenké a objevuje se zde tradiční trojúhelníkový vzor.
Rozměry: 4400/1866/1490/2675 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1653 kg
Interiér
Uvnitř převládají kvalitní materiály a poctivé dílenské zpracování. Přední sedadla jsou z pravé kůže, která se objevuje i na dalších místech. Nabízí masážní funkci a vyhřívání. Jsou rovněž elektricky ovládaná a mají i paměť. Sedí se v nich výborně.
Ovládání nepatří k nejintuitivnějším. Chce to poměrně dost cviku. Téměř vše se ovládá skrze dotykový infotainment, který je elegantně umístěný do palubní desky. Má velice dobré rozlišení a je rychlý. Je zde panoramatický kamerový systém usnadňující parkování.
Pod infotainmentem se nachází lišta s klasickými tlačítky odkazující na nejdůležitější funkce. U voliče převodovky se nachází touchpad, se kterým můžete ovládat hlavní obrazovku. V jeho blízkosti je také kolečko regulující hlasitost audiosystému a volič jízdních režimů.
Prostoru zde není na rozdávání, ale odkládacích prostorů je tu dostatek. Trochu mi vadí absence klasického dveřního madla. Dveře se zavírají pomocí „kapsy“ nad klikou. Opět to chce trochu cviku, než si zvyknete. Vzadu je situace o něco horší. Vzhledem ke svažující se střeše zde není prostoru na rozdávání. Se svými 185 cm jsem si sedl sám za sebe jen tak tak. Rezerva nad hlavou není a před koleny zbývá 1 cm.
Po otevření elektrických pátých dveří můžeme spatřit zavazadlový prostor, ve kterém se nachází nabíječka a dobíjecí kabely, což nějaký prostor ubere. Celková kapacita činí 390 litrů.
Jízda
Podvozek žehlí nerovnosti velmi dobře, ale jsou znát ta velká 20 palcová kola, díky kterým DS4 občas o ostřejší příčné nerovnosti zakopává a celý vůz lehce poskočí. Preferoval bych 19 palcové ráfky namísto těchto. Tím nechci říct, že by byl komfort špatný. Vůz je naladěn dobře, na silnici se příjemně pohupuje, ale ty příčné nerovnosti by byly na „devatenáctkách“ jednoduše snesitelnější.
Jde o plug-in hybrid, což má za následek vyšší hmotnost, díky které zrovna nevyniká v zatáčkách. Je dlouhou dobu neutrální, ale poměrně brzy přechází do nedotáčivosti a ta nadváha je zkrátka znát. Čistě benzinová verze zatáčí o poznání lépe. Řízení je dost lehké, ale ne tolik, jako třeba u DS9 či nedávno testovanému Citroenu C5X. Odhlučnění je slušné a to i při vyšších dálničních rychlostech.
Motor
Základ tvoří benzinový čtyřválec PureTech, který je doplněn elektromotorem a baterií. Čistě na elektřinu zvládne při troše snahy kolem 40 km, což není špatné. Dynamika je velice dobrá a aby ne, když celkový systémový výkon činí 165 kW a 300 Nm. Na stovku to zvládne za 7,7 sekund a hezky zrychluje i při vyšších dálničních rychlostech. Maximální rychlost činí 233 km/h. Sladění s 8 stupňovou automatickou převodovkou není špatné, ale občas umí cuknout. Přechod mezi rekuperací a zapojením brzd je také lehce znát, takže jízda není úplně plynulá.
Spotřeba při pravidelném dobíjení může být „nulová“. Když máte těžší nohu, tak se pohybuje okolo 3-4 litrů po městě, což je stále krásné. Jakmile se baterie vybije, je to horší.
Zde jsou naměřené hodnoty s vybitou baterií:
Město: 7-8 l
Kombinovaná: 7,3 l
Dálnice: 8,3 l
Okresky: 5,8 – 6,3 l
Konkurence
V segmentu crossoverů je celá řada rivalů. DS však cílí na náročnější zákazníky, takže nemá smysl srovnávat DS4 s Kamiqem či Yarisem Cross. Navíc je dnešní DS4 plug-in hybridem, ale většina ostatních crossoverů jsou buď čistě benzinové či mild-hybridní.
Mezi nejbližší konkurenty se řadí Jaguar E-Pace či Lexus UX250. Lexus je sice klasický hybrid, nikoliv plug-in, ale také cílí na zákazníky, kteří nemají problém připlatit si za exkluzivitu. Bohužel jsme v testu hybridní UX ještě neměli, zato jsme nedávno ozkoušeli plně elektrickou variantu (UX300e), která nás však příliš nenadchla. Já osobně bych raději DS4, než UX300e. Jaguar jsme v testu loni měli, šlo o naftové provedení, takže lze pohon také srovnávat jen těžce, ale přiznám se, že právě tento crossover by byl v tomto prémiovějším segmentu pravděpodobně mým favoritem.
Ceny
Základní DS4 ve výbavě Bastille s motorem 1.2 PureTech 130 pořídíte od 795 tisíc korun. Bohužel čistě benzinová čtyřválcová verze 1.6 PureTech 225 se již nevyrábí, takže zbývají jen skladovky či ojetiny. Námi testovaná DS4 Rivoli s plug-in hybridní motorizací stojí od 1 230 000 Kč. My jsme však měli ještě dost příplatků, takže se dostáváme na tučných 1 550 000 Kč.
Závěr
DS4 je stylový crossover, který je magnetem na pohledy lidí kolem. Má skvěle zpracovaný interiér, dokonce vás namasíruje, ale neovládá se příliš intuitivně. Jezdí pohodlně, v přímce umí být i rychlý, ale zatáčky mu vlivem vyšší hmotnosti tolik nejdou. Plug-in hybridní varianta se vyplatí pouze v případě, že budete pravidelně dobíjet, díky čemuž si budete moci užívat nízké provozní náklady. Veliká škoda je, že už se nevyrábí čistě benzinová varianta se čtyřválcem, která lépe zatáčí a je levnější. Cena je vlastně tím, co mi na DS4 vadí nejvíc. Přes 1,5 milionu za crossover, byť krásný, je zkrátka dost. Na druhou stranu jde o něco výjimečného, co se nevidí každý den, takže pokud neřešíte peníze, proč ne. Musím však vzít v potaz i nějaké ty neduhy, takže si tato DS4 Rivoli E-Tense odváží 7/10 bodů.
Plusy
Šarm
Design
LED světla
Kvalitní interiér
Pohodlný podvozek
Dobré rozlišení a rychlost infotainmentu
Slušná dynamika
Minusy
Cena
Prostornost
Plynulost jízdy
Složité ovládání
20 palcové disky
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.