TEST DS4 Rivoli E-Tense 225 – nejstylovější crossover, který není z laciného kraje

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 17. února 2023, 08:30 Google+

DS4 je nejnovějším modelem značky DS Automobiles spadající pod koncern Stellantis. Jedná se o kompaktní crossover, který má být šarmantním módním doplňkem. Měl by svou posádku hýčkat a rozmazlovat, jak se mu to daří?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DS4 Rivoli E-Tense

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

DS4 můžete mít v 5 různých výbavách. Náš vůz má druhou nejvyšší – Rivoli. Základní výbava je velice bohatá, my však máme ještě připlacenou například kůži Nappa za 110 tisíc, audiosystém Focal za 30 tis, Noční vidění za 80 tis a řadu dalších prvků. Co se motorů týče, tak zde jsou tři varianty – benzinový tříválec 1.2 PureTech 130, naftový čtyřválec BlueHDi 130 či 1.6 PureTech 225 Plug-in Hybrid.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Design je opravdu povedený. Na fotkách vypadá skvěle a ještě lepší je to naživo. Ostře řezané tvary v kombinaci s propracovanými detaily vypadají vážně stylově. Přední LED světlomety mají přísný pohled, chromové doplňky navozují luxusní šmrnc a líbí se mi i veliká 20 palcová kola. Kliky jsou v zamčeném stavu součástí karoserie a po odemknutí vyskočí ven. Koncové svítilny jsou tenké a objevuje se zde tradiční trojúhelníkový vzor.

Rozměry: 4400/1866/1490/2675 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1653 kg

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Uvnitř převládají kvalitní materiály a poctivé dílenské zpracování. Přední sedadla jsou z pravé kůže, která se objevuje i na dalších místech. Nabízí masážní funkci a vyhřívání. Jsou rovněž elektricky ovládaná a mají i paměť. Sedí se v nich výborně.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ovládání nepatří k nejintuitivnějším. Chce to poměrně dost cviku. Téměř vše se ovládá skrze dotykový infotainment, který je elegantně umístěný do palubní desky. Má velice dobré rozlišení a je rychlý. Je zde panoramatický kamerový systém usnadňující parkování.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Pod infotainmentem se nachází lišta s klasickými tlačítky odkazující na nejdůležitější funkce. U voliče převodovky se nachází touchpad, se kterým můžete ovládat hlavní obrazovku. V jeho blízkosti je také kolečko regulující hlasitost audiosystému a volič jízdních režimů.

Prostoru zde není na rozdávání, ale odkládacích prostorů je tu dostatek. Trochu mi vadí absence klasického dveřního madla. Dveře se zavírají pomocí „kapsy“ nad klikou. Opět to chce trochu cviku, než si zvyknete. Vzadu je situace o něco horší. Vzhledem ke svažující se střeše zde není prostoru na rozdávání. Se svými 185 cm jsem si sedl sám za sebe jen tak tak. Rezerva nad hlavou není a před koleny zbývá 1 cm.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Po otevření elektrických pátých dveří můžeme spatřit zavazadlový prostor, ve kterém se nachází nabíječka a dobíjecí kabely, což nějaký prostor ubere. Celková kapacita činí 390 litrů.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Podvozek žehlí nerovnosti velmi dobře, ale jsou znát ta velká 20 palcová kola, díky kterým DS4 občas o ostřejší příčné nerovnosti zakopává a celý vůz lehce poskočí. Preferoval bych 19 palcové ráfky namísto těchto. Tím nechci říct, že by byl komfort špatný. Vůz je naladěn dobře, na silnici se příjemně pohupuje, ale ty příčné nerovnosti by byly na „devatenáctkách“ jednoduše snesitelnější.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jde o plug-in hybrid, což má za následek vyšší hmotnost, díky které zrovna nevyniká v zatáčkách. Je dlouhou dobu neutrální, ale poměrně brzy přechází do nedotáčivosti a ta nadváha je zkrátka znát. Čistě benzinová verze zatáčí o poznání lépe. Řízení je dost lehké, ale ne tolik, jako třeba u DS9 či nedávno testovanému Citroenu C5X. Odhlučnění je slušné a to i při vyšších dálničních rychlostech.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Základ tvoří benzinový čtyřválec PureTech, který je doplněn elektromotorem a baterií. Čistě na elektřinu zvládne při troše snahy kolem 40 km, což není špatné. Dynamika je velice dobrá a aby ne, když celkový systémový výkon činí 165 kW a 300 Nm. Na stovku to zvládne za 7,7 sekund a hezky zrychluje i při vyšších dálničních rychlostech. Maximální rychlost činí 233 km/h. Sladění s 8 stupňovou automatickou převodovkou není špatné, ale občas umí cuknout. Přechod mezi rekuperací a zapojením brzd je také lehce znát, takže jízda není úplně plynulá.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Spotřeba při pravidelném dobíjení může být „nulová“. Když máte těžší nohu, tak se pohybuje okolo 3-4 litrů po městě, což je stále krásné. Jakmile se baterie vybije, je to horší.

Zde jsou naměřené hodnoty s vybitou baterií:

Město: 7-8 l

Kombinovaná: 7,3 l

Dálnice: 8,3 l

Okresky: 5,8 – 6,3 l

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz


Konkurence

V segmentu crossoverů je celá řada rivalů. DS však cílí na náročnější zákazníky, takže nemá smysl srovnávat DS4 s Kamiqem či Yarisem Cross. Navíc je dnešní DS4 plug-in hybridem, ale většina ostatních crossoverů jsou buď čistě benzinové či mild-hybridní.

Mezi nejbližší konkurenty se řadí Jaguar E-Pace či Lexus UX250. Lexus je sice klasický hybrid, nikoliv plug-in, ale také cílí na zákazníky, kteří nemají problém připlatit si za exkluzivitu. Bohužel jsme v testu hybridní UX ještě neměli, zato jsme nedávno ozkoušeli plně elektrickou variantu (UX300e), která nás však příliš nenadchla. Já osobně bych raději DS4, než UX300e. Jaguar jsme v testu loni měli, šlo o naftové provedení, takže lze pohon také srovnávat jen těžce, ale přiznám se, že právě tento crossover by byl v tomto prémiovějším segmentu pravděpodobně mým favoritem.

Ceny

Základní DS4 ve výbavě Bastille s motorem 1.2 PureTech 130 pořídíte od 795 tisíc korun. Bohužel čistě benzinová čtyřválcová verze 1.6 PureTech 225 se již nevyrábí, takže zbývají jen skladovky či ojetiny. Námi testovaná DS4 Rivoli s plug-in hybridní motorizací stojí od 1 230 000 Kč. My jsme však měli ještě dost příplatků, takže se dostáváme na tučných 1 550 000 Kč.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

DS4 je stylový crossover, který je magnetem na pohledy lidí kolem. Má skvěle zpracovaný interiér, dokonce vás namasíruje, ale neovládá se příliš intuitivně. Jezdí pohodlně, v přímce umí být i rychlý, ale zatáčky mu vlivem vyšší hmotnosti tolik nejdou. Plug-in hybridní varianta se vyplatí pouze v případě, že budete pravidelně dobíjet, díky čemuž si budete moci užívat nízké provozní náklady. Veliká škoda je, že už se nevyrábí čistě benzinová varianta se čtyřválcem, která lépe zatáčí a je levnější. Cena je vlastně tím, co mi na DS4 vadí nejvíc. Přes 1,5 milionu za crossover, byť krásný, je zkrátka dost. Na druhou stranu jde o něco výjimečného, co se nevidí každý den, takže pokud neřešíte peníze, proč ne. Musím však vzít v potaz i nějaké ty neduhy, takže si tato DS4 Rivoli E-Tense odváží 7/10 bodů.

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Šarm

Design

LED světla

Kvalitní interiér

Pohodlný podvozek

Dobré rozlišení a rychlost infotainmentu

Slušná dynamika

Minusy

Cena

Prostornost

Plynulost jízdy

Složité ovládání

20 palcové disky

img-responsive

DS4 Rivoli E-Tense | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vytisknout

Diskuze: TEST DS4 Rivoli E-Tense 225 – nejstylovější crossover, který není z laciného kraje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen testuje nový Touareg v blízkosti polárního kruhu

Volkswagen testuje nový Touareg v blízkosti polárního kruhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud