Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Elektrický sedan Xiaomi SU7 se v Číně stal hitem a automobilka sotva zvládá uspokojit obrovský zájem. Přestože dodávky začaly až ve druhém čtvrtletí roku 2024, firma prodala více než 140 000 kusů. Největší zájem je o střední výbavu SU7 Pro, která je aktuálně vyprodaná na celý rok dopředu. Na luxusnější SU7 Max se čeká 30 až 33 týdnů, zatímco exkluzivní model SU7 Ultra má dodací lhůtu 13 až 16 týdnů.
Právě omezená dostupnost Xiaomi SU7 Ultra vedla k nečekanému fenoménu – přeprodeji za vyšší ceny. První majitelé, kteří získali tento výkonný sedan v limitované edici, jej okamžitě začali nabízet na ojetinových platformách. Tento jev, běžný v USA během pandemického nedostatku, je u čínských vozů velmi neobvyklý.
Na stránkách jako Autohome se objevily inzeráty na téměř nové vozy Xiaomi SU7 Ultra s cenami mezi 548 900 a 648 800 jüany (přibližně 75 700 až 89 500 dolarů). To je výrazně více než oficiální cena 529 900 jüanů (73 100 dolarů). Mnoho nabízených aut nebylo ani registrováno a má minimální počet najetých kilometrů.
Kromě přeprodejů se však model SU7 Ultra potýká i s nečekaným problémem – krádežemi zlatého loga. Tento exkluzivní prvek vozu, který obsahuje 0,3 gramu zlata v hodnotě pouhých 29 dolarů, se stal terčem zlodějů. Odznaky mizí z aut a objevují se v nabídce bazarových platforem za přibližně 200 dolarů.
Zatímco majitelé zoufale shánějí originální loga, na trhu se objevují i jejich levné padělky. Napodobeniny se prodávají za ceny od 4 do 40 dolarů, což naznačuje, že krádeže odznaků mohou být dlouhodobě výnosným byznysem. Xiaomi tak kromě vysoké poptávky musí řešit i bezpečnostní rizika pro své zákazníky.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.