Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Elektrický sedan Xiaomi SU7 se v Číně stal hitem a automobilka sotva zvládá uspokojit obrovský zájem. Přestože dodávky začaly až ve druhém čtvrtletí roku 2024, firma prodala více než 140 000 kusů. Největší zájem je o střední výbavu SU7 Pro, která je aktuálně vyprodaná na celý rok dopředu. Na luxusnější SU7 Max se čeká 30 až 33 týdnů, zatímco exkluzivní model SU7 Ultra má dodací lhůtu 13 až 16 týdnů.
Právě omezená dostupnost Xiaomi SU7 Ultra vedla k nečekanému fenoménu – přeprodeji za vyšší ceny. První majitelé, kteří získali tento výkonný sedan v limitované edici, jej okamžitě začali nabízet na ojetinových platformách. Tento jev, běžný v USA během pandemického nedostatku, je u čínských vozů velmi neobvyklý.
Na stránkách jako Autohome se objevily inzeráty na téměř nové vozy Xiaomi SU7 Ultra s cenami mezi 548 900 a 648 800 jüany (přibližně 75 700 až 89 500 dolarů). To je výrazně více než oficiální cena 529 900 jüanů (73 100 dolarů). Mnoho nabízených aut nebylo ani registrováno a má minimální počet najetých kilometrů.
Kromě přeprodejů se však model SU7 Ultra potýká i s nečekaným problémem – krádežemi zlatého loga. Tento exkluzivní prvek vozu, který obsahuje 0,3 gramu zlata v hodnotě pouhých 29 dolarů, se stal terčem zlodějů. Odznaky mizí z aut a objevují se v nabídce bazarových platforem za přibližně 200 dolarů.
Zatímco majitelé zoufale shánějí originální loga, na trhu se objevují i jejich levné padělky. Napodobeniny se prodávají za ceny od 4 do 40 dolarů, což naznačuje, že krádeže odznaků mohou být dlouhodobě výnosným byznysem. Xiaomi tak kromě vysoké poptávky musí řešit i bezpečnostní rizika pro své zákazníky.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?