Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Elektrický sedan Xiaomi SU7 se v Číně stal hitem a automobilka sotva zvládá uspokojit obrovský zájem. Přestože dodávky začaly až ve druhém čtvrtletí roku 2024, firma prodala více než 140 000 kusů. Největší zájem je o střední výbavu SU7 Pro, která je aktuálně vyprodaná na celý rok dopředu. Na luxusnější SU7 Max se čeká 30 až 33 týdnů, zatímco exkluzivní model SU7 Ultra má dodací lhůtu 13 až 16 týdnů.
Právě omezená dostupnost Xiaomi SU7 Ultra vedla k nečekanému fenoménu – přeprodeji za vyšší ceny. První majitelé, kteří získali tento výkonný sedan v limitované edici, jej okamžitě začali nabízet na ojetinových platformách. Tento jev, běžný v USA během pandemického nedostatku, je u čínských vozů velmi neobvyklý.
Na stránkách jako Autohome se objevily inzeráty na téměř nové vozy Xiaomi SU7 Ultra s cenami mezi 548 900 a 648 800 jüany (přibližně 75 700 až 89 500 dolarů). To je výrazně více než oficiální cena 529 900 jüanů (73 100 dolarů). Mnoho nabízených aut nebylo ani registrováno a má minimální počet najetých kilometrů.
Kromě přeprodejů se však model SU7 Ultra potýká i s nečekaným problémem – krádežemi zlatého loga. Tento exkluzivní prvek vozu, který obsahuje 0,3 gramu zlata v hodnotě pouhých 29 dolarů, se stal terčem zlodějů. Odznaky mizí z aut a objevují se v nabídce bazarových platforem za přibližně 200 dolarů.
Zatímco majitelé zoufale shánějí originální loga, na trhu se objevují i jejich levné padělky. Napodobeniny se prodávají za ceny od 4 do 40 dolarů, což naznačuje, že krádeže odznaků mohou být dlouhodobě výnosným byznysem. Xiaomi tak kromě vysoké poptávky musí řešit i bezpečnostní rizika pro své zákazníky.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.