Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Elektrický sedan Xiaomi SU7 se v Číně stal hitem a automobilka sotva zvládá uspokojit obrovský zájem. Přestože dodávky začaly až ve druhém čtvrtletí roku 2024, firma prodala více než 140 000 kusů. Největší zájem je o střední výbavu SU7 Pro, která je aktuálně vyprodaná na celý rok dopředu. Na luxusnější SU7 Max se čeká 30 až 33 týdnů, zatímco exkluzivní model SU7 Ultra má dodací lhůtu 13 až 16 týdnů.
Právě omezená dostupnost Xiaomi SU7 Ultra vedla k nečekanému fenoménu – přeprodeji za vyšší ceny. První majitelé, kteří získali tento výkonný sedan v limitované edici, jej okamžitě začali nabízet na ojetinových platformách. Tento jev, běžný v USA během pandemického nedostatku, je u čínských vozů velmi neobvyklý.
Na stránkách jako Autohome se objevily inzeráty na téměř nové vozy Xiaomi SU7 Ultra s cenami mezi 548 900 a 648 800 jüany (přibližně 75 700 až 89 500 dolarů). To je výrazně více než oficiální cena 529 900 jüanů (73 100 dolarů). Mnoho nabízených aut nebylo ani registrováno a má minimální počet najetých kilometrů.
Kromě přeprodejů se však model SU7 Ultra potýká i s nečekaným problémem – krádežemi zlatého loga. Tento exkluzivní prvek vozu, který obsahuje 0,3 gramu zlata v hodnotě pouhých 29 dolarů, se stal terčem zlodějů. Odznaky mizí z aut a objevují se v nabídce bazarových platforem za přibližně 200 dolarů.
Zatímco majitelé zoufale shánějí originální loga, na trhu se objevují i jejich levné padělky. Napodobeniny se prodávají za ceny od 4 do 40 dolarů, což naznačuje, že krádeže odznaků mohou být dlouhodobě výnosným byznysem. Xiaomi tak kromě vysoké poptávky musí řešit i bezpečnostní rizika pro své zákazníky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?