Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh, foto: reprofoto
Marek Ostrý 14. března 2025 15:52 | akt. 14. března 2025 15:53
Sdílej:

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Elektrický sedan Xiaomi SU7 se v Číně stal hitem a automobilka sotva zvládá uspokojit obrovský zájem. Přestože dodávky začaly až ve druhém čtvrtletí roku 2024, firma prodala více než 140 000 kusů. Největší zájem je o střední výbavu SU7 Pro, která je aktuálně vyprodaná na celý rok dopředu. Na luxusnější SU7 Max se čeká 30 až 33 týdnů, zatímco exkluzivní model SU7 Ultra má dodací lhůtu 13 až 16 týdnů.

Právě omezená dostupnost Xiaomi SU7 Ultra vedla k nečekanému fenoménu – přeprodeji za vyšší ceny. První majitelé, kteří získali tento výkonný sedan v limitované edici, jej okamžitě začali nabízet na ojetinových platformách. Tento jev, běžný v USA během pandemického nedostatku, je u čínských vozů velmi neobvyklý.

Na stránkách jako Autohome se objevily inzeráty na téměř nové vozy Xiaomi SU7 Ultra s cenami mezi 548 900 a 648 800 jüany (přibližně 75 700 až 89 500 dolarů). To je výrazně více než oficiální cena 529 900 jüanů (73 100 dolarů). Mnoho nabízených aut nebylo ani registrováno a má minimální počet najetých kilometrů.

Kromě přeprodejů se však model SU7 Ultra potýká i s nečekaným problémem – krádežemi zlatého loga. Tento exkluzivní prvek vozu, který obsahuje 0,3 gramu zlata v hodnotě pouhých 29 dolarů, se stal terčem zlodějů. Odznaky mizí z aut a objevují se v nabídce bazarových platforem za přibližně 200 dolarů.

Zatímco majitelé zoufale shánějí originální loga, na trhu se objevují i jejich levné padělky. Napodobeniny se prodávají za ceny od 4 do 40 dolarů, což naznačuje, že krádeže odznaků mohou být dlouhodobě výnosným byznysem. Xiaomi tak kromě vysoké poptávky musí řešit i bezpečnostní rizika pro své zákazníky.

Témata:
Stalo se