Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
Německý výrobce prémiových automobilů Mercedes-Benz čelí vážným tržním otřesům. Ve středu oznámil, že jeho čistý zisk za druhé čtvrtletí klesl téměř o 70 %, a to kvůli 25% clům uvaleným Spojenými státy a také slabšímu odbytu na klíčovém čínském trhu.
Zisk za období činil 957 milionů eur (1,1 miliardy dolarů), zatímco analytici oslovení agenturou FactSet očekávali výsledek kolem 1,5 miliardy eur. Bez započtení cel by automobilový segment dosáhl marže 6,6 %, reálná hodnota se však propadla na 5,1 %, uvedla firma. Dopady cel se tak pohybují ve stovkách milionů eur při čtvrtletních tržbách ve výši 24,2 miliardy eur.
„Výsledky jsou robustní, vezmeme-li v úvahu dynamické obchodní prostředí,“ uvedl generální ředitel Ola Kaellenius. Dodal, že firma reaguje na nové geopolitické výzvy tím, že „inteligentně využívá svou globální produkční síť“.
Nejvíce Mercedes-Benz zasáhla cla zavedená exprezidentem Donaldem Trumpem v dubnu, která cílí na dovoz aut do USA. Na podobné potíže už dříve upozornili i další evropští výrobci, včetně Stellantisu (majitel značek Jeep a Citroën) nebo Volkswagenu.
Prodeje Mercedesu v USA spadly meziročně o 12 %, v Číně dokonce o 19 %, kde čelí stále tvrdší konkurenci ze strany domácích značek, především BYD.
Mercedes-Benz proto aktualizoval výhled pro celý letošní rok a nyní očekává „výrazně nižší“ tržby než loňských 146 miliard eur. Přitom ještě letos v únoru předpokládal pouze mírný pokles. Zisková marže v klíčové automobilové divizi by se podle nových odhadů měla pohybovat mezi 4 až 6 %, bez dopadu cel by dosahovala 6 až 8 %.
Společnost už dříve, v dubnu, stáhla svůj předchozí výhled a nyní potvrzuje, že americká obchodní politika a zpomalení v Číně budou mít výrazný dopad na její výsledky za celý rok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.