Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Čínská značka Zeekr, patřící automobilovému koncernu Geely, který vlastní také Volvo, Polestar, Lotus a Smart, představuje nový model 7X. Toto elektrické SUV, vyvinuté ve Švédsku pod vedením španělského designéra a přizpůsobené evropskému vkusu, má délku 4,865 metru a téměř třímetrový rozvor, což slibuje prostorný a luxusní interiér bez designových kompromisů.
Model Zeekr 7X je založen na moderní modulární platformě SEA s 800voltovou bateriovou technologií. K dispozici jsou tři konfigurace: základní verze s pohonem zadních kol a výkonem 421 koní, Long Range s větší baterií a dojezdem až 870 kilometrů (CLTC) a výkonný model Performance s pohonem všech kol, 645 koňmi a zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,84 sekundy.
Zeekr 7X vyniká mimo jiné rychlostí nabíjení – díky 800voltové architektuře zvládá DC nabíjení až 292 kW, což umožňuje nabít baterii z 10 % na 80 % za 11 minut. Standardní AC nabíjení dosahuje 22 kW, což přispívá k všestrannosti vozu pro běžné i dálkové použití.
Interiér vozu je minimalistický, přesto luxusní, se 15palcovým dotykovým displejem na platformě Snapdragon 8155, digitální přístrojovou deskou a AR Head-up displejem. Materiály v kabině zahrnují kůži napa, broušený hliník a dřevo, výbava obsahuje vyhřívaná, chlazená i masírovaná sedadla a prémiový zvukový systém se 21 reproduktory.
Jízda v Zeekru 7X nabízí komfort a dynamiku – verze Performance disponuje flexibilním vzduchovým odpružením a pohonem všech kol. Systém asistence řidiče „Zeekr AD“ využívá radar, kamery a LiDAR pro adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu i automatickou změnu jízdního pruhu.
Video: Zeekr 7X - Nový standard SUV!? | YouTube
Ceny modelu v Číně začínají na 209 900 jüanech (zhruba 27 000 eur), přičemž evropské ceny se odhadují mezi 52 000 a 55 000 eury u základní verze a až 65 000 eury u výkonného modelu Performance. Prodej v Evropě začne na vybraných trzích jako Švédsko, Norsko a Nizozemsko, ostatní země včetně Německa a Rakouska budou následovat pravděpodobně v druhé polovině roku 2026.
Zeekr 7X není experimentální koncept, ale sériově vyráběný elektromobil, který podle výrobce odpovídá skutečným potřebám uživatelů a nabízí evropský standard kvality a technologie, a to navzdory svému čínskému původu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?