Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Čínská značka Zeekr, patřící automobilovému koncernu Geely, který vlastní také Volvo, Polestar, Lotus a Smart, představuje nový model 7X. Toto elektrické SUV, vyvinuté ve Švédsku pod vedením španělského designéra a přizpůsobené evropskému vkusu, má délku 4,865 metru a téměř třímetrový rozvor, což slibuje prostorný a luxusní interiér bez designových kompromisů.
Model Zeekr 7X je založen na moderní modulární platformě SEA s 800voltovou bateriovou technologií. K dispozici jsou tři konfigurace: základní verze s pohonem zadních kol a výkonem 421 koní, Long Range s větší baterií a dojezdem až 870 kilometrů (CLTC) a výkonný model Performance s pohonem všech kol, 645 koňmi a zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,84 sekundy.
Zeekr 7X vyniká mimo jiné rychlostí nabíjení – díky 800voltové architektuře zvládá DC nabíjení až 292 kW, což umožňuje nabít baterii z 10 % na 80 % za 11 minut. Standardní AC nabíjení dosahuje 22 kW, což přispívá k všestrannosti vozu pro běžné i dálkové použití.
Interiér vozu je minimalistický, přesto luxusní, se 15palcovým dotykovým displejem na platformě Snapdragon 8155, digitální přístrojovou deskou a AR Head-up displejem. Materiály v kabině zahrnují kůži napa, broušený hliník a dřevo, výbava obsahuje vyhřívaná, chlazená i masírovaná sedadla a prémiový zvukový systém se 21 reproduktory.
Jízda v Zeekru 7X nabízí komfort a dynamiku – verze Performance disponuje flexibilním vzduchovým odpružením a pohonem všech kol. Systém asistence řidiče „Zeekr AD“ využívá radar, kamery a LiDAR pro adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu i automatickou změnu jízdního pruhu.
Video: Zeekr 7X - Nový standard SUV!? | YouTube
Ceny modelu v Číně začínají na 209 900 jüanech (zhruba 27 000 eur), přičemž evropské ceny se odhadují mezi 52 000 a 55 000 eury u základní verze a až 65 000 eury u výkonného modelu Performance. Prodej v Evropě začne na vybraných trzích jako Švédsko, Norsko a Nizozemsko, ostatní země včetně Německa a Rakouska budou následovat pravděpodobně v druhé polovině roku 2026.
Zeekr 7X není experimentální koncept, ale sériově vyráběný elektromobil, který podle výrobce odpovídá skutečným potřebám uživatelů a nabízí evropský standard kvality a technologie, a to navzdory svému čínskému původu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.