Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Čínská značka Zeekr, patřící automobilovému koncernu Geely, který vlastní také Volvo, Polestar, Lotus a Smart, představuje nový model 7X. Toto elektrické SUV, vyvinuté ve Švédsku pod vedením španělského designéra a přizpůsobené evropskému vkusu, má délku 4,865 metru a téměř třímetrový rozvor, což slibuje prostorný a luxusní interiér bez designových kompromisů.
Model Zeekr 7X je založen na moderní modulární platformě SEA s 800voltovou bateriovou technologií. K dispozici jsou tři konfigurace: základní verze s pohonem zadních kol a výkonem 421 koní, Long Range s větší baterií a dojezdem až 870 kilometrů (CLTC) a výkonný model Performance s pohonem všech kol, 645 koňmi a zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,84 sekundy.
Zeekr 7X vyniká mimo jiné rychlostí nabíjení – díky 800voltové architektuře zvládá DC nabíjení až 292 kW, což umožňuje nabít baterii z 10 % na 80 % za 11 minut. Standardní AC nabíjení dosahuje 22 kW, což přispívá k všestrannosti vozu pro běžné i dálkové použití.
Interiér vozu je minimalistický, přesto luxusní, se 15palcovým dotykovým displejem na platformě Snapdragon 8155, digitální přístrojovou deskou a AR Head-up displejem. Materiály v kabině zahrnují kůži napa, broušený hliník a dřevo, výbava obsahuje vyhřívaná, chlazená i masírovaná sedadla a prémiový zvukový systém se 21 reproduktory.
Jízda v Zeekru 7X nabízí komfort a dynamiku – verze Performance disponuje flexibilním vzduchovým odpružením a pohonem všech kol. Systém asistence řidiče „Zeekr AD“ využívá radar, kamery a LiDAR pro adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu i automatickou změnu jízdního pruhu.
Video: Zeekr 7X - Nový standard SUV!? | YouTube
Ceny modelu v Číně začínají na 209 900 jüanech (zhruba 27 000 eur), přičemž evropské ceny se odhadují mezi 52 000 a 55 000 eury u základní verze a až 65 000 eury u výkonného modelu Performance. Prodej v Evropě začne na vybraných trzích jako Švédsko, Norsko a Nizozemsko, ostatní země včetně Německa a Rakouska budou následovat pravděpodobně v druhé polovině roku 2026.
Zeekr 7X není experimentální koncept, ale sériově vyráběný elektromobil, který podle výrobce odpovídá skutečným potřebám uživatelů a nabízí evropský standard kvality a technologie, a to navzdory svému čínskému původu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.