Těžko najít mezi motoristickými nadšenci člověka, který by neznal Nürburgring. Jeden z nejnáročnějších okruhů na světě je známý svou délkou, zákeřností a oblibou mezi automobilkami. Ty zde totiž rády ukazují schopnosti nových modelů
Jednou z takových automobilek je i NIO. Pro většinu lidí naprosto známá značka, která se zaměřuje na vývoj a výrobu elektrických sportovních automobilů a autonomních vozidel. Ta už s modelem EP9 získala na "ringu" titul nejrychlejšího elektromobilu s časem 7:05:120.
To ovšem společnosti nestačilo, automobil tak dostal pár úprav a na okruh se vrátil s jasným cílem - dostat se pod 7 minut. Testovacímu jezdci se ale podařilo něco mnohem úchvatnějšího. Nejen že se dostal pod 7 minut, on dokonce podle tabulky Top 100 Nürburgring Lap Times zajel nejrychlejší měřené kolo.
S časem 6:45:90 tak za sebou nechal speciální okruhový Radical SR8LM s časem 6:48.00 ale hlavně silniční Lamborghini Huracan Performante, které svého času 6:52.01 dosáhlo teprve v březnu tohoto roku a titul nejrychlejšího silničního vozu na Nürburgringu si příliš dlouho neužilo.
Na rozdíl od většiny automobilek, kterým se povedlo na Nürburgringu zajet rekordní čas, společnost NIO nezveřejnila žádné On-Board video, což je škoda. Každý by totiž rád viděl, jak se řidiči tento husarský kousek povedl, jak moc na hraně musel jet a jak se vůz během jízdy choval. Malou útěchou může být alespoň video z překonání rekordu mezi elektromobily.
Co se samotného vozu NIO EP9 týče, jde o velmi vzácný automobil, který se vyrábí výhradně na objednávku. Během prvního kola produkce bylo vyrobených pouhých šest kusů. Nyní je připraveno druhé kolo, případní zájemci ale budou muset sáhnout hluboko do kapsy. Jeden kousek je totiž vyjde na necelých 36 milionů korun. Za tuto sumu dostanou vůz o výkonu 1,342 koní, zrychlení z 0 na 200 km/h za 7,1 vteřiny a maximální rychlostí 312 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.