Těžko najít mezi motoristickými nadšenci člověka, který by neznal Nürburgring. Jeden z nejnáročnějších okruhů na světě je známý svou délkou, zákeřností a oblibou mezi automobilkami. Ty zde totiž rády ukazují schopnosti nových modelů
Jednou z takových automobilek je i NIO. Pro většinu lidí naprosto známá značka, která se zaměřuje na vývoj a výrobu elektrických sportovních automobilů a autonomních vozidel. Ta už s modelem EP9 získala na "ringu" titul nejrychlejšího elektromobilu s časem 7:05:120.
To ovšem společnosti nestačilo, automobil tak dostal pár úprav a na okruh se vrátil s jasným cílem - dostat se pod 7 minut. Testovacímu jezdci se ale podařilo něco mnohem úchvatnějšího. Nejen že se dostal pod 7 minut, on dokonce podle tabulky Top 100 Nürburgring Lap Times zajel nejrychlejší měřené kolo.
S časem 6:45:90 tak za sebou nechal speciální okruhový Radical SR8LM s časem 6:48.00 ale hlavně silniční Lamborghini Huracan Performante, které svého času 6:52.01 dosáhlo teprve v březnu tohoto roku a titul nejrychlejšího silničního vozu na Nürburgringu si příliš dlouho neužilo.
Na rozdíl od většiny automobilek, kterým se povedlo na Nürburgringu zajet rekordní čas, společnost NIO nezveřejnila žádné On-Board video, což je škoda. Každý by totiž rád viděl, jak se řidiči tento husarský kousek povedl, jak moc na hraně musel jet a jak se vůz během jízdy choval. Malou útěchou může být alespoň video z překonání rekordu mezi elektromobily.
Co se samotného vozu NIO EP9 týče, jde o velmi vzácný automobil, který se vyrábí výhradně na objednávku. Během prvního kola produkce bylo vyrobených pouhých šest kusů. Nyní je připraveno druhé kolo, případní zájemci ale budou muset sáhnout hluboko do kapsy. Jeden kousek je totiž vyjde na necelých 36 milionů korun. Za tuto sumu dostanou vůz o výkonu 1,342 koní, zrychlení z 0 na 200 km/h za 7,1 vteřiny a maximální rychlostí 312 km/h.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.