Těžko najít mezi motoristickými nadšenci člověka, který by neznal Nürburgring. Jeden z nejnáročnějších okruhů na světě je známý svou délkou, zákeřností a oblibou mezi automobilkami. Ty zde totiž rády ukazují schopnosti nových modelů
Jednou z takových automobilek je i NIO. Pro většinu lidí naprosto známá značka, která se zaměřuje na vývoj a výrobu elektrických sportovních automobilů a autonomních vozidel. Ta už s modelem EP9 získala na "ringu" titul nejrychlejšího elektromobilu s časem 7:05:120.
To ovšem společnosti nestačilo, automobil tak dostal pár úprav a na okruh se vrátil s jasným cílem - dostat se pod 7 minut. Testovacímu jezdci se ale podařilo něco mnohem úchvatnějšího. Nejen že se dostal pod 7 minut, on dokonce podle tabulky Top 100 Nürburgring Lap Times zajel nejrychlejší měřené kolo.
S časem 6:45:90 tak za sebou nechal speciální okruhový Radical SR8LM s časem 6:48.00 ale hlavně silniční Lamborghini Huracan Performante, které svého času 6:52.01 dosáhlo teprve v březnu tohoto roku a titul nejrychlejšího silničního vozu na Nürburgringu si příliš dlouho neužilo.
Na rozdíl od většiny automobilek, kterým se povedlo na Nürburgringu zajet rekordní čas, společnost NIO nezveřejnila žádné On-Board video, což je škoda. Každý by totiž rád viděl, jak se řidiči tento husarský kousek povedl, jak moc na hraně musel jet a jak se vůz během jízdy choval. Malou útěchou může být alespoň video z překonání rekordu mezi elektromobily.
Co se samotného vozu NIO EP9 týče, jde o velmi vzácný automobil, který se vyrábí výhradně na objednávku. Během prvního kola produkce bylo vyrobených pouhých šest kusů. Nyní je připraveno druhé kolo, případní zájemci ale budou muset sáhnout hluboko do kapsy. Jeden kousek je totiž vyjde na necelých 36 milionů korun. Za tuto sumu dostanou vůz o výkonu 1,342 koní, zrychlení z 0 na 200 km/h za 7,1 vteřiny a maximální rychlostí 312 km/h.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?