BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
BMW před veletrhem IAA v Mnichově odkrylo první klíčové technické údaje o novém elektrickém SUV iX3. Model se stane prvním reprezentantem nové generace elektromobilů, kterou automobilka označuje jako „Nová třída“ – a navazuje tak na historicky přelomovou éru značky ze 60. let.
Největší pozornost poutá dojezd: podle evropské normy WLTP zvládne nový iX3 ujet přes 800 kilometrů na jedno nabití. To je více než u Mercedesu EQS nebo Audi A6 E-Tron. Tím se BMW přibližuje špičce v oblasti elektromobility, přestože absolutní rekord drží Lucid Air.
Další klíčovou novinkou je nabíjecí technologie. iX3 využívá nový 800voltový systém, který umožňuje nabít energii na 350 kilometrů za pouhých deset minut. S výkonem až 400 kW se vůz dostává na úroveň čínských lídrů a překonává většinu evropské konkurence.
Podrobnosti o tom, jak rychle se baterie nabije z 10 na 80 procent, zatím BMW nezveřejnilo. Jasně ale ukazuje, že právě rychlost nabíjení bude jedním z hlavních prodejních argumentů nové generace elektromobilů.
Elektrická platforma iX3 je navržena od základů a obsahuje nový centrální počítač s příznačným názvem „Srdce radosti“. Ten řídí veškeré klíčové funkce: pohon, řízení energie, infotainment i pokročilé asistenční systémy. Výsledkem má být ještě dynamičtější a propojenější zážitek z jízdy.
BMW zároveň slibuje novou softwarovou architekturu, která zahrnuje panoramatický displej přes celou šíři palubní desky a nový head-up displej. Firma si od toho slibuje, že si zachová technologický náskok ve stále vyrovnanější konkurenci.
iX3 je prvním z řady elektromobilů, které BMW v rámci „Nové třídy“ plánuje. Dalším modelem bude sedan velikostně odpovídající stávající řadě 3. Tím se automobilka přímo zapojuje do souboje s Mercedesem o titul technologického lídra mezi německými prémiovkami.
Mercedes už má mírný náskok – představil novou elektrickou platformu CLA a zahájil její sériovou výrobu. Audi z koncernu Volkswagen mezitím dohání zpoždění s modely A6 a Q6 E-Tron, které stojí na nové PPE platformě.
Všechny tři značky – BMW, Mercedes i Audi – se snaží udržet krok s čínskou konkurencí, která zatím dominuje nejen v technologiích, ale hlavně v cenách. Evropa se proto snaží najít rovnováhu mezi špičkovým výkonem a udržitelnou výrobou.
BMW vkládá do iX3 a celé „Nové třídy“ velké naděje. Chce se odlišit nejen dojezdem a nabíjením, ale především digitálním uživatelským zážitkem. Ve světě, kde budou mít elektromobily podobný výkon i baterie, se má klíčem k úspěchu stát právě software – a „Srdce radosti“ tomu má vévodit.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.