BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
BMW před veletrhem IAA v Mnichově odkrylo první klíčové technické údaje o novém elektrickém SUV iX3. Model se stane prvním reprezentantem nové generace elektromobilů, kterou automobilka označuje jako „Nová třída“ – a navazuje tak na historicky přelomovou éru značky ze 60. let.
Největší pozornost poutá dojezd: podle evropské normy WLTP zvládne nový iX3 ujet přes 800 kilometrů na jedno nabití. To je více než u Mercedesu EQS nebo Audi A6 E-Tron. Tím se BMW přibližuje špičce v oblasti elektromobility, přestože absolutní rekord drží Lucid Air.
Další klíčovou novinkou je nabíjecí technologie. iX3 využívá nový 800voltový systém, který umožňuje nabít energii na 350 kilometrů za pouhých deset minut. S výkonem až 400 kW se vůz dostává na úroveň čínských lídrů a překonává většinu evropské konkurence.
Podrobnosti o tom, jak rychle se baterie nabije z 10 na 80 procent, zatím BMW nezveřejnilo. Jasně ale ukazuje, že právě rychlost nabíjení bude jedním z hlavních prodejních argumentů nové generace elektromobilů.
Elektrická platforma iX3 je navržena od základů a obsahuje nový centrální počítač s příznačným názvem „Srdce radosti“. Ten řídí veškeré klíčové funkce: pohon, řízení energie, infotainment i pokročilé asistenční systémy. Výsledkem má být ještě dynamičtější a propojenější zážitek z jízdy.
BMW zároveň slibuje novou softwarovou architekturu, která zahrnuje panoramatický displej přes celou šíři palubní desky a nový head-up displej. Firma si od toho slibuje, že si zachová technologický náskok ve stále vyrovnanější konkurenci.
iX3 je prvním z řady elektromobilů, které BMW v rámci „Nové třídy“ plánuje. Dalším modelem bude sedan velikostně odpovídající stávající řadě 3. Tím se automobilka přímo zapojuje do souboje s Mercedesem o titul technologického lídra mezi německými prémiovkami.
Mercedes už má mírný náskok – představil novou elektrickou platformu CLA a zahájil její sériovou výrobu. Audi z koncernu Volkswagen mezitím dohání zpoždění s modely A6 a Q6 E-Tron, které stojí na nové PPE platformě.
Všechny tři značky – BMW, Mercedes i Audi – se snaží udržet krok s čínskou konkurencí, která zatím dominuje nejen v technologiích, ale hlavně v cenách. Evropa se proto snaží najít rovnováhu mezi špičkovým výkonem a udržitelnou výrobou.
BMW vkládá do iX3 a celé „Nové třídy“ velké naděje. Chce se odlišit nejen dojezdem a nabíjením, ale především digitálním uživatelským zážitkem. Ve světě, kde budou mít elektromobily podobný výkon i baterie, se má klíčem k úspěchu stát právě software – a „Srdce radosti“ tomu má vévodit.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.