BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
BMW před veletrhem IAA v Mnichově odkrylo první klíčové technické údaje o novém elektrickém SUV iX3. Model se stane prvním reprezentantem nové generace elektromobilů, kterou automobilka označuje jako „Nová třída“ – a navazuje tak na historicky přelomovou éru značky ze 60. let.
Největší pozornost poutá dojezd: podle evropské normy WLTP zvládne nový iX3 ujet přes 800 kilometrů na jedno nabití. To je více než u Mercedesu EQS nebo Audi A6 E-Tron. Tím se BMW přibližuje špičce v oblasti elektromobility, přestože absolutní rekord drží Lucid Air.
Další klíčovou novinkou je nabíjecí technologie. iX3 využívá nový 800voltový systém, který umožňuje nabít energii na 350 kilometrů za pouhých deset minut. S výkonem až 400 kW se vůz dostává na úroveň čínských lídrů a překonává většinu evropské konkurence.
Podrobnosti o tom, jak rychle se baterie nabije z 10 na 80 procent, zatím BMW nezveřejnilo. Jasně ale ukazuje, že právě rychlost nabíjení bude jedním z hlavních prodejních argumentů nové generace elektromobilů.
Elektrická platforma iX3 je navržena od základů a obsahuje nový centrální počítač s příznačným názvem „Srdce radosti“. Ten řídí veškeré klíčové funkce: pohon, řízení energie, infotainment i pokročilé asistenční systémy. Výsledkem má být ještě dynamičtější a propojenější zážitek z jízdy.
BMW zároveň slibuje novou softwarovou architekturu, která zahrnuje panoramatický displej přes celou šíři palubní desky a nový head-up displej. Firma si od toho slibuje, že si zachová technologický náskok ve stále vyrovnanější konkurenci.
iX3 je prvním z řady elektromobilů, které BMW v rámci „Nové třídy“ plánuje. Dalším modelem bude sedan velikostně odpovídající stávající řadě 3. Tím se automobilka přímo zapojuje do souboje s Mercedesem o titul technologického lídra mezi německými prémiovkami.
Mercedes už má mírný náskok – představil novou elektrickou platformu CLA a zahájil její sériovou výrobu. Audi z koncernu Volkswagen mezitím dohání zpoždění s modely A6 a Q6 E-Tron, které stojí na nové PPE platformě.
Všechny tři značky – BMW, Mercedes i Audi – se snaží udržet krok s čínskou konkurencí, která zatím dominuje nejen v technologiích, ale hlavně v cenách. Evropa se proto snaží najít rovnováhu mezi špičkovým výkonem a udržitelnou výrobou.
BMW vkládá do iX3 a celé „Nové třídy“ velké naděje. Chce se odlišit nejen dojezdem a nabíjením, ale především digitálním uživatelským zážitkem. Ve světě, kde budou mít elektromobily podobný výkon i baterie, se má klíčem k úspěchu stát právě software – a „Srdce radosti“ tomu má vévodit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?