BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
BMW před veletrhem IAA v Mnichově odkrylo první klíčové technické údaje o novém elektrickém SUV iX3. Model se stane prvním reprezentantem nové generace elektromobilů, kterou automobilka označuje jako „Nová třída“ – a navazuje tak na historicky přelomovou éru značky ze 60. let.
Největší pozornost poutá dojezd: podle evropské normy WLTP zvládne nový iX3 ujet přes 800 kilometrů na jedno nabití. To je více než u Mercedesu EQS nebo Audi A6 E-Tron. Tím se BMW přibližuje špičce v oblasti elektromobility, přestože absolutní rekord drží Lucid Air.
Další klíčovou novinkou je nabíjecí technologie. iX3 využívá nový 800voltový systém, který umožňuje nabít energii na 350 kilometrů za pouhých deset minut. S výkonem až 400 kW se vůz dostává na úroveň čínských lídrů a překonává většinu evropské konkurence.
Podrobnosti o tom, jak rychle se baterie nabije z 10 na 80 procent, zatím BMW nezveřejnilo. Jasně ale ukazuje, že právě rychlost nabíjení bude jedním z hlavních prodejních argumentů nové generace elektromobilů.
Elektrická platforma iX3 je navržena od základů a obsahuje nový centrální počítač s příznačným názvem „Srdce radosti“. Ten řídí veškeré klíčové funkce: pohon, řízení energie, infotainment i pokročilé asistenční systémy. Výsledkem má být ještě dynamičtější a propojenější zážitek z jízdy.
BMW zároveň slibuje novou softwarovou architekturu, která zahrnuje panoramatický displej přes celou šíři palubní desky a nový head-up displej. Firma si od toho slibuje, že si zachová technologický náskok ve stále vyrovnanější konkurenci.
iX3 je prvním z řady elektromobilů, které BMW v rámci „Nové třídy“ plánuje. Dalším modelem bude sedan velikostně odpovídající stávající řadě 3. Tím se automobilka přímo zapojuje do souboje s Mercedesem o titul technologického lídra mezi německými prémiovkami.
Mercedes už má mírný náskok – představil novou elektrickou platformu CLA a zahájil její sériovou výrobu. Audi z koncernu Volkswagen mezitím dohání zpoždění s modely A6 a Q6 E-Tron, které stojí na nové PPE platformě.
Všechny tři značky – BMW, Mercedes i Audi – se snaží udržet krok s čínskou konkurencí, která zatím dominuje nejen v technologiích, ale hlavně v cenách. Evropa se proto snaží najít rovnováhu mezi špičkovým výkonem a udržitelnou výrobou.
BMW vkládá do iX3 a celé „Nové třídy“ velké naděje. Chce se odlišit nejen dojezdem a nabíjením, ale především digitálním uživatelským zážitkem. Ve světě, kde budou mít elektromobily podobný výkon i baterie, se má klíčem k úspěchu stát právě software – a „Srdce radosti“ tomu má vévodit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.