BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
BMW před veletrhem IAA v Mnichově odkrylo první klíčové technické údaje o novém elektrickém SUV iX3. Model se stane prvním reprezentantem nové generace elektromobilů, kterou automobilka označuje jako „Nová třída“ – a navazuje tak na historicky přelomovou éru značky ze 60. let.
Největší pozornost poutá dojezd: podle evropské normy WLTP zvládne nový iX3 ujet přes 800 kilometrů na jedno nabití. To je více než u Mercedesu EQS nebo Audi A6 E-Tron. Tím se BMW přibližuje špičce v oblasti elektromobility, přestože absolutní rekord drží Lucid Air.
Další klíčovou novinkou je nabíjecí technologie. iX3 využívá nový 800voltový systém, který umožňuje nabít energii na 350 kilometrů za pouhých deset minut. S výkonem až 400 kW se vůz dostává na úroveň čínských lídrů a překonává většinu evropské konkurence.
Podrobnosti o tom, jak rychle se baterie nabije z 10 na 80 procent, zatím BMW nezveřejnilo. Jasně ale ukazuje, že právě rychlost nabíjení bude jedním z hlavních prodejních argumentů nové generace elektromobilů.
Elektrická platforma iX3 je navržena od základů a obsahuje nový centrální počítač s příznačným názvem „Srdce radosti“. Ten řídí veškeré klíčové funkce: pohon, řízení energie, infotainment i pokročilé asistenční systémy. Výsledkem má být ještě dynamičtější a propojenější zážitek z jízdy.
BMW zároveň slibuje novou softwarovou architekturu, která zahrnuje panoramatický displej přes celou šíři palubní desky a nový head-up displej. Firma si od toho slibuje, že si zachová technologický náskok ve stále vyrovnanější konkurenci.
iX3 je prvním z řady elektromobilů, které BMW v rámci „Nové třídy“ plánuje. Dalším modelem bude sedan velikostně odpovídající stávající řadě 3. Tím se automobilka přímo zapojuje do souboje s Mercedesem o titul technologického lídra mezi německými prémiovkami.
Mercedes už má mírný náskok – představil novou elektrickou platformu CLA a zahájil její sériovou výrobu. Audi z koncernu Volkswagen mezitím dohání zpoždění s modely A6 a Q6 E-Tron, které stojí na nové PPE platformě.
Všechny tři značky – BMW, Mercedes i Audi – se snaží udržet krok s čínskou konkurencí, která zatím dominuje nejen v technologiích, ale hlavně v cenách. Evropa se proto snaží najít rovnováhu mezi špičkovým výkonem a udržitelnou výrobou.
BMW vkládá do iX3 a celé „Nové třídy“ velké naděje. Chce se odlišit nejen dojezdem a nabíjením, ale především digitálním uživatelským zážitkem. Ve světě, kde budou mít elektromobily podobný výkon i baterie, se má klíčem k úspěchu stát právě software – a „Srdce radosti“ tomu má vévodit.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?