Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Automobilka Alpine, dceřiná značka Renaultu, včera představila svůj třetí sériový model – sportovně laděné elektrické SUV A390. Novinka navazuje na koncept A390_β z loňského roku a podle automobilky kombinuje vysoký výkon, špičkovou techniku a praktičnost pro každodenní použití.
Designově A390 zůstává věrná konceptu. Zaujme ostrými liniemi, osvětleným trojúhelníkovým motivem v přední části a aerodynamicky klesající střechou. Vůz stojí na platformě AmpR Medium, známé z modelů Renault Scenic E-Tech nebo Nissan Ariya. Na délku měří 4615 mm, na šířku 1885 mm a na výšku 1532 mm, rozvor činí 2708 mm. Kufr nabídne objem 532 litrů.
Alpine A390 bude dostupná ve dvou verzích: GT a GTS. Obě mají tři elektromotory – jeden vpředu a dva vzadu – a baterii s využitelnou kapacitou 89 kWh. Verze GT nabídne výkon 295 kW (400 k) a točivý moment 650 Nm, silnější GTS dosáhne až na 345 kW (470 k) a 808 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4,8, respektive 3,9 sekundy. Maximální rychlost je 200 a 220 km/h.
K zajímavým technickým řešením patří například systém aktivního vektorování točivého momentu, který umožňuje rozdělovat sílu mezi jednotlivá kola zadní nápravy, nebo funkce Overtake – tlačítkem na volantu lze na deset sekund uvolnit plný výkon. Launch Control i víceúrovňová rekuperace jsou rovněž standardem.
Podvozek byl výrazně přepracován oproti jiným vozům na platformě AmpR Medium. Alpine použilo specifické komponenty, včetně hydraulických dorazů a šestipístkových třmenů brzd. O vysoký výkon se starají také speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin.
Uvnitř nabízí A390 sportovní sedadla Sabelt, luxusní materiály včetně kůže Nappa, ambientní osvětlení, infotainment s 12“ vertikálním displejem a digitální kokpit. Nechybí ani prvky známé z jiných vozů Renaultu, ovšem ve výrazně prémiovém pojetí.
Dojezd podle předběžných údajů činí 520 až 555 kilometrů dle WLTP. Rychlé nabíjení je možné výkonem až 190 kW, z 15 na 80 % se vůz nabije za méně než 25 minut. Kromě toho A390 podporuje i technologii V2L a V2G – tedy napájení spotřebičů nebo připojení k domácí síti.
Prodej nového modelu začne v závěru letošního roku. Cena zatím oznámena nebyla, ale spekuluje se, že by mohla začínat na úrovni elektrického Porsche Macan. Expanze modelu mimo Evropu je však zatím nejistá – překážkou mohou být nová dovozní cla.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.