Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Automobilka Alpine, dceřiná značka Renaultu, včera představila svůj třetí sériový model – sportovně laděné elektrické SUV A390. Novinka navazuje na koncept A390_β z loňského roku a podle automobilky kombinuje vysoký výkon, špičkovou techniku a praktičnost pro každodenní použití.
Designově A390 zůstává věrná konceptu. Zaujme ostrými liniemi, osvětleným trojúhelníkovým motivem v přední části a aerodynamicky klesající střechou. Vůz stojí na platformě AmpR Medium, známé z modelů Renault Scenic E-Tech nebo Nissan Ariya. Na délku měří 4615 mm, na šířku 1885 mm a na výšku 1532 mm, rozvor činí 2708 mm. Kufr nabídne objem 532 litrů.
Alpine A390 bude dostupná ve dvou verzích: GT a GTS. Obě mají tři elektromotory – jeden vpředu a dva vzadu – a baterii s využitelnou kapacitou 89 kWh. Verze GT nabídne výkon 295 kW (400 k) a točivý moment 650 Nm, silnější GTS dosáhne až na 345 kW (470 k) a 808 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4,8, respektive 3,9 sekundy. Maximální rychlost je 200 a 220 km/h.
K zajímavým technickým řešením patří například systém aktivního vektorování točivého momentu, který umožňuje rozdělovat sílu mezi jednotlivá kola zadní nápravy, nebo funkce Overtake – tlačítkem na volantu lze na deset sekund uvolnit plný výkon. Launch Control i víceúrovňová rekuperace jsou rovněž standardem.
Podvozek byl výrazně přepracován oproti jiným vozům na platformě AmpR Medium. Alpine použilo specifické komponenty, včetně hydraulických dorazů a šestipístkových třmenů brzd. O vysoký výkon se starají také speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin.
Uvnitř nabízí A390 sportovní sedadla Sabelt, luxusní materiály včetně kůže Nappa, ambientní osvětlení, infotainment s 12“ vertikálním displejem a digitální kokpit. Nechybí ani prvky známé z jiných vozů Renaultu, ovšem ve výrazně prémiovém pojetí.
Dojezd podle předběžných údajů činí 520 až 555 kilometrů dle WLTP. Rychlé nabíjení je možné výkonem až 190 kW, z 15 na 80 % se vůz nabije za méně než 25 minut. Kromě toho A390 podporuje i technologii V2L a V2G – tedy napájení spotřebičů nebo připojení k domácí síti.
Prodej nového modelu začne v závěru letošního roku. Cena zatím oznámena nebyla, ale spekuluje se, že by mohla začínat na úrovni elektrického Porsche Macan. Expanze modelu mimo Evropu je však zatím nejistá – překážkou mohou být nová dovozní cla.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?