Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Automobilka Alpine, dceřiná značka Renaultu, včera představila svůj třetí sériový model – sportovně laděné elektrické SUV A390. Novinka navazuje na koncept A390_β z loňského roku a podle automobilky kombinuje vysoký výkon, špičkovou techniku a praktičnost pro každodenní použití.
Designově A390 zůstává věrná konceptu. Zaujme ostrými liniemi, osvětleným trojúhelníkovým motivem v přední části a aerodynamicky klesající střechou. Vůz stojí na platformě AmpR Medium, známé z modelů Renault Scenic E-Tech nebo Nissan Ariya. Na délku měří 4615 mm, na šířku 1885 mm a na výšku 1532 mm, rozvor činí 2708 mm. Kufr nabídne objem 532 litrů.
Alpine A390 bude dostupná ve dvou verzích: GT a GTS. Obě mají tři elektromotory – jeden vpředu a dva vzadu – a baterii s využitelnou kapacitou 89 kWh. Verze GT nabídne výkon 295 kW (400 k) a točivý moment 650 Nm, silnější GTS dosáhne až na 345 kW (470 k) a 808 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4,8, respektive 3,9 sekundy. Maximální rychlost je 200 a 220 km/h.
K zajímavým technickým řešením patří například systém aktivního vektorování točivého momentu, který umožňuje rozdělovat sílu mezi jednotlivá kola zadní nápravy, nebo funkce Overtake – tlačítkem na volantu lze na deset sekund uvolnit plný výkon. Launch Control i víceúrovňová rekuperace jsou rovněž standardem.
Podvozek byl výrazně přepracován oproti jiným vozům na platformě AmpR Medium. Alpine použilo specifické komponenty, včetně hydraulických dorazů a šestipístkových třmenů brzd. O vysoký výkon se starají také speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin.
Uvnitř nabízí A390 sportovní sedadla Sabelt, luxusní materiály včetně kůže Nappa, ambientní osvětlení, infotainment s 12“ vertikálním displejem a digitální kokpit. Nechybí ani prvky známé z jiných vozů Renaultu, ovšem ve výrazně prémiovém pojetí.
Dojezd podle předběžných údajů činí 520 až 555 kilometrů dle WLTP. Rychlé nabíjení je možné výkonem až 190 kW, z 15 na 80 % se vůz nabije za méně než 25 minut. Kromě toho A390 podporuje i technologii V2L a V2G – tedy napájení spotřebičů nebo připojení k domácí síti.
Prodej nového modelu začne v závěru letošního roku. Cena zatím oznámena nebyla, ale spekuluje se, že by mohla začínat na úrovni elektrického Porsche Macan. Expanze modelu mimo Evropu je však zatím nejistá – překážkou mohou být nová dovozní cla.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.