Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Automobilka Alpine, dceřiná značka Renaultu, včera představila svůj třetí sériový model – sportovně laděné elektrické SUV A390. Novinka navazuje na koncept A390_β z loňského roku a podle automobilky kombinuje vysoký výkon, špičkovou techniku a praktičnost pro každodenní použití.
Designově A390 zůstává věrná konceptu. Zaujme ostrými liniemi, osvětleným trojúhelníkovým motivem v přední části a aerodynamicky klesající střechou. Vůz stojí na platformě AmpR Medium, známé z modelů Renault Scenic E-Tech nebo Nissan Ariya. Na délku měří 4615 mm, na šířku 1885 mm a na výšku 1532 mm, rozvor činí 2708 mm. Kufr nabídne objem 532 litrů.
Alpine A390 bude dostupná ve dvou verzích: GT a GTS. Obě mají tři elektromotory – jeden vpředu a dva vzadu – a baterii s využitelnou kapacitou 89 kWh. Verze GT nabídne výkon 295 kW (400 k) a točivý moment 650 Nm, silnější GTS dosáhne až na 345 kW (470 k) a 808 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 4,8, respektive 3,9 sekundy. Maximální rychlost je 200 a 220 km/h.
K zajímavým technickým řešením patří například systém aktivního vektorování točivého momentu, který umožňuje rozdělovat sílu mezi jednotlivá kola zadní nápravy, nebo funkce Overtake – tlačítkem na volantu lze na deset sekund uvolnit plný výkon. Launch Control i víceúrovňová rekuperace jsou rovněž standardem.
Podvozek byl výrazně přepracován oproti jiným vozům na platformě AmpR Medium. Alpine použilo specifické komponenty, včetně hydraulických dorazů a šestipístkových třmenů brzd. O vysoký výkon se starají také speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin.
Uvnitř nabízí A390 sportovní sedadla Sabelt, luxusní materiály včetně kůže Nappa, ambientní osvětlení, infotainment s 12“ vertikálním displejem a digitální kokpit. Nechybí ani prvky známé z jiných vozů Renaultu, ovšem ve výrazně prémiovém pojetí.
Dojezd podle předběžných údajů činí 520 až 555 kilometrů dle WLTP. Rychlé nabíjení je možné výkonem až 190 kW, z 15 na 80 % se vůz nabije za méně než 25 minut. Kromě toho A390 podporuje i technologii V2L a V2G – tedy napájení spotřebičů nebo připojení k domácí síti.
Prodej nového modelu začne v závěru letošního roku. Cena zatím oznámena nebyla, ale spekuluje se, že by mohla začínat na úrovni elektrického Porsche Macan. Expanze modelu mimo Evropu je však zatím nejistá – překážkou mohou být nová dovozní cla.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?