Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Audi pokračuje ve své elektrifikační ofenzivě. Oblíbený model Q5 je nově k dispozici i jako plug-in hybrid ve verzích SUV i Sportback. Obě varianty nesou název Q5 e-hybrid quattro12 a Q5 Sportback e-hybrid quattro34 a nabídnou zákazníkům dvě úrovně výkonu – 299 a 367 koní.
Plug-in hybridy doplňují nabídku vedle stávajících mild-hybridních verzí. Klíčovou novinkou je baterie s výrazně vyšší kapacitou. Užitná část má 20,7 kWh, což umožňuje elektrický dojezd až 100 kilometrů bez emisí, tedy o výrazný kus víc než předchozí generace.
Nabíjení se také zrychlilo. Maximální výkon střídavého nabíjení byl zvýšen z 7,4 na 11 kW, takže plné dobití z 0 na 100 % trvá zhruba dvě a půl hodiny. Novinkou je i inteligentní řízení nabití baterie podle aktuálních potřeb a zvoleného jízdního režimu.
V nabídce zůstávají charakteristické vlastnosti Audi Q5 – komfort, praktičnost, prémiové zpracování a pohon všech kol quattro. Plug-in verze těží i z propracovaného systému rekuperace, kterou lze řídit pádly pod volantem ve třech stupních nebo nechat systém pracovat automaticky.
Hybridní pohon kombinuje dvoulitrový čtyřválec TFSI (252 koní) a elektromotor s výkonem 143 koní a točivým momentem 350 Nm. Systémový výkon činí buď 299 koní, nebo až 367 koní, podle zvolené verze.
Slabší varianta akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Výkonnější plug-in hybrid to zvládne za pouhých 5,1 sekundy, což z něj dělá jedno z nejrychlejších SUV ve své třídě. Maximální rychlost je u obou verzí omezena na 250 km/h.
Obě varianty mají sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic a inteligentní pohon všech kol quattro ultra. Ten podle potřeby připojuje zadní nápravu a přizpůsobuje trakci v reálném čase.
Audi také vylepšilo standardní výbavu. Verze s 299 koňmi obsahuje sportovní podvozek S a třízónovou klimatizaci, zatímco silnější 367koňová varianta nabízí LED Plus světlomety a profesionální LED zadní světla.
Součástí výbavy je také nový infotainment MMI experience plus, který zahrnuje mimo jiné Audi Application Store, rozhraní pro chytré telefony a Audio systém Audi Sound System.
Design interiéru posouvá dál paket S line, zahrnující sportovní sedadla čalouněná černou kůží, červené brzdové třmeny a 19palcová kola z lehké slitiny. Praktická zůstává i posuvná zadní lavice, označovaná jako „pohovka plus“.
Audi Q5 e-hybrid SUV i Sportback se vyrábějí v mexickém závodě San José Chiapa. Na evropský trh dorazí v posledním čtvrtletí roku 2025, další trhy budou pravděpodobně následovat.
Ceny začínají na 69 150 eurech (cca 1,7 milionu korun) za SUV s 299 koňmi. Sportback se stejným výkonem je dražší – 75 450 eur. Výkonnější varianta s 367 koňmi začíná na 81 650 eurech (cca 2 miliony korun) za SUV a 84 450 eurech (cca 2,1 milionu korun) za Sportback.
Audi tímto krokem reaguje na rostoucí poptávku po prémiových plug-in hybridních SUV s delším dojezdem a nižšími emisemi. Q5 e-hybrid chce oslovit zejména řidiče hledající kompromis mezi výkonem a ekologickým provozem.
Zatímco konkurence často nabízí plug-in hybridy s reálným dojezdem kolem 50 km, Audi se u Q5 e-hybrid podařilo posunout hranici na dvojnásobek. To může být v městském provozu klíčový rozdíl, zejména s ohledem na bezemisní zóny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.