Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Audi pokračuje ve své elektrifikační ofenzivě. Oblíbený model Q5 je nově k dispozici i jako plug-in hybrid ve verzích SUV i Sportback. Obě varianty nesou název Q5 e-hybrid quattro12 a Q5 Sportback e-hybrid quattro34 a nabídnou zákazníkům dvě úrovně výkonu – 299 a 367 koní.
Plug-in hybridy doplňují nabídku vedle stávajících mild-hybridních verzí. Klíčovou novinkou je baterie s výrazně vyšší kapacitou. Užitná část má 20,7 kWh, což umožňuje elektrický dojezd až 100 kilometrů bez emisí, tedy o výrazný kus víc než předchozí generace.
Nabíjení se také zrychlilo. Maximální výkon střídavého nabíjení byl zvýšen z 7,4 na 11 kW, takže plné dobití z 0 na 100 % trvá zhruba dvě a půl hodiny. Novinkou je i inteligentní řízení nabití baterie podle aktuálních potřeb a zvoleného jízdního režimu.
V nabídce zůstávají charakteristické vlastnosti Audi Q5 – komfort, praktičnost, prémiové zpracování a pohon všech kol quattro. Plug-in verze těží i z propracovaného systému rekuperace, kterou lze řídit pádly pod volantem ve třech stupních nebo nechat systém pracovat automaticky.
Hybridní pohon kombinuje dvoulitrový čtyřválec TFSI (252 koní) a elektromotor s výkonem 143 koní a točivým momentem 350 Nm. Systémový výkon činí buď 299 koní, nebo až 367 koní, podle zvolené verze.
Slabší varianta akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Výkonnější plug-in hybrid to zvládne za pouhých 5,1 sekundy, což z něj dělá jedno z nejrychlejších SUV ve své třídě. Maximální rychlost je u obou verzí omezena na 250 km/h.
Obě varianty mají sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic a inteligentní pohon všech kol quattro ultra. Ten podle potřeby připojuje zadní nápravu a přizpůsobuje trakci v reálném čase.
Audi také vylepšilo standardní výbavu. Verze s 299 koňmi obsahuje sportovní podvozek S a třízónovou klimatizaci, zatímco silnější 367koňová varianta nabízí LED Plus světlomety a profesionální LED zadní světla.
Součástí výbavy je také nový infotainment MMI experience plus, který zahrnuje mimo jiné Audi Application Store, rozhraní pro chytré telefony a Audio systém Audi Sound System.
Design interiéru posouvá dál paket S line, zahrnující sportovní sedadla čalouněná černou kůží, červené brzdové třmeny a 19palcová kola z lehké slitiny. Praktická zůstává i posuvná zadní lavice, označovaná jako „pohovka plus“.
Audi Q5 e-hybrid SUV i Sportback se vyrábějí v mexickém závodě San José Chiapa. Na evropský trh dorazí v posledním čtvrtletí roku 2025, další trhy budou pravděpodobně následovat.
Ceny začínají na 69 150 eurech (cca 1,7 milionu korun) za SUV s 299 koňmi. Sportback se stejným výkonem je dražší – 75 450 eur. Výkonnější varianta s 367 koňmi začíná na 81 650 eurech (cca 2 miliony korun) za SUV a 84 450 eurech (cca 2,1 milionu korun) za Sportback.
Audi tímto krokem reaguje na rostoucí poptávku po prémiových plug-in hybridních SUV s delším dojezdem a nižšími emisemi. Q5 e-hybrid chce oslovit zejména řidiče hledající kompromis mezi výkonem a ekologickým provozem.
Zatímco konkurence často nabízí plug-in hybridy s reálným dojezdem kolem 50 km, Audi se u Q5 e-hybrid podařilo posunout hranici na dvojnásobek. To může být v městském provozu klíčový rozdíl, zejména s ohledem na bezemisní zóny.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.