Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Audi pokračuje ve své elektrifikační ofenzivě. Oblíbený model Q5 je nově k dispozici i jako plug-in hybrid ve verzích SUV i Sportback. Obě varianty nesou název Q5 e-hybrid quattro12 a Q5 Sportback e-hybrid quattro34 a nabídnou zákazníkům dvě úrovně výkonu – 299 a 367 koní.
Plug-in hybridy doplňují nabídku vedle stávajících mild-hybridních verzí. Klíčovou novinkou je baterie s výrazně vyšší kapacitou. Užitná část má 20,7 kWh, což umožňuje elektrický dojezd až 100 kilometrů bez emisí, tedy o výrazný kus víc než předchozí generace.
Nabíjení se také zrychlilo. Maximální výkon střídavého nabíjení byl zvýšen z 7,4 na 11 kW, takže plné dobití z 0 na 100 % trvá zhruba dvě a půl hodiny. Novinkou je i inteligentní řízení nabití baterie podle aktuálních potřeb a zvoleného jízdního režimu.
V nabídce zůstávají charakteristické vlastnosti Audi Q5 – komfort, praktičnost, prémiové zpracování a pohon všech kol quattro. Plug-in verze těží i z propracovaného systému rekuperace, kterou lze řídit pádly pod volantem ve třech stupních nebo nechat systém pracovat automaticky.
Hybridní pohon kombinuje dvoulitrový čtyřválec TFSI (252 koní) a elektromotor s výkonem 143 koní a točivým momentem 350 Nm. Systémový výkon činí buď 299 koní, nebo až 367 koní, podle zvolené verze.
Slabší varianta akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy. Výkonnější plug-in hybrid to zvládne za pouhých 5,1 sekundy, což z něj dělá jedno z nejrychlejších SUV ve své třídě. Maximální rychlost je u obou verzí omezena na 250 km/h.
Obě varianty mají sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic a inteligentní pohon všech kol quattro ultra. Ten podle potřeby připojuje zadní nápravu a přizpůsobuje trakci v reálném čase.
Audi také vylepšilo standardní výbavu. Verze s 299 koňmi obsahuje sportovní podvozek S a třízónovou klimatizaci, zatímco silnější 367koňová varianta nabízí LED Plus světlomety a profesionální LED zadní světla.
Součástí výbavy je také nový infotainment MMI experience plus, který zahrnuje mimo jiné Audi Application Store, rozhraní pro chytré telefony a Audio systém Audi Sound System.
Design interiéru posouvá dál paket S line, zahrnující sportovní sedadla čalouněná černou kůží, červené brzdové třmeny a 19palcová kola z lehké slitiny. Praktická zůstává i posuvná zadní lavice, označovaná jako „pohovka plus“.
Audi Q5 e-hybrid SUV i Sportback se vyrábějí v mexickém závodě San José Chiapa. Na evropský trh dorazí v posledním čtvrtletí roku 2025, další trhy budou pravděpodobně následovat.
Ceny začínají na 69 150 eurech (cca 1,7 milionu korun) za SUV s 299 koňmi. Sportback se stejným výkonem je dražší – 75 450 eur. Výkonnější varianta s 367 koňmi začíná na 81 650 eurech (cca 2 miliony korun) za SUV a 84 450 eurech (cca 2,1 milionu korun) za Sportback.
Audi tímto krokem reaguje na rostoucí poptávku po prémiových plug-in hybridních SUV s delším dojezdem a nižšími emisemi. Q5 e-hybrid chce oslovit zejména řidiče hledající kompromis mezi výkonem a ekologickým provozem.
Zatímco konkurence často nabízí plug-in hybridy s reálným dojezdem kolem 50 km, Audi se u Q5 e-hybrid podařilo posunout hranici na dvojnásobek. To může být v městském provozu klíčový rozdíl, zejména s ohledem na bezemisní zóny.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.