Design a tuning automobilů je velice subjektivní věcí, která se v každé části světa vyvíjela poněkud jiným směrem a hlavně jiným tempem. Každý člověk má navíc jiný vkus a tak zatím co podle nás je tato ugandská kreace naprosto šíleným monstrem, mezi milovníky extravagance a laminátu si jistě najde své příznivce a dokonce možná i obdivovatele.
Toto děsivé monstrum, které kdysi bývalo sportovním kupé Toyota Celica, se před nedávnem objevilo na diskuzním fóru Reddit, kde zaujímá četné místo ve skupince „Shitty Car Mods" (což jistě nemusíme překládat). Fotografie vozu však byly původně vystaveny na Facebooku, kde se vůz někdo snažil prodat.
Kde tvůrci hledali inspiraci ke stvořené něčeho podobného netušíme, ovšem dost se nám líbí myšlenka kolegů z CarScoops, podle kterých byl inspirací zřejmě krokodýl zkřížený s bitevní lodí ze Star Wars. Myšlenka na krokodýla vlastně ani nemusí být tak vzdálená realitě, neboť vůz pochází z africké Ugandy.
Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, pokud by vůz nebyl vyloženě nebezpečný. Nevíme jak přísné jsou silniční zákony v Ugandě, ovšem jsem si téměř jisti, že nikde jinde na světě by podobný styl úprav neprošel první silniční kontrolou. Masivnímu body-kitu, který má být vyroben z lehkého sklolaminátu, totiž dominuje přední nárazník s několika výraznými hroty, které doslova čekají na svou první oběť. Jejich uchycení ke karoserii má být navíc podle popisu značně pochybné.
Za zmínku stojí i zadní část, na které se "designér" s laminátem doslova vyřádil. Různé designové kudrlinky, mřížky, atd. zkrátka zakrývají téměř celé zadní okno a dokonce i část zadních svítilen, což není zrovna bezpečné. Zadní nárazník se navíc rozrostl do šířky, což by nám při blízkém průjezdu vozu rozhodně nepřidalo na klidu.
Zda se něco změnilo v interiéru či pod kapotou si neodvažujeme ani odhadovat. Jisté však je, že i přes naši kritiku se na světě najde alespoň pár lidí, podle kterých se jedná o umělecké dílo. A my tento názor rozhodně nikomu brát nechceme, neboť jen samotná stavba musela dát pořádnou práci a jistě nebyla levná.
Rozmanitost tuningové scény je zkrátka obrovská a my tak zůstaneme jen u klasické české filmové hlášky... „Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?