Design a tuning automobilů je velice subjektivní věcí, která se v každé části světa vyvíjela poněkud jiným směrem a hlavně jiným tempem. Každý člověk má navíc jiný vkus a tak zatím co podle nás je tato ugandská kreace naprosto šíleným monstrem, mezi milovníky extravagance a laminátu si jistě najde své příznivce a dokonce možná i obdivovatele.
Toto děsivé monstrum, které kdysi bývalo sportovním kupé Toyota Celica, se před nedávnem objevilo na diskuzním fóru Reddit, kde zaujímá četné místo ve skupince „Shitty Car Mods" (což jistě nemusíme překládat). Fotografie vozu však byly původně vystaveny na Facebooku, kde se vůz někdo snažil prodat.
Kde tvůrci hledali inspiraci ke stvořené něčeho podobného netušíme, ovšem dost se nám líbí myšlenka kolegů z CarScoops, podle kterých byl inspirací zřejmě krokodýl zkřížený s bitevní lodí ze Star Wars. Myšlenka na krokodýla vlastně ani nemusí být tak vzdálená realitě, neboť vůz pochází z africké Ugandy.
Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, pokud by vůz nebyl vyloženě nebezpečný. Nevíme jak přísné jsou silniční zákony v Ugandě, ovšem jsem si téměř jisti, že nikde jinde na světě by podobný styl úprav neprošel první silniční kontrolou. Masivnímu body-kitu, který má být vyroben z lehkého sklolaminátu, totiž dominuje přední nárazník s několika výraznými hroty, které doslova čekají na svou první oběť. Jejich uchycení ke karoserii má být navíc podle popisu značně pochybné.
Za zmínku stojí i zadní část, na které se "designér" s laminátem doslova vyřádil. Různé designové kudrlinky, mřížky, atd. zkrátka zakrývají téměř celé zadní okno a dokonce i část zadních svítilen, což není zrovna bezpečné. Zadní nárazník se navíc rozrostl do šířky, což by nám při blízkém průjezdu vozu rozhodně nepřidalo na klidu.
Zda se něco změnilo v interiéru či pod kapotou si neodvažujeme ani odhadovat. Jisté však je, že i přes naši kritiku se na světě najde alespoň pár lidí, podle kterých se jedná o umělecké dílo. A my tento názor rozhodně nikomu brát nechceme, neboť jen samotná stavba musela dát pořádnou práci a jistě nebyla levná.
Rozmanitost tuningové scény je zkrátka obrovská a my tak zůstaneme jen u klasické české filmové hlášky... „Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?".
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?