Design a tuning automobilů je velice subjektivní věcí, která se v každé části světa vyvíjela poněkud jiným směrem a hlavně jiným tempem. Každý člověk má navíc jiný vkus a tak zatím co podle nás je tato ugandská kreace naprosto šíleným monstrem, mezi milovníky extravagance a laminátu si jistě najde své příznivce a dokonce možná i obdivovatele.
Toto děsivé monstrum, které kdysi bývalo sportovním kupé Toyota Celica, se před nedávnem objevilo na diskuzním fóru Reddit, kde zaujímá četné místo ve skupince „Shitty Car Mods" (což jistě nemusíme překládat). Fotografie vozu však byly původně vystaveny na Facebooku, kde se vůz někdo snažil prodat.
Kde tvůrci hledali inspiraci ke stvořené něčeho podobného netušíme, ovšem dost se nám líbí myšlenka kolegů z CarScoops, podle kterých byl inspirací zřejmě krokodýl zkřížený s bitevní lodí ze Star Wars. Myšlenka na krokodýla vlastně ani nemusí být tak vzdálená realitě, neboť vůz pochází z africké Ugandy.
Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, pokud by vůz nebyl vyloženě nebezpečný. Nevíme jak přísné jsou silniční zákony v Ugandě, ovšem jsem si téměř jisti, že nikde jinde na světě by podobný styl úprav neprošel první silniční kontrolou. Masivnímu body-kitu, který má být vyroben z lehkého sklolaminátu, totiž dominuje přední nárazník s několika výraznými hroty, které doslova čekají na svou první oběť. Jejich uchycení ke karoserii má být navíc podle popisu značně pochybné.
Za zmínku stojí i zadní část, na které se "designér" s laminátem doslova vyřádil. Různé designové kudrlinky, mřížky, atd. zkrátka zakrývají téměř celé zadní okno a dokonce i část zadních svítilen, což není zrovna bezpečné. Zadní nárazník se navíc rozrostl do šířky, což by nám při blízkém průjezdu vozu rozhodně nepřidalo na klidu.
Zda se něco změnilo v interiéru či pod kapotou si neodvažujeme ani odhadovat. Jisté však je, že i přes naši kritiku se na světě najde alespoň pár lidí, podle kterých se jedná o umělecké dílo. A my tento názor rozhodně nikomu brát nechceme, neboť jen samotná stavba musela dát pořádnou práci a jistě nebyla levná.
Rozmanitost tuningové scény je zkrátka obrovská a my tak zůstaneme jen u klasické české filmové hlášky... „Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.