Na světě neexistuje mnoho automobilů, které by za uplynulých 50 let dokázaly prokázat větší odolnost, než právě Toyota Hilux. Jak kdysi ukázal test v Top Gearu, tohle auto je zkrátka nezastavitelné. Když tedy přišel čas oslavit jeho 50. narozeniny, automobilka si nemohla nechat tuto příležitost ujít.
K oslavě tohoto významného výročí tak vznikl model "Toyota Hilux Invincible 50" (Invincible = neporazitelný), který vychází z celosvětově dobře známého pickupu. Jedinou výjimku tvoří severní Amerika, kde je Hilux známý pod názvy Toyota Tacoma & Thundra.
Speciální vůz dostal klasické stříbrné lakování a na jeho zadní části se objevily červeno-černý polep s výrazným nápisem "Invincible". Dalšími novinkami jsou černé kovové nášlapy prahů, výrazné černé lemy podběhů, ochranné oplechování podvozku nebo 18" palcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich.
Drobných změn se dočkala i nákladová plocha, která dostala černě lakovaný rám a úložný box. Drobné změny se měly odehrát i v interiéru, o co konkrétně jde ale bohužel nebylo specifikováno.
Kromě těchto parádních designových změn se ale jedná o zcela běžnou Toyotu Hilux, kterých po světě jezdí desetitisíce - a to dokonce i v Evropě. Ačkoliv zde obliba vozů této kategorie není nikterak velká, Toyota letos očekává prodeje přesahující 40,000 kusů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.