Když letos přišel německý Mercedes-Benz s modelem GLE kupé, konkurence hodně zpozorněla. Rázem se totiž objevily první snímky Porsche Cayenne Coupe a nově je ve hře také značka Land Rover.
Ten chystá konkurenta pro BMW X6 a výše zmíněný Mercedes, přičemž celá název auta zní Range Rover Sport Coupe. Díky tomu by se tenhle model stal čtvrtým autem v nabídce značky. Vzhledově by byl blíže k malému Evoque, a to samé se týká také velikosti.
Firma Land Rover by díky tomu měla v nabídce první čtyřdveřové kupé s karoserií SUV. Vůz by stál na modulární platformě iQ-AI, na kterém vyjíždí například sesterský Jaguar F-Pace, To znamená, že bude použita spousta hliníku a vysokopevnostní ocele. Výsledkem má být opětovně nízká váha a solidní dynamika.
Pod kapotou by se mohla objevit nová řada čtyř a šestiválcových motorů z rodiny JLR INGENIUM. V nejvyšší specifikaci se s největší pravděpodobností objeví přeplňovaný benzinový osmiválec se zatím nespecifikovaným výkonem. Tahle verze by ale dostala označení SVR a časem by jí mohla doplnit další, tentokrát úsporný plug-in hybrid.
Range Rover Sport Coupe by se měl podle posledních zpráv oficiálně představit v druhé polovině roku 2017. Prvním místem by měl být autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.