Elektromobil za polárním kruhem? Mercedes-Benz eSprinter absolvoval zkoušku „ohněm"

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. března 2019, 14:59 Google+

Na elektrické dodávkové vozy mají zákazníci stejné nároky jako na srovnatelná vozidla se spalovacími motory. Jedním z důležitých faktorů je naprostá spolehlivost – a to i v extrémních podmínkách. Právě na to byly zaměřeny zimní zátěžové testy vozu Mercedes-Benz eSprinter, při nichž vývojový tým ve švédském Arjeplogu po několik týdnů testoval výdrž této plně elektrické dodávky. Na zledovatělých silnicích a v hlubokém sněhu při teplotách klesajících až k -30°C prokázal eSprinter svou odolnost, čímž dosáhl jednoho z důležitých milníků na své cestě k uvedení na trh ve druhé polovině roku 2019.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz eSprinter během testování za polárním kruhem

Mercedes-Benz eSprinter během testování za polárním kruhem | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Vozy byly podrobeny řadě komplexních testů v náročném terénu areálu v blízkosti polárního kruhu. Vliv extrémního mrazu na ovládání a pohodlí byl zkoumán při jízdě na zamrzlém jezeře, zatímco chování po startu a odolnost vůči nízkým teplotám jízdních součástek, softwaru a uživatelského rozhraní ve speciálních chladicích komorách.

To, jak vozy reagují na rozdílné počasí, je při denním používání zásadní, což platí například pro rozvážkové služby. S dojezdem zhruba 150 kilometrů je eSprinter s kapacitou baterie 55 kWh perfektně navržen pro rozvážku na kratších vzdálenosti v centrech měst. Testy ve Švédsku prokázaly, že i při výše popsaných nepříznivých podmínkách mají zákazníci stále k dispozici dojezd zhruba 100 km.

Elektromobilita se standardy MercedesBenz: Vysoká kvalita a nároky na bezpečnost

Každý, kdo dodávku využívá každý den, má vysoké nároky na pracovní prostředí řidiče, a proto jsou kvalita a bezpečnost stejně důležité i v případě dodávek s elektrickým pohonem. I při teplotách hluboko pod bodem mrazu musí být možno co nejrychleji rozmrazit okna a vytopit kabinu řidiče. Právě proto byla teplota testovaných vozů a jejich baterií v chladicích komorách maximálně snížena tak, aby mohlo proběhnout testování chování vozu, termo-management a studené starty. Stejně tak důležité bylo i testování nabíjení. eSprinter je vybaven integrovanou funkcí rychlonabíjení, díky níž může dobít zhruba 80% kapacity za 30 minut, což je při každodenním fungování dodávky znatelná výhoda nehledě na teplotu okolního prostředí.

Pro denní fungování jsou klíčové i spolehlivé ovládání na ledu a sněhu, stejně jako odolnost součástek v zimních měsících. Z toho důvodu provedl tým více než třiceti inženýrů a expertů na elektroniku a mechaniku z Mercedes-Benz Vans sérii testů ve švédském Arjeplogu. Výsledkem je ujištění, že je eSprinter připraven na každodenní tvrdou práci – a to i v arktických pomínkách.

„Od našeho eSprinteru jsme toho během závěrečných zimních zátěžových testů chtěli opravdu mnoho,“ říká Benjamin Kaehler, ředitel eDrive@VANs v Daimler AG. „Byli jsme schopni prověřit, že je eSprinter bezpečný a skutečně spolehlivý, a to zejména v ohledu termo-managementu, tak důležitého v segmentu elektrických dodávek. Z výsledků jsme skutečně nadšení a těšíme se, až tento výjimečně spolehlivý produkt určený pro každodenní používání budeme moci nabídnout našim zákazníkům.“

eSprinter na startovní čáře

V Arjeplogu byl eSprinter podroben závěrečným zátěžovým testům předtím, než bude následovat eVito svým vstupem na trh ve druhé polovině roku 2019. Nový eSprinter bude zprvu k dispozici jako skříňová dodávka s vysokou střechou a maximální přípustnou hmotností 3500 kilogramů. Maximální objem nákladového prostoru činí 10,5 m3, stejně jako v případě klasického Sprinteru.

Díky baterii s kapacitou 55 kWh je jeho dojezd stanoven na 150 kilometrů s maximálním nákladem 900 kilogramů. Pro individuální požadavky mohou zákazníci zvolit druhou baterii s kapacitou 41 kWh, díky níž se maximální hmotnost nákladu zvýší zhruba o 140 kilogramů na 1040 kilogramů, s dojezdem zhruba 115 kilometrů. Integrovaná funkce nabíjení nabízí skutečnou flexibilitu, protože 80% baterie může být dobito během pouhých 30 minut.

Stejně jako v základní dieselové motorizaci má eSprinter s elektrickým pohonem výkon 85 kW a točivý moment až 300 Nm. Podobně jako u eVita může být maximální rychlost nastavena podle potřeb na 80 km/h, 100 km/h, nebo až 120 km/h.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Elektromobil za polárním kruhem? Mercedes-Benz eSprinter absolvoval zkoušku „ohněm"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti...

Nové BMW 4 Coupé. Ledvinky kam oko dohlédne a slib vybroušených sportovních genů

Nehoda vozu tesla model 3

Autopilot Tesly Modelu 3 nechal vůz nabourat v plné rychlosti

Volkswagen Arteon 2020

Nový Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake 2020 je tady!

Dodge Challenger

Šílenost na prodej! Kříženec Dodge Challengera a armádního Chevroletu Blazer má řadu výhod

DS 7 Crossback E-TENSE

Test: DS7 crossback E-TENSE 4x4, moderní technologie v elegantním hávu

Peugeot Boxer

Peugeot přichází s nabídkou obytného vozu Peugeot Boxer

ford mustang

Autoškola jinak, aneb naučte se řídit ve Fordu Mustang GT!

Alexis Ren a Ferrari 328

Krásná Alexis Ren focená s rudým Ferrari 328 GTS

Škoda Enyaq iV bude dodávána se třemi různými kapacitami baterie, pěti výkonovými stupni a nabídne i rychlonabíjení

Škoda promluvila o pracném skrývání svých tajemství

Volkswagen Transporter se zajímavou vestavbou VISU pro výlet či dovolenou

Volkswagen Transporter s vestavbou VISU pro výlet či dovolenou

toyota land cruiser

Policie ČR převzala prvních 12 terénních vozů Toyota Land Cruiser

Ilustrační foto

Ojetá auta v ČR: 1 ze 4 poškozeno, tachometry stočené o 61 tisíc kilometrů

Faceliftované BMW 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Faceliftované BMW řady 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Hyundai ukázal první fotografii nového SUV Santa Fe

Nový Hyundai Santa Fe na prvním snímku

Volkswagen T-Roc jde v ČR do prodeje s cenou od 1 042 900 Kč

Volkswagen zahájil VÝPRODEJ SKLADŮ

reklama

Doporučujeme

Brutálně upravený Ford GT dokázal dosáhnout rychlosti 300.4 MPH (Facebook/M2K Motorsports)

Rychlost 483 km/h byla překonána! Upravený Ford GT se zapsal do historie

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Peugeot přichází s nabídkou obytného vozu Peugeot Boxer

  2. Policie ČR převzala prvních 12 terénních vozů Toyota Land Cruiser

  3. Ojetá auta v ČR: 1 ze 4 poškozeno, tachometry stočené o 61 tisíc kilometrů

  4. Šílenost na prodej! Kříženec Dodge Challengera a armádního Chevroletu Blazer má řadu výhod

  5. Test: DS7 crossback E-TENSE 4x4, moderní technologie v elegantním hávu

  6. Volkswagen Transporter s vestavbou VISU pro výlet či dovolenou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud