Německý úpravce TechArt patří dnes mezi špičku v úpravách vozů, a je to právě 20 let co Thomas Behringer a Matthias Kraus založili tuto firmu, pojďme se tedy podívat na její historii.
V dubnu roku 1987 se vznikající firma TechArt sídlící v německém Leonbergu zabývala pouze přestavbou interiéru luxusních vozů jako je Porsche, Mercedes a Bmw. Již po dvou letech se TechArt zaměřuje pouze na Porsche, ale za to na kompletní úpravy od motoru, aerodynamiky, až po vnější vzhled a samozřejmě interiér a to vše pod jednou střechou a s maximální precizností ruční práce.
Dnes je TechArt celosvětově uznávaným úpravcem, svou kvalitu představuje na všech vozech Porsche, jedním z nejúspěšnějších je potom model Cayenne pod označením TechArt „Magnum“ s výkonem až 441 kW / 600 koní s maximální rychlostí 300 km/h, kterých se doposud prodalo více jak 400 kusů.
Špičkovou kvalitu svých produktů potvrzuje TechArt zkoušky TUV, jehož součástí je kompletní technologický program, do prvních skic až po konečnou podobu výrobku. Vysoce kvalitní materiály se patřičně testují a až poté mohou nést nápis „TechArt“. Dnes zasahuje úpravce nejen na optický vnější a vnitřní vzhled, ale i do nastavení podvozku a kompletní modifikace motoru. Ročně tak projde TechArtovými ruky přes 300 vozů a podílí se na něm 75 mechaniků a inženýrů.
foto: TechArt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.