Německý úpravce TechArt patří dnes mezi špičku v úpravách vozů, a je to právě 20 let co Thomas Behringer a Matthias Kraus založili tuto firmu, pojďme se tedy podívat na její historii.
V dubnu roku 1987 se vznikající firma TechArt sídlící v německém Leonbergu zabývala pouze přestavbou interiéru luxusních vozů jako je Porsche, Mercedes a Bmw. Již po dvou letech se TechArt zaměřuje pouze na Porsche, ale za to na kompletní úpravy od motoru, aerodynamiky, až po vnější vzhled a samozřejmě interiér a to vše pod jednou střechou a s maximální precizností ruční práce.
Dnes je TechArt celosvětově uznávaným úpravcem, svou kvalitu představuje na všech vozech Porsche, jedním z nejúspěšnějších je potom model Cayenne pod označením TechArt „Magnum“ s výkonem až 441 kW / 600 koní s maximální rychlostí 300 km/h, kterých se doposud prodalo více jak 400 kusů.
Špičkovou kvalitu svých produktů potvrzuje TechArt zkoušky TUV, jehož součástí je kompletní technologický program, do prvních skic až po konečnou podobu výrobku. Vysoce kvalitní materiály se patřičně testují a až poté mohou nést nápis „TechArt“. Dnes zasahuje úpravce nejen na optický vnější a vnitřní vzhled, ale i do nastavení podvozku a kompletní modifikace motoru. Ročně tak projde TechArtovými ruky přes 300 vozů a podílí se na něm 75 mechaniků a inženýrů.
foto: TechArt
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?