Německý úpravce TechArt patří dnes mezi špičku v úpravách vozů, a je to právě 20 let co Thomas Behringer a Matthias Kraus založili tuto firmu, pojďme se tedy podívat na její historii.
V dubnu roku 1987 se vznikající firma TechArt sídlící v německém Leonbergu zabývala pouze přestavbou interiéru luxusních vozů jako je Porsche, Mercedes a Bmw. Již po dvou letech se TechArt zaměřuje pouze na Porsche, ale za to na kompletní úpravy od motoru, aerodynamiky, až po vnější vzhled a samozřejmě interiér a to vše pod jednou střechou a s maximální precizností ruční práce.
Dnes je TechArt celosvětově uznávaným úpravcem, svou kvalitu představuje na všech vozech Porsche, jedním z nejúspěšnějších je potom model Cayenne pod označením TechArt „Magnum“ s výkonem až 441 kW / 600 koní s maximální rychlostí 300 km/h, kterých se doposud prodalo více jak 400 kusů.
Špičkovou kvalitu svých produktů potvrzuje TechArt zkoušky TUV, jehož součástí je kompletní technologický program, do prvních skic až po konečnou podobu výrobku. Vysoce kvalitní materiály se patřičně testují a až poté mohou nést nápis „TechArt“. Dnes zasahuje úpravce nejen na optický vnější a vnitřní vzhled, ale i do nastavení podvozku a kompletní modifikace motoru. Ročně tak projde TechArtovými ruky přes 300 vozů a podílí se na něm 75 mechaniků a inženýrů.
foto: TechArt
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?