AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče se jako třetí podnik českého šampionátu v rally a v rally historických automobilů uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2024. Nově bude soutěž započítávána do evropského seriálu European Rally Trophy (ERT). Ve čtrnáctidílném šampionátu bude hustopečská „Rally mezi vinohrady“ šestým kláním.
Opět s tradičním mottem „přátelská rally pro posádky i diváky“ připravují devatenáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally hustopečští pořadatelé. Soutěžící čekají specifické asfaltové tratě, převážně v sobotu okořeněné tradiční porcí šotoliny. Pořadatelé z AGROTEC Autoklubu v AČR pod vedením Martina Rady nic nemění na zaběhlém formátu pátek-sobota, kdy v každé etapě účastníci absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na účastníky necelých 387 km, se 160 km rychlostních zkoušek (12 RZ, 41,55 %). Testy prošly jen drobnými změnami, zásadní novinkou budou první kilometry testu Popice – Starovice.
„Opět neporušíme tradici, že odjedeme dvoudenní soutěž během 24 hodin. Zakládáme si na kompaktnosti, na minimu přejezdů, na dvou průjezdech tří zkoušek v pátek a v sobotu. Podařilo se nám minimalizovat uzavírky krajských komunikací, což nám pomáhá při získávání souhlasů a povolení a snižuje omezení veřejné dopravy, což v konečném výsledku přináší menší zatížení regionu v rámci organizace rally. Na druhou stranu jsme domluvili nový úsek v okolí Popic, zkouška Popice – Starovice tak dozná zásadní proměny a bude atraktivnější. Věřím, že přinese nový sportovní zážitek pro posádky i diváky,“ naznačuje šéf organizačního týmu rally Martin Rada.
AGROTEC PETRONAS rally se opět pojede jako Memoriál Rudolfa Kouřila, premiérově pak jako podnik European Rally Trophy. Jde o seriál, ve kterém se loni z celkového vítězství radovala česká posádka René Dohnal – Roman Švec. Lze tak odhadovat, že v Hustopečích povezou na dveřích svého vozu startovní číslo 1.
„Samozřejmě vnímáme, že ERT zůstává ve stínu prestižního evropského seriálu ERC, ale i tak věřím, že jeho další proměna se promítne do zapojení více posádek. Snažíme se oslovit i soutěžící ze zahraničních autoklubů a věřím, že se na startu nějaké zajímavé zahraniční tváře dočkáme,“ věří Martin Rada.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally uveďme, že seznamovací jízdy proběhnou ve dnech 13. – 14. června, po páteční technické a administrativní přejímce si budou moci posádky vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se pojede opět v okolí Starovic, dozná však drobných změn.
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 14. června v 16:30 hodin z Husovy ulice v Hustopečích, s nočním závěrem dne (UP 22:30) a pokračovat bude sobotní etapou (15. června, start 8:30 hodin). Vítězná posádka bude na cílové rampě korunována kolem půl čtvrté odpoledne.
Servisní zázemí zůstává nadále v areálu společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.
Na oficiální stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity bude brzy zveřejněno Zvláštní ustanovení (heslo: Hustopece2024) a Rally Guide, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2024, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.