AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče se jako třetí podnik českého šampionátu v rally a v rally historických automobilů uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2024. Nově bude soutěž započítávána do evropského seriálu European Rally Trophy (ERT). Ve čtrnáctidílném šampionátu bude hustopečská „Rally mezi vinohrady“ šestým kláním.
Opět s tradičním mottem „přátelská rally pro posádky i diváky“ připravují devatenáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally hustopečští pořadatelé. Soutěžící čekají specifické asfaltové tratě, převážně v sobotu okořeněné tradiční porcí šotoliny. Pořadatelé z AGROTEC Autoklubu v AČR pod vedením Martina Rady nic nemění na zaběhlém formátu pátek-sobota, kdy v každé etapě účastníci absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na účastníky necelých 387 km, se 160 km rychlostních zkoušek (12 RZ, 41,55 %). Testy prošly jen drobnými změnami, zásadní novinkou budou první kilometry testu Popice – Starovice.
„Opět neporušíme tradici, že odjedeme dvoudenní soutěž během 24 hodin. Zakládáme si na kompaktnosti, na minimu přejezdů, na dvou průjezdech tří zkoušek v pátek a v sobotu. Podařilo se nám minimalizovat uzavírky krajských komunikací, což nám pomáhá při získávání souhlasů a povolení a snižuje omezení veřejné dopravy, což v konečném výsledku přináší menší zatížení regionu v rámci organizace rally. Na druhou stranu jsme domluvili nový úsek v okolí Popic, zkouška Popice – Starovice tak dozná zásadní proměny a bude atraktivnější. Věřím, že přinese nový sportovní zážitek pro posádky i diváky,“ naznačuje šéf organizačního týmu rally Martin Rada.
AGROTEC PETRONAS rally se opět pojede jako Memoriál Rudolfa Kouřila, premiérově pak jako podnik European Rally Trophy. Jde o seriál, ve kterém se loni z celkového vítězství radovala česká posádka René Dohnal – Roman Švec. Lze tak odhadovat, že v Hustopečích povezou na dveřích svého vozu startovní číslo 1.
„Samozřejmě vnímáme, že ERT zůstává ve stínu prestižního evropského seriálu ERC, ale i tak věřím, že jeho další proměna se promítne do zapojení více posádek. Snažíme se oslovit i soutěžící ze zahraničních autoklubů a věřím, že se na startu nějaké zajímavé zahraniční tváře dočkáme,“ věří Martin Rada.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally uveďme, že seznamovací jízdy proběhnou ve dnech 13. – 14. června, po páteční technické a administrativní přejímce si budou moci posádky vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se pojede opět v okolí Starovic, dozná však drobných změn.
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 14. června v 16:30 hodin z Husovy ulice v Hustopečích, s nočním závěrem dne (UP 22:30) a pokračovat bude sobotní etapou (15. června, start 8:30 hodin). Vítězná posádka bude na cílové rampě korunována kolem půl čtvrté odpoledne.
Servisní zázemí zůstává nadále v areálu společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.
Na oficiální stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity bude brzy zveřejněno Zvláštní ustanovení (heslo: Hustopece2024) a Rally Guide, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2024, tiskový servis
Tomáš Plachý
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).