Hustopeče nadále v tradičním formátu

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 25. dubna 2024 15:09
Sdílej:

AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče se jako třetí podnik českého šampionátu v rally a v rally historických automobilů uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2024. Nově bude soutěž započítávána do evropského seriálu European Rally Trophy (ERT). Ve čtrnáctidílném šampionátu bude hustopečská „Rally mezi vinohrady“ šestým kláním.

Opět s tradičním mottem „přátelská rally pro posádky i diváky“ připravují devatenáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally hustopečští pořadatelé. Soutěžící čekají specifické asfaltové tratě, převážně v sobotu okořeněné tradiční porcí šotoliny. Pořadatelé z AGROTEC Autoklubu v AČR pod vedením Martina Rady nic nemění na zaběhlém formátu pátek-sobota, kdy v každé etapě účastníci absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na účastníky necelých 387 km, se 160 km rychlostních zkoušek (12 RZ, 41,55 %). Testy prošly jen drobnými změnami, zásadní novinkou budou první kilometry testu Popice – Starovice.

„Opět neporušíme tradici, že odjedeme dvoudenní soutěž během 24 hodin. Zakládáme si na kompaktnosti, na minimu přejezdů, na dvou průjezdech tří zkoušek v pátek a v sobotu. Podařilo se nám minimalizovat uzavírky krajských komunikací, což nám pomáhá při získávání souhlasů a povolení a snižuje omezení veřejné dopravy, což v konečném výsledku přináší menší zatížení regionu v rámci organizace rally. Na druhou stranu jsme domluvili nový úsek v okolí Popic, zkouška Popice – Starovice tak dozná zásadní proměny a bude atraktivnější. Věřím, že přinese nový sportovní zážitek pro posádky i diváky,“ naznačuje šéf organizačního týmu rally Martin Rada.

AGROTEC PETRONAS rally se opět pojede jako Memoriál Rudolfa Kouřila, premiérově pak jako podnik European Rally Trophy. Jde o seriál, ve kterém se loni z celkového vítězství radovala česká posádka René Dohnal – Roman Švec. Lze tak odhadovat, že v Hustopečích povezou na dveřích svého vozu startovní číslo 1.

„Samozřejmě vnímáme, že ERT zůstává ve stínu prestižního evropského seriálu ERC, ale i tak věřím, že jeho další proměna se promítne do zapojení více posádek. Snažíme se oslovit i soutěžící ze zahraničních autoklubů a věřím, že se na startu nějaké zajímavé zahraniční tváře dočkáme,“ věří Martin Rada.

Z programu AGROTEC PETRONAS rally uveďme, že seznamovací jízdy proběhnou ve dnech 13. – 14. června, po páteční technické a administrativní přejímce si budou moci posádky vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se pojede opět v okolí Starovic, dozná však drobných změn.

AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 14. června v 16:30 hodin z Husovy ulice v Hustopečích, s nočním závěrem dne (UP 22:30) a pokračovat bude sobotní etapou (15. června, start 8:30 hodin). Vítězná posádka bude na cílové rampě korunována kolem půl čtvrté odpoledne.

Servisní zázemí zůstává nadále v areálu společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.

Na oficiální stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity bude brzy zveřejněno Zvláštní ustanovení (heslo: Hustopece2024) a Rally Guide, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

 

AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2024, tiskový servis

Tomáš Plachý

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.