AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče se jako třetí podnik českého šampionátu v rally a v rally historických automobilů uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2024. Nově bude soutěž započítávána do evropského seriálu European Rally Trophy (ERT). Ve čtrnáctidílném šampionátu bude hustopečská „Rally mezi vinohrady“ šestým kláním.
Opět s tradičním mottem „přátelská rally pro posádky i diváky“ připravují devatenáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally hustopečští pořadatelé. Soutěžící čekají specifické asfaltové tratě, převážně v sobotu okořeněné tradiční porcí šotoliny. Pořadatelé z AGROTEC Autoklubu v AČR pod vedením Martina Rady nic nemění na zaběhlém formátu pátek-sobota, kdy v každé etapě účastníci absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na účastníky necelých 387 km, se 160 km rychlostních zkoušek (12 RZ, 41,55 %). Testy prošly jen drobnými změnami, zásadní novinkou budou první kilometry testu Popice – Starovice.
„Opět neporušíme tradici, že odjedeme dvoudenní soutěž během 24 hodin. Zakládáme si na kompaktnosti, na minimu přejezdů, na dvou průjezdech tří zkoušek v pátek a v sobotu. Podařilo se nám minimalizovat uzavírky krajských komunikací, což nám pomáhá při získávání souhlasů a povolení a snižuje omezení veřejné dopravy, což v konečném výsledku přináší menší zatížení regionu v rámci organizace rally. Na druhou stranu jsme domluvili nový úsek v okolí Popic, zkouška Popice – Starovice tak dozná zásadní proměny a bude atraktivnější. Věřím, že přinese nový sportovní zážitek pro posádky i diváky,“ naznačuje šéf organizačního týmu rally Martin Rada.
AGROTEC PETRONAS rally se opět pojede jako Memoriál Rudolfa Kouřila, premiérově pak jako podnik European Rally Trophy. Jde o seriál, ve kterém se loni z celkového vítězství radovala česká posádka René Dohnal – Roman Švec. Lze tak odhadovat, že v Hustopečích povezou na dveřích svého vozu startovní číslo 1.
„Samozřejmě vnímáme, že ERT zůstává ve stínu prestižního evropského seriálu ERC, ale i tak věřím, že jeho další proměna se promítne do zapojení více posádek. Snažíme se oslovit i soutěžící ze zahraničních autoklubů a věřím, že se na startu nějaké zajímavé zahraniční tváře dočkáme,“ věří Martin Rada.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally uveďme, že seznamovací jízdy proběhnou ve dnech 13. – 14. června, po páteční technické a administrativní přejímce si budou moci posádky vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se pojede opět v okolí Starovic, dozná však drobných změn.
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 14. června v 16:30 hodin z Husovy ulice v Hustopečích, s nočním závěrem dne (UP 22:30) a pokračovat bude sobotní etapou (15. června, start 8:30 hodin). Vítězná posádka bude na cílové rampě korunována kolem půl čtvrté odpoledne.
Servisní zázemí zůstává nadále v areálu společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.
Na oficiální stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity bude brzy zveřejněno Zvláštní ustanovení (heslo: Hustopece2024) a Rally Guide, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2024, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.