AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče se jako třetí podnik českého šampionátu v rally a v rally historických automobilů uskuteční ve dnech 14. – 15. června 2024. Nově bude soutěž započítávána do evropského seriálu European Rally Trophy (ERT). Ve čtrnáctidílném šampionátu bude hustopečská „Rally mezi vinohrady“ šestým kláním.
Opět s tradičním mottem „přátelská rally pro posádky i diváky“ připravují devatenáctý ročník AGROTEC PETRONAS rally hustopečští pořadatelé. Soutěžící čekají specifické asfaltové tratě, převážně v sobotu okořeněné tradiční porcí šotoliny. Pořadatelé z AGROTEC Autoklubu v AČR pod vedením Martina Rady nic nemění na zaběhlém formátu pátek-sobota, kdy v každé etapě účastníci absolvují dvě sekce s třemi rychlostními zkouškami. Celkem čeká na účastníky necelých 387 km, se 160 km rychlostních zkoušek (12 RZ, 41,55 %). Testy prošly jen drobnými změnami, zásadní novinkou budou první kilometry testu Popice – Starovice.
„Opět neporušíme tradici, že odjedeme dvoudenní soutěž během 24 hodin. Zakládáme si na kompaktnosti, na minimu přejezdů, na dvou průjezdech tří zkoušek v pátek a v sobotu. Podařilo se nám minimalizovat uzavírky krajských komunikací, což nám pomáhá při získávání souhlasů a povolení a snižuje omezení veřejné dopravy, což v konečném výsledku přináší menší zatížení regionu v rámci organizace rally. Na druhou stranu jsme domluvili nový úsek v okolí Popic, zkouška Popice – Starovice tak dozná zásadní proměny a bude atraktivnější. Věřím, že přinese nový sportovní zážitek pro posádky i diváky,“ naznačuje šéf organizačního týmu rally Martin Rada.
AGROTEC PETRONAS rally se opět pojede jako Memoriál Rudolfa Kouřila, premiérově pak jako podnik European Rally Trophy. Jde o seriál, ve kterém se loni z celkového vítězství radovala česká posádka René Dohnal – Roman Švec. Lze tak odhadovat, že v Hustopečích povezou na dveřích svého vozu startovní číslo 1.
„Samozřejmě vnímáme, že ERT zůstává ve stínu prestižního evropského seriálu ERC, ale i tak věřím, že jeho další proměna se promítne do zapojení více posádek. Snažíme se oslovit i soutěžící ze zahraničních autoklubů a věřím, že se na startu nějaké zajímavé zahraniční tváře dočkáme,“ věří Martin Rada.
Z programu AGROTEC PETRONAS rally uveďme, že seznamovací jízdy proběhnou ve dnech 13. – 14. června, po páteční technické a administrativní přejímce si budou moci posádky vyzkoušet závodní vozy na testovací zkoušce. Shakedown se pojede opět v okolí Starovic, dozná však drobných změn.
AGROTEC PETRONAS rally odstartuje v pátek 14. června v 16:30 hodin z Husovy ulice v Hustopečích, s nočním závěrem dne (UP 22:30) a pokračovat bude sobotní etapou (15. června, start 8:30 hodin). Vítězná posádka bude na cílové rampě korunována kolem půl čtvrté odpoledne.
Servisní zázemí zůstává nadále v areálu společnosti MOSS logistics (Bratislavská ulice, Hustopeče), která je dlouholetým partnerem a podporovatelem hustopečské rally.
Na oficiální stránce www.agrotecrally.cz a v aplikaci Sportity bude brzy zveřejněno Zvláštní ustanovení (heslo: Hustopece2024) a Rally Guide, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
AGROTEC PETRONAS rally Hustopeče 2024, tiskový servis
Tomáš Plachý
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?