Na jedné straně tři druhé časy posádky Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča při debutu s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 na Valašské rally ValMez, na straně druhé sporná 30vteřinová penalizace z průběhu první rychlostky, která se promítla do psychiky soutěžní dvojice v závěru dopolední sekce.
Samohýl Škoda Team se s novým vozem Škoda Fabia Rally2 Evo připravoval na vstup do sezóny na úsecích u Vyškova a polského Klodzska. Start na Valašce byl dalším dílem testovací mozaiky před začátkem českého šampionátu na Rally Šumava v Klatovech. Adam Březík s Ondřejem Krajčou si nakonec z Valašského Meziříčí odvezli čtvrtou příčku absolutně.
„Startem na Valašce pokračovalo naše sžívání s novým vozem. V ostrém závodě jsme si ověřili to, co jsme předtím natestovali. V polovině závodu jsme i změnili nějaké věci, abych měl přímé porovnání.
Co se týká výsledku, jeli jsme sice rychle, ale opravdu v klidu, bez jakéhokoli rizika. O to více jsem byl z průběhu překvapený, i vzhledem k vyrovnanosti vedoucí čtyřky. Cítil jsem totiž, že náš výkon na první Velké Lhotě byl hodně ovlivněný penalizací z úvodní zkoušky. Na přejezdu jsme to s Ondrou celou dobu řešili, vůbec jsme nevěděli, co se vlastně stalo, za co jsme byli penalizováni,“ popsal Adam Březík.
Na Valašské rally nebyl konečný výsledek až tak zásadní, jak tomu bude zanedlouho v Klatovech. O to více se Adam s Ondrou snaží otevřít diskuzi, aby se podobná situace kolem penalizace neopakovala a třeba zásadně neovlivnila průběh českého šampionátu.
„Za nás byla ´třicítka´ neoprávněná a přehnaná v porovnání s platnými penalizacemi za špatný průjezd klasického retardéru. Autority by se měly chytit za hlavu a v tomto směru do sezóny nastavit jasná pravidla. A hlavně tlačit na pořadatele, ale dodržovali řády stejně, jako je musíme dodržovat my. Tady jednoznačně nebyly k vymezené použité komponenty, které jsou k těmto účelům povolené. Pokud by tam stál balík, nic by se nestalo. Tam stál prázdný sud. My jsme opravdu neměli s Ondrou tušení, že spadl.
Budu rád, pokud se podobným situacím předejde. Bohužel mohou negativně a zásadně ovlivnit průběh letošního mistráku, v podstatě se to příště může stát komukoli z našich soupeřů,“ reagoval Adam Březík.
"K celému závodu jsme chtěli přistoupit jako k ostrému testu před Šumavou. Netušili jsme, jak na tom budeme a průběžné výsledky pro nás byly hodně překvapivé. Až na zmíněnou penalizaci. Adam již celý problém popsal. Dále se k tomu nechci vyjadřovat, bylo to propíráno ze všech stran, kdy s tímto trestem v podstatě nikdo nesouhlasí. Pouze dodám, že jelikož nechceme, aby do budoucna docházelo k těmto situacím, požádali jsme Autoklub ČR o otevření diskuze na toto téma, důkladnou kontrolu Zvláštních ustanovení ještě před schválením a o jasný výklad řádů, kterými se budou řídit pořadatelé, stejně jako posádky a týmy. Jinak jsme si závod užili, rychlostní zkoušky byly těžké a náš cíl jsme před Šumavou splnili. Díky moc všem,“ doplnil navigátor Ondřej Krajča.
Posádka Samohýl Škoda Teamu děkuje fanouškům za super atmosféru na rychlostních zkouškách i v servisu.
„Závod jsme si užili maximálně a doufám, že diváci také. Věřím, že podobné souboje budou k vidění i v průběhu sezóny. A všichni si přijdou na své. Děkuji partnerům – Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz i všem dalším, kteří nás podporují. Uvidíme se za dva týdny na Šumavě,“ potvrdil Adam Březík.
Jak už bylo zmíněno výše, seriál Mistrovství České republiky v rally startuje 58. Rallye Šumava Klatovy o víkendu 19. – 21. dubna 2024. Na posádky soudobých automobilů čeká deset rychlostních zkoušek o celkové délce necelých 146 km
„Šumava bude pravděpodobně úplně jiná, nevyzpytatelná a náročná. Není to tak dávno, když jsme tam zažívali tři vložky v sekci a každá byla úplně jiná. Jedna mokrá, další vlhká a třetí úplně suchá. Na jedné bylo deset stupňů, na druhé mnohem více. Za náš tým nechceme nic podcenit a určitě budeme chtít do závodu vlétnout. Na druhou stranu si to nebudu chtít nějak pokazit, abychom z Klatov odjížděli se solidními body, které budou dobrým vkladem do nové sezóny,“ předjímá jezdec Samohýl Škoda Teamu.
Samohýl Škoda Team, tiskový servis
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?