Na jedné straně tři druhé časy posádky Samohýl Škoda Teamu Adam Březík – Ondřej Krajča při debutu s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 na Valašské rally ValMez, na straně druhé sporná 30vteřinová penalizace z průběhu první rychlostky, která se promítla do psychiky soutěžní dvojice v závěru dopolední sekce.
Samohýl Škoda Team se s novým vozem Škoda Fabia Rally2 Evo připravoval na vstup do sezóny na úsecích u Vyškova a polského Klodzska. Start na Valašce byl dalším dílem testovací mozaiky před začátkem českého šampionátu na Rally Šumava v Klatovech. Adam Březík s Ondřejem Krajčou si nakonec z Valašského Meziříčí odvezli čtvrtou příčku absolutně.
„Startem na Valašce pokračovalo naše sžívání s novým vozem. V ostrém závodě jsme si ověřili to, co jsme předtím natestovali. V polovině závodu jsme i změnili nějaké věci, abych měl přímé porovnání.
Co se týká výsledku, jeli jsme sice rychle, ale opravdu v klidu, bez jakéhokoli rizika. O to více jsem byl z průběhu překvapený, i vzhledem k vyrovnanosti vedoucí čtyřky. Cítil jsem totiž, že náš výkon na první Velké Lhotě byl hodně ovlivněný penalizací z úvodní zkoušky. Na přejezdu jsme to s Ondrou celou dobu řešili, vůbec jsme nevěděli, co se vlastně stalo, za co jsme byli penalizováni,“ popsal Adam Březík.
Na Valašské rally nebyl konečný výsledek až tak zásadní, jak tomu bude zanedlouho v Klatovech. O to více se Adam s Ondrou snaží otevřít diskuzi, aby se podobná situace kolem penalizace neopakovala a třeba zásadně neovlivnila průběh českého šampionátu.
„Za nás byla ´třicítka´ neoprávněná a přehnaná v porovnání s platnými penalizacemi za špatný průjezd klasického retardéru. Autority by se měly chytit za hlavu a v tomto směru do sezóny nastavit jasná pravidla. A hlavně tlačit na pořadatele, ale dodržovali řády stejně, jako je musíme dodržovat my. Tady jednoznačně nebyly k vymezené použité komponenty, které jsou k těmto účelům povolené. Pokud by tam stál balík, nic by se nestalo. Tam stál prázdný sud. My jsme opravdu neměli s Ondrou tušení, že spadl.
Budu rád, pokud se podobným situacím předejde. Bohužel mohou negativně a zásadně ovlivnit průběh letošního mistráku, v podstatě se to příště může stát komukoli z našich soupeřů,“ reagoval Adam Březík.
"K celému závodu jsme chtěli přistoupit jako k ostrému testu před Šumavou. Netušili jsme, jak na tom budeme a průběžné výsledky pro nás byly hodně překvapivé. Až na zmíněnou penalizaci. Adam již celý problém popsal. Dále se k tomu nechci vyjadřovat, bylo to propíráno ze všech stran, kdy s tímto trestem v podstatě nikdo nesouhlasí. Pouze dodám, že jelikož nechceme, aby do budoucna docházelo k těmto situacím, požádali jsme Autoklub ČR o otevření diskuze na toto téma, důkladnou kontrolu Zvláštních ustanovení ještě před schválením a o jasný výklad řádů, kterými se budou řídit pořadatelé, stejně jako posádky a týmy. Jinak jsme si závod užili, rychlostní zkoušky byly těžké a náš cíl jsme před Šumavou splnili. Díky moc všem,“ doplnil navigátor Ondřej Krajča.
Posádka Samohýl Škoda Teamu děkuje fanouškům za super atmosféru na rychlostních zkouškách i v servisu.
„Závod jsme si užili maximálně a doufám, že diváci také. Věřím, že podobné souboje budou k vidění i v průběhu sezóny. A všichni si přijdou na své. Děkuji partnerům – Samohýl Motor, Škoda Auto, Delimax, dobré obaly.cz i všem dalším, kteří nás podporují. Uvidíme se za dva týdny na Šumavě,“ potvrdil Adam Březík.
Jak už bylo zmíněno výše, seriál Mistrovství České republiky v rally startuje 58. Rallye Šumava Klatovy o víkendu 19. – 21. dubna 2024. Na posádky soudobých automobilů čeká deset rychlostních zkoušek o celkové délce necelých 146 km
„Šumava bude pravděpodobně úplně jiná, nevyzpytatelná a náročná. Není to tak dávno, když jsme tam zažívali tři vložky v sekci a každá byla úplně jiná. Jedna mokrá, další vlhká a třetí úplně suchá. Na jedné bylo deset stupňů, na druhé mnohem více. Za náš tým nechceme nic podcenit a určitě budeme chtít do závodu vlétnout. Na druhou stranu si to nebudu chtít nějak pokazit, abychom z Klatov odjížděli se solidními body, které budou dobrým vkladem do nové sezóny,“ předjímá jezdec Samohýl Škoda Teamu.
Samohýl Škoda Team, tiskový servis
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.