Během několika posledních autosalonů nás automobilka Volkswagen seznámila s celou paletou elektrických konceptů, které se mají vydat na silnice během několika let. Úspěchy s elektrickými vozidly však automobilka slaví již nyní, jak potvrzuje nedávné prohlášení nejvyššího představitele automobilky.
Herbert Diess, předseda představenstva automobilky Volkswagen, v nedávném projevu prohlásil, že zájem o elektrický model e-Golf je natolik silný, že je téměř vyprodáno. „Prodeje našich elektrických vozidel byly během roku 2017 třikrát vyšší, než v roce 2016. Model e-Golf je téměř vyprodaný, což naznačuje, že zákazníci už jsou připraveni na přechod k eletromobilitě hned jak budou ceny správně nastaveny," uvedl Diess během výroční mediální konference.
Podle společnosti Clean Tecnica byl v lednu tohoto roku e-Golf nejlépe prodávaným bateriovým elektrickým vozidlem v západní Evropě. Elektrického Golfu se prodalo 1985 kusů, přičemž například Renault Zoe se dočkal 1871 prodejů a BMW i3 si našlo 1867 nových majitelů.
Tyto čísla jsou pro Volkswagen obzvláště dobrá, obzvlášť přihlédneme-li ke skutečnosti, že e-Golf je klasickým automobilem, který dostal místo spalovacího motoru elektromotor a baterie. Většina jeho konkurentů již ale byla vyvíjena přímo jako elektromobil, což jim dává v mnoha ohledech navrch.
Navzdory výborným prodejům bude -Golf brzy nahrazen čistě elektrickým modelem I.D. Hatchback, který by měl dorazit okolo roku 2020. Poté by mělo následovat ještě několik dalších modelů, které ponesu název I.D. a jejichž koncepty jsme v posledních letech mohli vidět.
V roce 2022 bychom se měli dočkat elektrického I.D. Crozz, čímž by měl celkový počet elektrických modelů narůst na celkově 16 elektromobilů. Podle Diesse bychom se však do roku 2030 měli dočkat těžko uvěřitelných 300 elektrifikovaných modelů se znakem VW na kapotě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?