Během několika posledních autosalonů nás automobilka Volkswagen seznámila s celou paletou elektrických konceptů, které se mají vydat na silnice během několika let. Úspěchy s elektrickými vozidly však automobilka slaví již nyní, jak potvrzuje nedávné prohlášení nejvyššího představitele automobilky.
Herbert Diess, předseda představenstva automobilky Volkswagen, v nedávném projevu prohlásil, že zájem o elektrický model e-Golf je natolik silný, že je téměř vyprodáno. „Prodeje našich elektrických vozidel byly během roku 2017 třikrát vyšší, než v roce 2016. Model e-Golf je téměř vyprodaný, což naznačuje, že zákazníci už jsou připraveni na přechod k eletromobilitě hned jak budou ceny správně nastaveny," uvedl Diess během výroční mediální konference.
Podle společnosti Clean Tecnica byl v lednu tohoto roku e-Golf nejlépe prodávaným bateriovým elektrickým vozidlem v západní Evropě. Elektrického Golfu se prodalo 1985 kusů, přičemž například Renault Zoe se dočkal 1871 prodejů a BMW i3 si našlo 1867 nových majitelů.
Tyto čísla jsou pro Volkswagen obzvláště dobrá, obzvlášť přihlédneme-li ke skutečnosti, že e-Golf je klasickým automobilem, který dostal místo spalovacího motoru elektromotor a baterie. Většina jeho konkurentů již ale byla vyvíjena přímo jako elektromobil, což jim dává v mnoha ohledech navrch.
Navzdory výborným prodejům bude -Golf brzy nahrazen čistě elektrickým modelem I.D. Hatchback, který by měl dorazit okolo roku 2020. Poté by mělo následovat ještě několik dalších modelů, které ponesu název I.D. a jejichž koncepty jsme v posledních letech mohli vidět.
V roce 2022 bychom se měli dočkat elektrického I.D. Crozz, čímž by měl celkový počet elektrických modelů narůst na celkově 16 elektromobilů. Podle Diesse bychom se však do roku 2030 měli dočkat těžko uvěřitelných 300 elektrifikovaných modelů se znakem VW na kapotě.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?