Japonská automobilka podala patentovou přihlášku na konstrukci umělých svalů. Ty umožní robotům kopírovat lidské pohyby a vykonávat nebezpečné činnosti. Technologie je založená a pohonech, které spolupracují se senzory a přinesou zvýšení výkonu i spolehlivosti.
Zařízení, často přirovnávaná k biologickým svalům, se používají u eskalátorů nebo posuvných dveří. Vývojáři chtějí využít technologii k výrobě robotů, kteří budou nahrazovat nebezpečnou nebo rutinní lidskou práci.
Toyota zaslala přihlášku na úřad pro patenty ve Spojených státech. Žádanka se týká nového způsobu využití hydraulických a pneumatických pohonů neboli aktuátorů.
Kapalinu nahradí vakuum
Podle Toyoty zajistí aktuátory větší univerzálnost, výkon a bezporuchovost. To do budoucna přinese na trh s roboty velkou výhodu oproti stávajícím technologiím. Z důvodu tepelného svařování a lepení mají hydraulické pohony své limity. Toyota se snaží omezení vyřešit tak, že ve válcích aktuátorů použije namísto kapaliny vakuum s elektrodami a polymery.
Domácí roboti v roli asistentů
Roboty vyvíjí Toyota už mnoho let. V roce 2005 představila světu pět robotů Partner Robots s různými pohybovými systémy. Slavným se stal ten, který hraje na trubku. Známý je i robot ovládaný hlasem nebo pomocí tabletu. Umí zvedat a přinášet předměty, pohybovat se po bytě a vyhýbat se překážkám. Jeho úkolem je pomáhat starším a nemocným.
Delivery Support Robot je určen k doručování zboží na krátké vzdálenosti a patří mezi variantu robotů asistujících člověku. Může přivést potraviny z blízkého obchodu nebo na stadionu roznášet objednané nápoje a občerstvení.
V roce 2017 představila Toyota dálkově ovládaného robota T-HR3, kterého lze díky 5G síti řídit odkudkoliv na světě. Používá moduly aktuátorů propojené se senzory robotického řídicího systému a tím kopíruje pohyby člověka. T-HR3 umožňuje řídit sílu, kterou působí na předměty nebo osoby, a také koordinovat pohyby nebo udržovat rovnováhu. Robot hrající basketbal, kde hrají roli kromě aktuátorů a senzorů i kamery, získal umělou inteligenci. Ta vypočítává trajektorii míče.
Cílem Toyoty je vytvářet inteligentní domácnosti, jejichž nedílnou součástí budou domácí roboti. Zřídila kvůli nim speciální laboratoř, uzpůsobenou jako byt. Tam se roboti učí fungovat v proměnlivém a chaotickém prostředí soukromého domu. Testují se zde nejnovější prototypy k čištění stropů a robotického chapadla pro manipulaci s křehkými předměty.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?