Japonská automobilka podala patentovou přihlášku na konstrukci umělých svalů. Ty umožní robotům kopírovat lidské pohyby a vykonávat nebezpečné činnosti. Technologie je založená a pohonech, které spolupracují se senzory a přinesou zvýšení výkonu i spolehlivosti.
Zařízení, často přirovnávaná k biologickým svalům, se používají u eskalátorů nebo posuvných dveří. Vývojáři chtějí využít technologii k výrobě robotů, kteří budou nahrazovat nebezpečnou nebo rutinní lidskou práci.
Toyota zaslala přihlášku na úřad pro patenty ve Spojených státech. Žádanka se týká nového způsobu využití hydraulických a pneumatických pohonů neboli aktuátorů.
Kapalinu nahradí vakuum
Podle Toyoty zajistí aktuátory větší univerzálnost, výkon a bezporuchovost. To do budoucna přinese na trh s roboty velkou výhodu oproti stávajícím technologiím. Z důvodu tepelného svařování a lepení mají hydraulické pohony své limity. Toyota se snaží omezení vyřešit tak, že ve válcích aktuátorů použije namísto kapaliny vakuum s elektrodami a polymery.
Domácí roboti v roli asistentů
Roboty vyvíjí Toyota už mnoho let. V roce 2005 představila světu pět robotů Partner Robots s různými pohybovými systémy. Slavným se stal ten, který hraje na trubku. Známý je i robot ovládaný hlasem nebo pomocí tabletu. Umí zvedat a přinášet předměty, pohybovat se po bytě a vyhýbat se překážkám. Jeho úkolem je pomáhat starším a nemocným.
Delivery Support Robot je určen k doručování zboží na krátké vzdálenosti a patří mezi variantu robotů asistujících člověku. Může přivést potraviny z blízkého obchodu nebo na stadionu roznášet objednané nápoje a občerstvení.
V roce 2017 představila Toyota dálkově ovládaného robota T-HR3, kterého lze díky 5G síti řídit odkudkoliv na světě. Používá moduly aktuátorů propojené se senzory robotického řídicího systému a tím kopíruje pohyby člověka. T-HR3 umožňuje řídit sílu, kterou působí na předměty nebo osoby, a také koordinovat pohyby nebo udržovat rovnováhu. Robot hrající basketbal, kde hrají roli kromě aktuátorů a senzorů i kamery, získal umělou inteligenci. Ta vypočítává trajektorii míče.
Cílem Toyoty je vytvářet inteligentní domácnosti, jejichž nedílnou součástí budou domácí roboti. Zřídila kvůli nim speciální laboratoř, uzpůsobenou jako byt. Tam se roboti učí fungovat v proměnlivém a chaotickém prostředí soukromého domu. Testují se zde nejnovější prototypy k čištění stropů a robotického chapadla pro manipulaci s křehkými předměty.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.