Peugeot představuje novou hybridní technologii 48V

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 17. února 2023, 11:42 Google+

2023 bude pro značku Peugeot skutečným „elektrickým rokem“, neboť v jeho průběhu představí nové modely a nové technologie. To platí zejména pro nový hybridní systém skupiny Stellantis, který bude nabízen ve vozech Peugeot 3008 a 5008 a poté bude rozšířen i na další modely. Obohatí mimořádně komplexní rodinu elektrifikovaných pohonů zahrnující plug-in hybridy, 100% elektromotory a vodíkové palivové články

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Systém Peugeot Hybrid 48V tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, který je spojen s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 %. SUV segmentu C vybavené tímto hybridním systémem tak může při jízdě ve městě více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Jednoduché a transparentní fungování
Řidič je o fungování hybridního systému informován prostřednictvím sdruženého přístroje Peugeot i-Cockpit®, přičemž aktivace jednotlivých režimů je plně automatická.

Při běžné jízdě pracují spalovací a elektrický motor společně, nebo odděleně, aby se optimalizovala spotřeba energie. Při prudké akceleraci poskytuje elektromotor benzinovému motoru při nízkých otáčkách vyšší točivý moment. Při zpomalování se benzinový motor vypne a z elektromotoru se stane generátor, který dobíjí 48V baterii. Ve městě na krátké vzdálenosti a při manévrování je vozidlo poháněno výhradně elektromotorem, tedy v režimu nulových emisí.

img-responsive

Hybridní pohon Peugeot | foto: Peugeot ČR

Jednoznačné výhody
Úspora paliva dosahuje až 15 % a emise CO2 od 126 g/km u modelu 3008 a od 128 g u modelu 5008. V porovnání s neelektrifikovaným benzínovým motorem se srovnatelnými vlastnostmi nabízí hybridní pohon u SUV segmentu C průměrnou úsporu přibližně jeden litr paliva na 100 km.

Této úspory je dosaženo především ve městě (-2,5 l/100 km) a na silnici (-0,7 l/100 km), při jízdě po dálnici zůstává spotřeba nezměněna. Tento výkon znamená u modelů 3008 a 5008 průměrné snížení emisí CO2 o 20 g/km.1

Pokud to nabití baterie dovolí, umožňuje hybridní systém startování, manévrování (například při parkování) a jízdu nízkou rychlostí v hustém provozu ve 100% elektrickém režimu. Při jízdě ve městě tak mohou vozy Peugeot 3008 a 5008 Hybrid více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Při vyšších rychlostech (do 145 km/h) se spalovací motor zastaví, jestliže řidič při ustálené rychlosti a při zpomalování uvolní pedál plynu. Když má řidič při nízkých otáčkách převzít řízení, elektromotor poskytne dodatečný točivý moment s jednorázovým navýšením (overboost), které kompenzuje reakční dobu turbodmychadla, čímž se zabrání podřazování a zajistí se vyšší jízdní komfort a dynamika. A když řidič plně sešlápne plynový pedál, elektromotor dodá dalších 9 kW (cca 12 k) výkonu.


Hlavní součásti systému Hybrid 48V
Všechny komponenty, které tvoří tento nový motor, jsou umístěny pod kapotou, s výjimkou 48V baterie, která je u vozů Peugeot 3008 a 5008 instalována pod levým předním sedadlem.

Benzínový motor PureTech 1.2
Jedná se o novou generaci benzinového motoru PureTech, který byl speciálně vyvinut pro optimální integraci s hybridizací:
3 válce a 1199 cm3,
Výkon 136 k (100 kW) při 5500 ot/min,
Točivý moment 230 Nm při 1750 ot/min,
Turbodmychadlo s proměnnou geometrií pro vyšší výkon motoru,
Rozvodový řetěz (nízké náklady na údržbu),
Millerův cyklus pro lepší tepelnou účinnost spalování,
Norma Euro 6.e.3.

img-responsive

Hybridní pohon Peugeot | foto: Peugeot ČR

Převodovka e-DCS6 (Dual Clutch System)
Motor Peugeot Hybrid 48V je vybaven novou elektrifikovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou umožňující změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je speciálně navržena pro hybridní systémy. Ve skříni převodovky je umístěn také elektromotor, měnič a řídicí jednotka, což optimalizuje rozměry a hmotnost vozidla a zaručuje vynikající jízdní vlastnosti.

e-Motor
Synchronní elektromotor s permanentními magnety zabudovaný do převodovky dosahuje špičkového výkonu 21 kW (28 k) a točivého momentu 55 Nm. Umožňuje 100% elektrický pohon vozidla při nízkých požadavcích na točivý moment a pomáhá spalovacímu motoru, který má díky tomu nižší spotřebu. Při zpomalování motor funguje jako generátor, který dobíjí 48V baterii hybridního systému. Za pomoci řemenového startéru zajišťuje také hlavní start spalovacího motoru.

img-responsive

Hybridní pohon Peugeot | foto: Peugeot ČR

Řemenový startér
Tento startér napájený 48 V zajišťuje opětovné startování spalovacího motoru prostřednictvím řemene příslušenství. Umožňuje rychlé a transparentní startování.

48V hybridní baterie
48V lithium-iontová baterie má celkovou kapacitu 898 Wh a dostupnou kapacitu 432 Wh. Je navržena tak, aby si zachovala stejnou úroveň výkonu po celou dobu životnosti vozidla, a je na ni poskytována značková záruka 8 let/160 000 km.

48V baterie je instalována pod levým předním sedadlem, což je konfigurace, která nabízí mnoho výhod oproti instalaci vzadu. Díky tomu je:
plně zachován celý vnitřní prostor,
zachován celý objem zavazadlového prostoru,
zajištěna optimalizace energetických ztrát souvisejících s délkou kabelů,
zachováno potěšení z jízdy díky dobrému rozložení hmotnosti (baterie uprostřed vozidla).

Dvě elektrické sítě
Vozy Peugeot 3008 a 5008 mají dvě elektrické sítě. Nízkonapěťová 12V síť pro napájení výbavy vozu a vysokonapěťová 48V síť pro napájení hybridního systému. Elektrickou energii vyrábí výhradně 48V elektromotor. K převodu vyrobené elektřiny do 12V sítě automobilu se používá měnič stejnosměrného napětí.

Specifická výbava
Modely Peugeot vybavené novým hybridním motorem mají specifický displej. Digitální displej zobrazuje 100% elektrickou jízdu (modrý otáčkoměr), tok energie v systému, úroveň nabití baterie, její provozní stav prostřednictvím měřiče výkonu (Charge, Eco, Power) a procento vzdálenosti ujeté v elektrickém režimu v daném okamžiku nebo na konci jízdy.

Tyto modely budou navíc vybaveny systémem AVAS (Approaching Vehicle System Alert), který při rychlosti do 30 km/h vydává zvukový signál, aby upozornil chodce a cyklisty na blížící se vozidlo.

Uvedený motor nahrazuje motor PureTech 130 EAT8 a brzy bude k dispozici i v dalších modelech řady Peugeot, jako jsou vozy 208, 2008, 308, 308 SW a 408. Vozy Peugeot 3008 a 5008 Hybrid se vyrábějí v továrně v Sochaux a na evropský trh budou uvedeny ve druhém čtvrtletí roku 2023.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot představuje novou hybridní technologii 48V

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

DS4 Rivoli E-Tense

TEST DS4 Rivoli E-Tense 225 – nejstylovější crossover, který není z laciného…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud