Dostat se za volant výkonných supersportů není nic snadného, takže pokud nemáte zámožného kamaráda, nebo neuvádíte světoznámou motoristickou show, pravděpodobně vám nezbude nic jiného, než si automobil vypůjčit. I taková výpůjčka ale může skončit hodně rychle a hodně draze.
O tom se ostatně přesvědčil neznámý "závodník" ze Seattlu, který s vypůjčil modrý McLaren 650S Spider. Bohužel již o pár hodin později přidával příslušník policie na Twitter příspěvek, na kterém byl McLaren v naprosto dezolátním stavu.
Nehoda, na jejímž konci zůstal zničený britský supersport, se měla odehrát minulou středu v relativně krátkém dálničním tunelu pod kongresovým centrem Washington State Convention Center. Policista Rick Johnson pak dodává, že příčinou byla zřejmě příliš vysoká rychlost na mokré silnici.
Řidič vozu však s obviněním zásadně nesouhlasí a namítá, že za havárii prý mohou pneumatiky. Z jediné zveřejněné fotky bohužel stav pneumatik neodhadneme, nicméně dle stavu poškození se dá odhadovat, že automobil rozhodně nejel pomalu.
Náraz byl tak silný, že došlo k masivnímu poškození přídě, vystřelení všech airbagů a poškození karoserie i v zadní části. Značně poškozená kola navíc naznačují, že vážnou újmu utrpěl i podvozek. Vlastně bychom se ani nedivili, kdyby pojišťovna celý vůz odepsala.
This McLaren crashed this morning at 1:30am NB I-5 at Olive. Driver had it for a four hour rental. No Impairment. Too fast for wet roadway. #DriveForConditions. pic.twitter.com/6KfxMD8tZP
— Trooper Rick Johnson (@wspd2pio) 22. března 2018
Dobrou zprávou je, že řidič vyvázl bez zranění. Pokud se ale prokáže, že porušil rychlostní limity a nehoda byla zaviněna jeho pochybením, jeho bankovní účet zřejmě vykrvácí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?