Na autosalonu IAA ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, včera mladoboleslavská automobilka poprvé v Evropě představila svůj koncepční vůz Škoda Vision E. Tento vůz je první čistě elektricky poháněnou studií v historii firmy.
Se svou studií Škoda Vision E, která ve Frankfurtu slaví evropskou premiéru, činí Škoda velký krok směrem k digitální budoucnosti. První elektricky poháněná studie v historii firmy umožňuje autonomní jízdu úrovně 3 a přitom pozdvihuje konektivitu na novou úroveň: Kromě obrazovky v přístrojové desce a centrálního dotykového displeje má navíc každý cestující k dispozici svůj vlastní displej.
Přes tyto displeje může posádka získat mnoho informací a údajů, jako například data o voze nebo možnosti palubní zábavy. Zároveň slouží jako rozhraní: Přes jednotlivé displeje mají cestující pohodlný přístup k osobním nastavením, datům a informacím. V každých dveřích je umístěn Phonebox, který indukčně nabíjí chytré telefony. Design studie Škoda Vision E odráží ústřední prvky nového designového jazyka značky Škoda pro elektromobily. V porovnání s verzí, která slavila světovou premiéru v Šanghaji, je nyní čelní partie tvarována ještě výrazněji. Zvláštními prvky jsou navíc protiběžně se otevírající dveře a čtyři samostatná otočná sedadla. Díky 2851 milimetrů dlouhému rozvoru náprav je interiér maximálně velkorysý a komfortní. Dodatečný prostor získává posádka v interiéru také díky absenci středového tunelu.
Elektromotory s celkovým výkonem 225 kW (306 k) pohánějí všechna čtyři kola. Vůz zaujme dojezdem až 500 kilometrů a maximální rychlostí 180 km/h, navíc Škoda Vision E disponuje autonomním řízením úrovně 3. Na dálnici umí studie samočinně zrychlovat, řídit, brzdit a vyhýbat se překážkám. Car Park Autopilot pak dokáže vůz navést na volné parkovací místo a také z něj následně vycouvat. Inovativní je i nabíjení konceptu Škoda Vision E, které probíhá indukčně, tedy bezdrátorvě.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.