Evropská premiéra Škody Vision E odhalila drobné designové úpravy

-mao / AutoRoad.cz, 13. září 2017, 09:15 Google+ Frankfurt 2017

Na autosalonu IAA ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, včera mladoboleslavská automobilka poprvé v Evropě představila svůj koncepční vůz Škoda Vision E. Tento vůz je první čistě elektricky poháněnou studií v historii firmy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E

Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Se svou studií Škoda Vision E, která ve Frankfurtu slaví evropskou premiéru, činí Škoda velký krok směrem k digitální budoucnosti. První elektricky poháněná studie v historii firmy umožňuje autonomní jízdu úrovně 3 a přitom pozdvihuje konektivitu na novou úroveň: Kromě obrazovky v přístrojové desce a centrálního dotykového displeje má navíc každý cestující k dispozici svůj vlastní displej.

Přes tyto displeje může posádka získat mnoho informací a údajů, jako například data o voze nebo možnosti palubní zábavy. Zároveň slouží jako rozhraní: Přes jednotlivé displeje mají cestující pohodlný přístup k osobním nastavením, datům a informacím. V každých dveřích je umístěn Phonebox, který indukčně nabíjí chytré telefony. 

Design studie Škoda Vision E odráží ústřední prvky nového designového jazyka značky Škoda pro elektromobily. V porovnání s verzí, která slavila světovou premiéru v Šanghaji, je nyní čelní partie tvarována ještě výrazněji. Zvláštními prvky jsou navíc protiběžně se otevírající dveře a čtyři samostatná otočná sedadla. Díky 2851 milimetrů dlouhému rozvoru náprav je interiér maximálně velkorysý a komfortní. Dodatečný prostor získává posádka v interiéru také díky absenci středového tunelu.

Elektromotory s celkovým výkonem 225 kW (306 k) pohánějí všechna čtyři kola. Vůz zaujme dojezdem až 500 kilometrů a maximální rychlostí 180 km/h, navíc Škoda Vision E disponuje autonomním řízením úrovně 3. Na dálnici umí studie samočinně zrychlovat, řídit, brzdit a vyhýbat se překážkám. Car Park Autopilot pak dokáže vůz navést na volné parkovací místo a také z něj následně vycouvat. Inovativní je i nabíjení konceptu Škoda Vision E, které probíhá indukčně, tedy bezdrátorvě.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Evropská premiéra Škody Vision E odhalila drobné designové úpravy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Lexus RC

Prvním řidičem Lexusu RC byl kuchař, zážitek z jízdy vyjádřil speciálním pokrmem

Volkswagen Beetle

Ford mohl kdysi získat Volkswagen zadarmo, prý za to ale nestál

Tesla Model 3

Tesla představila dosud nejlevnější Model 3, zákazníci si přesto připlatí

Řidiči přeceňují schopnosti asistenčních systémů, na jejich nedokonalost poukazuje i Euro NCAP

Euro NCAP prověřilo asistenční systémy, cílem je vyvrátit nebezpečný omyl řidičů

GAZ 64

Říká vám něco Ivan Willys? Sovětský Jeep vznikl za pouhých 51 dní

Citroën Visa GTi

Neznámé hot hatche z Evropy i ze světa? O těchto kouscích jste zřejmě ještě neslyšeli

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový koncept Kia Proceed

Kia představila řadu novinek, největší emoce ale vzbuzuje koncept Proceed

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte

  2. Rusové stvořili novou generaci Záporožce, jeho základem se stalo lidové auto západu

  3. Nejmenší SUV značky Škoda? Očekávaný bestseller se ukáže příští rok

  4. Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

  5. Majitel se rozhodl přestavět náklaďák z 2. světové války na netradiční obytný vůz

  6. Bohyně s deseti koly a dvěma motory? Michelin PLR je pozoruhodný unikát

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud