Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
Kia odhalila modernizovanou verzi svého klíčového modelu Sportage. Crossover pro modelový rok 2026 dostává facelift exteriéru, výrazné změny v interiéru a zcela nový infotainment s pokročilými funkcemi včetně streamování, digitálních klíčů a umělé inteligence.
Vizuálně se změny soustředí na příď vozu. Nové nárazníky nyní ční o 2,5 centimetru více dopředu, což prodlužuje celkovou délku vozu na 4,54 metru. Denní světla prošla úpravou designu.
Uvnitř zaujme nový dvouramenný volant, který nahrazuje dosavadní tříramenné provedení. Palubní deska působí čistěji díky nově integrovaným výdechům ventilace. K dispozici jsou také nové čalounění sedadel.
Zásadní novinkou je však modernizovaný infotainment. Kia přechází na nový software s podporou bezdrátových aktualizací a online služeb. Vůz nabídne hlasové ovládání s využitím umělé inteligence a poprvé také streamovací služby jako YouTube, Netflix nebo Disney+. K dispozici jsou i integrované videohry.
Přibyla i možnost tzv. „in-car“ plateb – například za parkování přímo z vozidla. Propojení se smartphony bylo rozšířeno: mobilní zařízení či chytré hodinky lze nyní využít jako digitální klíč k vozu.
Hybridní nabídka byla přepracována. Plug-in hybrid i full hybrid budou vybaveny novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Výkon hybridních verzí narostl na 176 kW (239 koní) u full hybridu a 212 kW (288 koní) u plug-inu. Plug-in hybrid bude poprvé k dispozici nejen s pohonem všech kol, ale také s pohonem přední nápravy.
Zážehové a vznětové motory zůstávají beze změn a nadále nabízejí výkon v rozmezí 100 až 132 kW (136–180 koní).
Uvedení na trh začne v červenci 2025, nejprve pro benzinové a dieselové varianty. Full hybrid dorazí v říjnu, plug-in hybrid pak ke konci roku. Kia zatím ceny nezveřejnila, ale aktuální ceník začíná na 34 700 eurech (cca 870.000 korun).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.