Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
Kia odhalila modernizovanou verzi svého klíčového modelu Sportage. Crossover pro modelový rok 2026 dostává facelift exteriéru, výrazné změny v interiéru a zcela nový infotainment s pokročilými funkcemi včetně streamování, digitálních klíčů a umělé inteligence.
Vizuálně se změny soustředí na příď vozu. Nové nárazníky nyní ční o 2,5 centimetru více dopředu, což prodlužuje celkovou délku vozu na 4,54 metru. Denní světla prošla úpravou designu.
Uvnitř zaujme nový dvouramenný volant, který nahrazuje dosavadní tříramenné provedení. Palubní deska působí čistěji díky nově integrovaným výdechům ventilace. K dispozici jsou také nové čalounění sedadel.
Zásadní novinkou je však modernizovaný infotainment. Kia přechází na nový software s podporou bezdrátových aktualizací a online služeb. Vůz nabídne hlasové ovládání s využitím umělé inteligence a poprvé také streamovací služby jako YouTube, Netflix nebo Disney+. K dispozici jsou i integrované videohry.
Přibyla i možnost tzv. „in-car“ plateb – například za parkování přímo z vozidla. Propojení se smartphony bylo rozšířeno: mobilní zařízení či chytré hodinky lze nyní využít jako digitální klíč k vozu.
Hybridní nabídka byla přepracována. Plug-in hybrid i full hybrid budou vybaveny novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Výkon hybridních verzí narostl na 176 kW (239 koní) u full hybridu a 212 kW (288 koní) u plug-inu. Plug-in hybrid bude poprvé k dispozici nejen s pohonem všech kol, ale také s pohonem přední nápravy.
Zážehové a vznětové motory zůstávají beze změn a nadále nabízejí výkon v rozmezí 100 až 132 kW (136–180 koní).
Uvedení na trh začne v červenci 2025, nejprve pro benzinové a dieselové varianty. Full hybrid dorazí v říjnu, plug-in hybrid pak ke konci roku. Kia zatím ceny nezveřejnila, ale aktuální ceník začíná na 34 700 eurech (cca 870.000 korun).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?