Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
Kia odhalila modernizovanou verzi svého klíčového modelu Sportage. Crossover pro modelový rok 2026 dostává facelift exteriéru, výrazné změny v interiéru a zcela nový infotainment s pokročilými funkcemi včetně streamování, digitálních klíčů a umělé inteligence.
Vizuálně se změny soustředí na příď vozu. Nové nárazníky nyní ční o 2,5 centimetru více dopředu, což prodlužuje celkovou délku vozu na 4,54 metru. Denní světla prošla úpravou designu.
Uvnitř zaujme nový dvouramenný volant, který nahrazuje dosavadní tříramenné provedení. Palubní deska působí čistěji díky nově integrovaným výdechům ventilace. K dispozici jsou také nové čalounění sedadel.
Zásadní novinkou je však modernizovaný infotainment. Kia přechází na nový software s podporou bezdrátových aktualizací a online služeb. Vůz nabídne hlasové ovládání s využitím umělé inteligence a poprvé také streamovací služby jako YouTube, Netflix nebo Disney+. K dispozici jsou i integrované videohry.
Přibyla i možnost tzv. „in-car“ plateb – například za parkování přímo z vozidla. Propojení se smartphony bylo rozšířeno: mobilní zařízení či chytré hodinky lze nyní využít jako digitální klíč k vozu.
Hybridní nabídka byla přepracována. Plug-in hybrid i full hybrid budou vybaveny novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Výkon hybridních verzí narostl na 176 kW (239 koní) u full hybridu a 212 kW (288 koní) u plug-inu. Plug-in hybrid bude poprvé k dispozici nejen s pohonem všech kol, ale také s pohonem přední nápravy.
Zážehové a vznětové motory zůstávají beze změn a nadále nabízejí výkon v rozmezí 100 až 132 kW (136–180 koní).
Uvedení na trh začne v červenci 2025, nejprve pro benzinové a dieselové varianty. Full hybrid dorazí v říjnu, plug-in hybrid pak ke konci roku. Kia zatím ceny nezveřejnila, ale aktuální ceník začíná na 34 700 eurech (cca 870.000 korun).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?