Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Toyota po téměř sedmi letech představila nástupce aktuální generace modelu RAV4. Šestá generace tohoto populárního SUV se dočkala především technických vylepšení – jak v oblasti pohonu, tak elektroniky. Design zůstává evolucí stávající podoby, ale s modernějšími prvky a robustnějším dojmem, zejména v zadní části.
Novinka bude na evropském trhu dostupná výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid s pohonem předních nebo všech kol. Nejvýkonnější varianta nabídne až 304 koní (224 kW), což vozu umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Plug-in hybrid nabídne dojezd na elektřinu až 100 kilometrů díky nové 22,7kWh baterii.
Dobíjení baterie je možné jak střídavým proudem o výkonu 11 kW, tak stejnosměrným až 50 kW. To umožní rychlé dobití z 10 na 80 procent během přibližně 30 minut. O spalovacím motoru Toyota mlčí, ale podle informací z USA jde o dvouapůllitrový benzinový čtyřválec, známý z předchozí generace.
Chytrá funkce plug-in hybridu propojuje pohon s navigací – vůz sám vyhodnotí trasu a střídá mezi elektrickým a hybridním režimem. Bere přitom v potaz nízkoemisní zóny i jízdní návyky řidiče. Zadní elektromotor slouží primárně jako pomocník při zhoršené adhezi, nikoliv pro sportovní jízdu.
Sportovně laděná varianta GR Sport se odlišuje širším rozchodem kol, přepracovaným posilovačem řízení a odlehčenými 20palcovými disky. V interiéru nabídne sedačky s lepším bočním vedením a přídavné opěrky kolen. Naladění podvozku i karoserie je upravené pro větší stabilitu a přesnost.
Nová generace bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense přináší pokročilejší asistenty. Mezi nimi je systém samočinné změny jízdního pruhu, vylepšená detekce překážek i rozšířený hlídač mrtvého úhlu. Vše funguje jako součást širšího systému T-Mate, který běží na nové digitální platformě Arene.
Video: New TOYOTA RAV4 2026 - FIRST LOOK exterior & interior | YouTube
Arene je softwarová platforma budoucnosti, která má podle Toyoty znamenat začátek éry vozidel definovaných softwarem. V praxi to znamená jednodušší aktualizace, rozšíření funkcí a výhled do budoucnosti, kdy se vůz bude zlepšovat bez nutnosti fyzického zásahu.
Nechybí ani moderní infotainment. RAV4 bude vybavena 12,3" digitálním přístrojovým štítem a centrálním 12,9" dotykovým displejem. Ten nabídne cloudovou navigaci s hlášením radarů, integraci s Googlem i zobrazování nízkoemisních zón. Ovládání klimatizace bude přes displej, s výjimkou několika základních tlačítek.
Interiér si zachovává i klasická hardwarová tlačítka pro důležité jízdní funkce – například přepínání režimů, ovládání pohonu nebo aktivaci asistenčních systémů pro sníh a terén. Pod centrální konzolí jsou USB-C porty a nechybí bezdrátová nabíječka. O její případné aktivní chlazení ale Toyota zatím mlčí.
Nová RAV4 nabídne i pokročilé parkovací asistenty – od 360stupňové kamery až po plně automatické parkování ovládané smartphonem. Tyto funkce budou dostupné napříč výbavami a mají zvýšit uživatelský komfort i bezpečnost.
O některých důležitých parametrech Toyota zatím mlčí. Neznáme přesnou velikost zavazadlového prostoru, spotřebu, ani maximální hmotnost přívěsu. Chybí i oficiální ceník. Tyto informace by měly být doplněny na podzim, kdy se očekává uvedení vozu na trh jako modelového roku 2026.
Toyota tak podle všeho vsadila na evoluci, která spojuje osvědčenou mechaniku s pokročilým softwarem. Nová RAV4 je důkazem, že automobilka směřuje k digitalizaci bez opuštění spolehlivých základů – a zároveň posiluje svou pozici v segmentu ekologických SUV pro širokou veřejnost.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).