Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Toyota po téměř sedmi letech představila nástupce aktuální generace modelu RAV4. Šestá generace tohoto populárního SUV se dočkala především technických vylepšení – jak v oblasti pohonu, tak elektroniky. Design zůstává evolucí stávající podoby, ale s modernějšími prvky a robustnějším dojmem, zejména v zadní části.
Novinka bude na evropském trhu dostupná výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid s pohonem předních nebo všech kol. Nejvýkonnější varianta nabídne až 304 koní (224 kW), což vozu umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Plug-in hybrid nabídne dojezd na elektřinu až 100 kilometrů díky nové 22,7kWh baterii.
Dobíjení baterie je možné jak střídavým proudem o výkonu 11 kW, tak stejnosměrným až 50 kW. To umožní rychlé dobití z 10 na 80 procent během přibližně 30 minut. O spalovacím motoru Toyota mlčí, ale podle informací z USA jde o dvouapůllitrový benzinový čtyřválec, známý z předchozí generace.
Chytrá funkce plug-in hybridu propojuje pohon s navigací – vůz sám vyhodnotí trasu a střídá mezi elektrickým a hybridním režimem. Bere přitom v potaz nízkoemisní zóny i jízdní návyky řidiče. Zadní elektromotor slouží primárně jako pomocník při zhoršené adhezi, nikoliv pro sportovní jízdu.
Sportovně laděná varianta GR Sport se odlišuje širším rozchodem kol, přepracovaným posilovačem řízení a odlehčenými 20palcovými disky. V interiéru nabídne sedačky s lepším bočním vedením a přídavné opěrky kolen. Naladění podvozku i karoserie je upravené pro větší stabilitu a přesnost.
Nová generace bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense přináší pokročilejší asistenty. Mezi nimi je systém samočinné změny jízdního pruhu, vylepšená detekce překážek i rozšířený hlídač mrtvého úhlu. Vše funguje jako součást širšího systému T-Mate, který běží na nové digitální platformě Arene.
Video: New TOYOTA RAV4 2026 - FIRST LOOK exterior & interior | YouTube
Arene je softwarová platforma budoucnosti, která má podle Toyoty znamenat začátek éry vozidel definovaných softwarem. V praxi to znamená jednodušší aktualizace, rozšíření funkcí a výhled do budoucnosti, kdy se vůz bude zlepšovat bez nutnosti fyzického zásahu.
Nechybí ani moderní infotainment. RAV4 bude vybavena 12,3" digitálním přístrojovým štítem a centrálním 12,9" dotykovým displejem. Ten nabídne cloudovou navigaci s hlášením radarů, integraci s Googlem i zobrazování nízkoemisních zón. Ovládání klimatizace bude přes displej, s výjimkou několika základních tlačítek.
Interiér si zachovává i klasická hardwarová tlačítka pro důležité jízdní funkce – například přepínání režimů, ovládání pohonu nebo aktivaci asistenčních systémů pro sníh a terén. Pod centrální konzolí jsou USB-C porty a nechybí bezdrátová nabíječka. O její případné aktivní chlazení ale Toyota zatím mlčí.
Nová RAV4 nabídne i pokročilé parkovací asistenty – od 360stupňové kamery až po plně automatické parkování ovládané smartphonem. Tyto funkce budou dostupné napříč výbavami a mají zvýšit uživatelský komfort i bezpečnost.
O některých důležitých parametrech Toyota zatím mlčí. Neznáme přesnou velikost zavazadlového prostoru, spotřebu, ani maximální hmotnost přívěsu. Chybí i oficiální ceník. Tyto informace by měly být doplněny na podzim, kdy se očekává uvedení vozu na trh jako modelového roku 2026.
Toyota tak podle všeho vsadila na evoluci, která spojuje osvědčenou mechaniku s pokročilým softwarem. Nová RAV4 je důkazem, že automobilka směřuje k digitalizaci bez opuštění spolehlivých základů – a zároveň posiluje svou pozici v segmentu ekologických SUV pro širokou veřejnost.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.