Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota RAV4 (2026)
Toyota RAV4 (2026), foto: Toyota
Simon Korčo 26. května 2025 11:47
Sdílej:

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Toyota po téměř sedmi letech představila nástupce aktuální generace modelu RAV4. Šestá generace tohoto populárního SUV se dočkala především technických vylepšení – jak v oblasti pohonu, tak elektroniky. Design zůstává evolucí stávající podoby, ale s modernějšími prvky a robustnějším dojmem, zejména v zadní části.

Novinka bude na evropském trhu dostupná výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid s pohonem předních nebo všech kol. Nejvýkonnější varianta nabídne až 304 koní (224 kW), což vozu umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Plug-in hybrid nabídne dojezd na elektřinu až 100 kilometrů díky nové 22,7kWh baterii.

Dobíjení baterie je možné jak střídavým proudem o výkonu 11 kW, tak stejnosměrným až 50 kW. To umožní rychlé dobití z 10 na 80 procent během přibližně 30 minut. O spalovacím motoru Toyota mlčí, ale podle informací z USA jde o dvouapůllitrový benzinový čtyřválec, známý z předchozí generace.

Chytrá funkce plug-in hybridu propojuje pohon s navigací – vůz sám vyhodnotí trasu a střídá mezi elektrickým a hybridním režimem. Bere přitom v potaz nízkoemisní zóny i jízdní návyky řidiče. Zadní elektromotor slouží primárně jako pomocník při zhoršené adhezi, nikoliv pro sportovní jízdu.

Sportovně laděná varianta GR Sport se odlišuje širším rozchodem kol, přepracovaným posilovačem řízení a odlehčenými 20palcovými disky. V interiéru nabídne sedačky s lepším bočním vedením a přídavné opěrky kolen. Naladění podvozku i karoserie je upravené pro větší stabilitu a přesnost.

Nová generace bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense přináší pokročilejší asistenty. Mezi nimi je systém samočinné změny jízdního pruhu, vylepšená detekce překážek i rozšířený hlídač mrtvého úhlu. Vše funguje jako součást širšího systému T-Mate, který běží na nové digitální platformě Arene.

Video: New TOYOTA RAV4 2026 - FIRST LOOK exterior & interior | YouTube

Arene je softwarová platforma budoucnosti, která má podle Toyoty znamenat začátek éry vozidel definovaných softwarem. V praxi to znamená jednodušší aktualizace, rozšíření funkcí a výhled do budoucnosti, kdy se vůz bude zlepšovat bez nutnosti fyzického zásahu.

Nechybí ani moderní infotainment. RAV4 bude vybavena 12,3" digitálním přístrojovým štítem a centrálním 12,9" dotykovým displejem. Ten nabídne cloudovou navigaci s hlášením radarů, integraci s Googlem i zobrazování nízkoemisních zón. Ovládání klimatizace bude přes displej, s výjimkou několika základních tlačítek.

Interiér si zachovává i klasická hardwarová tlačítka pro důležité jízdní funkce – například přepínání režimů, ovládání pohonu nebo aktivaci asistenčních systémů pro sníh a terén. Pod centrální konzolí jsou USB-C porty a nechybí bezdrátová nabíječka. O její případné aktivní chlazení ale Toyota zatím mlčí.

Nová RAV4 nabídne i pokročilé parkovací asistenty – od 360stupňové kamery až po plně automatické parkování ovládané smartphonem. Tyto funkce budou dostupné napříč výbavami a mají zvýšit uživatelský komfort i bezpečnost.

O některých důležitých parametrech Toyota zatím mlčí. Neznáme přesnou velikost zavazadlového prostoru, spotřebu, ani maximální hmotnost přívěsu. Chybí i oficiální ceník. Tyto informace by měly být doplněny na podzim, kdy se očekává uvedení vozu na trh jako modelového roku 2026.

Toyota tak podle všeho vsadila na evoluci, která spojuje osvědčenou mechaniku s pokročilým softwarem. Nová RAV4 je důkazem, že automobilka směřuje k digitalizaci bez opuštění spolehlivých základů – a zároveň posiluje svou pozici v segmentu ekologických SUV pro širokou veřejnost.

Témata:
Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.