Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Toyota po téměř sedmi letech představila nástupce aktuální generace modelu RAV4. Šestá generace tohoto populárního SUV se dočkala především technických vylepšení – jak v oblasti pohonu, tak elektroniky. Design zůstává evolucí stávající podoby, ale s modernějšími prvky a robustnějším dojmem, zejména v zadní části.
Novinka bude na evropském trhu dostupná výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid s pohonem předních nebo všech kol. Nejvýkonnější varianta nabídne až 304 koní (224 kW), což vozu umožní zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Plug-in hybrid nabídne dojezd na elektřinu až 100 kilometrů díky nové 22,7kWh baterii.
Dobíjení baterie je možné jak střídavým proudem o výkonu 11 kW, tak stejnosměrným až 50 kW. To umožní rychlé dobití z 10 na 80 procent během přibližně 30 minut. O spalovacím motoru Toyota mlčí, ale podle informací z USA jde o dvouapůllitrový benzinový čtyřválec, známý z předchozí generace.
Chytrá funkce plug-in hybridu propojuje pohon s navigací – vůz sám vyhodnotí trasu a střídá mezi elektrickým a hybridním režimem. Bere přitom v potaz nízkoemisní zóny i jízdní návyky řidiče. Zadní elektromotor slouží primárně jako pomocník při zhoršené adhezi, nikoliv pro sportovní jízdu.
Sportovně laděná varianta GR Sport se odlišuje širším rozchodem kol, přepracovaným posilovačem řízení a odlehčenými 20palcovými disky. V interiéru nabídne sedačky s lepším bočním vedením a přídavné opěrky kolen. Naladění podvozku i karoserie je upravené pro větší stabilitu a přesnost.
Nová generace bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense přináší pokročilejší asistenty. Mezi nimi je systém samočinné změny jízdního pruhu, vylepšená detekce překážek i rozšířený hlídač mrtvého úhlu. Vše funguje jako součást širšího systému T-Mate, který běží na nové digitální platformě Arene.
Video: New TOYOTA RAV4 2026 - FIRST LOOK exterior & interior | YouTube
Arene je softwarová platforma budoucnosti, která má podle Toyoty znamenat začátek éry vozidel definovaných softwarem. V praxi to znamená jednodušší aktualizace, rozšíření funkcí a výhled do budoucnosti, kdy se vůz bude zlepšovat bez nutnosti fyzického zásahu.
Nechybí ani moderní infotainment. RAV4 bude vybavena 12,3" digitálním přístrojovým štítem a centrálním 12,9" dotykovým displejem. Ten nabídne cloudovou navigaci s hlášením radarů, integraci s Googlem i zobrazování nízkoemisních zón. Ovládání klimatizace bude přes displej, s výjimkou několika základních tlačítek.
Interiér si zachovává i klasická hardwarová tlačítka pro důležité jízdní funkce – například přepínání režimů, ovládání pohonu nebo aktivaci asistenčních systémů pro sníh a terén. Pod centrální konzolí jsou USB-C porty a nechybí bezdrátová nabíječka. O její případné aktivní chlazení ale Toyota zatím mlčí.
Nová RAV4 nabídne i pokročilé parkovací asistenty – od 360stupňové kamery až po plně automatické parkování ovládané smartphonem. Tyto funkce budou dostupné napříč výbavami a mají zvýšit uživatelský komfort i bezpečnost.
O některých důležitých parametrech Toyota zatím mlčí. Neznáme přesnou velikost zavazadlového prostoru, spotřebu, ani maximální hmotnost přívěsu. Chybí i oficiální ceník. Tyto informace by měly být doplněny na podzim, kdy se očekává uvedení vozu na trh jako modelového roku 2026.
Toyota tak podle všeho vsadila na evoluci, která spojuje osvědčenou mechaniku s pokročilým softwarem. Nová RAV4 je důkazem, že automobilka směřuje k digitalizaci bez opuštění spolehlivých základů – a zároveň posiluje svou pozici v segmentu ekologických SUV pro širokou veřejnost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?