BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
BMW představilo nový koncept s výrobní budoucností. Shooting brake jménem Speedtop vychází z loňského designového cvičení Touring Coupe, navazuje na úspěch kabrioletu Skytop a míří k zákazníkům jako limitovaná série.
Poprvé se vůz ukázal o víkendu na Concorso d’Eleganza Villa d’Este u jezera Como, kde BMW tradičně vystavuje své nejexkluzivnější modely. Speedtop kombinuje luxus, výjimečný design a sportovní výkony, které zajišťuje aktuálně nejsilnější osmiválec značky.
Základem je stejná platforma jako u loňského roadsteru Skytop. Speedtop ale dostal praktickou karoserii typu shooting brake, tedy dvoudveřové kombi, a podstatně větší zavazadelník. I tak si však zachovává výrazně sportovní proporce a nízkou stavbu.
Design vozu je založen na hře světla, barev a tvarů. Dominantní je „žraločí“ příď s podsvícenou mřížkou chladiče, zatímco střechu zdobí barevný přechod od tmavě rudé po stříbřitý odstín. Dvoudílná barva se promítá i na záď, která je zakončena ručně zpracovaným spoilerem.
Podobně okázalý je i interiér. Kabina kombinuje kůži v odstínech Sundown Maroon a Moonstone White, doplněnou ambientním osvětlením, které kopíruje „drážkovaný“ středový motiv karoserie. Stejné světelné akcenty pokračují i do čalounění stropu.
Zavazadelník nabízí dvě oddělené přihrádky s propracovanou výstelkou a samozřejmě nechybí luxusní kožená zavazadla na míru od italské značky Schedoni.
Pod kapotou se očekává známý 4,4litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly, který by měl nabídnout výkon kolem 617 koní – tedy stejně jako v případě modelu Skytop. BMW zatím výkon oficiálně nekomentovalo.
Omezená série bude čítat pouhých 70 kusů a zamíří výhradně k nejbohatším zákazníkům značky. V USA vůz dostupný nebude. Cena zatím nebyla oznámena, ale podle všeho půjde o automobil určený pouze pro sběratele a klienty s osobním přístupem k BMW Individual.
„Pozitivní reakce na loňský koncept Skytop nás přesvědčila, že zákazníci mají o takové vozy skutečný zájem. Proto jsme se rozhodli nabídnout Speedtop i ve výrobní sérii,“ uvedl Bernd Körber, senior viceprezident BMW pro značku a produktový management.
Loni BMW zareagovalo na zájem veřejnosti u modelu Skytop výrobou padesáti kusů. Letos tento počet navyšuje na 70, což podtrhuje rostoucí ochotu značky přinášet výjimečné modely mimo běžnou sériovou výrobu.
Světová premiéra vozu probíhá právě tento víkend v italském Cernobbiu na břehu jezera Como. První vozy by se k zákazníkům měly dostat už v příštím roce.
Speedtop se tak stává jedním z nejexkluzivnějších modelů v historii značky a pokračuje v tradici, kterou BMW v posledních letech buduje – spojení výjimečného designu, omezené dostupnosti a špičkového řemeslného zpracování.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?