BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
BMW představilo nový koncept s výrobní budoucností. Shooting brake jménem Speedtop vychází z loňského designového cvičení Touring Coupe, navazuje na úspěch kabrioletu Skytop a míří k zákazníkům jako limitovaná série.
Poprvé se vůz ukázal o víkendu na Concorso d’Eleganza Villa d’Este u jezera Como, kde BMW tradičně vystavuje své nejexkluzivnější modely. Speedtop kombinuje luxus, výjimečný design a sportovní výkony, které zajišťuje aktuálně nejsilnější osmiválec značky.
Základem je stejná platforma jako u loňského roadsteru Skytop. Speedtop ale dostal praktickou karoserii typu shooting brake, tedy dvoudveřové kombi, a podstatně větší zavazadelník. I tak si však zachovává výrazně sportovní proporce a nízkou stavbu.
Design vozu je založen na hře světla, barev a tvarů. Dominantní je „žraločí“ příď s podsvícenou mřížkou chladiče, zatímco střechu zdobí barevný přechod od tmavě rudé po stříbřitý odstín. Dvoudílná barva se promítá i na záď, která je zakončena ručně zpracovaným spoilerem.
Podobně okázalý je i interiér. Kabina kombinuje kůži v odstínech Sundown Maroon a Moonstone White, doplněnou ambientním osvětlením, které kopíruje „drážkovaný“ středový motiv karoserie. Stejné světelné akcenty pokračují i do čalounění stropu.
Zavazadelník nabízí dvě oddělené přihrádky s propracovanou výstelkou a samozřejmě nechybí luxusní kožená zavazadla na míru od italské značky Schedoni.
Pod kapotou se očekává známý 4,4litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly, který by měl nabídnout výkon kolem 617 koní – tedy stejně jako v případě modelu Skytop. BMW zatím výkon oficiálně nekomentovalo.
Omezená série bude čítat pouhých 70 kusů a zamíří výhradně k nejbohatším zákazníkům značky. V USA vůz dostupný nebude. Cena zatím nebyla oznámena, ale podle všeho půjde o automobil určený pouze pro sběratele a klienty s osobním přístupem k BMW Individual.
„Pozitivní reakce na loňský koncept Skytop nás přesvědčila, že zákazníci mají o takové vozy skutečný zájem. Proto jsme se rozhodli nabídnout Speedtop i ve výrobní sérii,“ uvedl Bernd Körber, senior viceprezident BMW pro značku a produktový management.
Loni BMW zareagovalo na zájem veřejnosti u modelu Skytop výrobou padesáti kusů. Letos tento počet navyšuje na 70, což podtrhuje rostoucí ochotu značky přinášet výjimečné modely mimo běžnou sériovou výrobu.
Světová premiéra vozu probíhá právě tento víkend v italském Cernobbiu na břehu jezera Como. První vozy by se k zákazníkům měly dostat už v příštím roce.
Speedtop se tak stává jedním z nejexkluzivnějších modelů v historii značky a pokračuje v tradici, kterou BMW v posledních letech buduje – spojení výjimečného designu, omezené dostupnosti a špičkového řemeslného zpracování.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.