Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Automobilka Škoda ukázala moderní vizi modelu Favorit, jenž se v paměti motoristů zapsal jako jeden z nejikoničtějších československých vozů. Nový koncept vznikl v rámci designérského projektu, který převádí historické modely do současné podoby. Favorit se tak po více než třiceti letech vrací – tentokrát jako elektromobil v těle crossoveru.
Původní Favorit navržený italským studiem Bertone debutoval v roce 1987 a vyráběl se až do roku 1994. Nový návrh se snaží zachovat charakteristické rysy původního vozu, ale zároveň reflektuje současné trendy, včetně designového jazyka Modern Solid, který automobilka nasazuje i u svých sériových modelů.
Designéři Ljudmil Slavov a David Stingl z oddělení Škoda Design se nechali inspirovat hranatými tvary originálu. V nové vizi dominují čisté linie, kontrastní plochy a prvky připomínající klasické světlomety Favoritu – nyní převedené do tenkých LED pásků.
Původní karoserie typu hatchback ustoupila populárnímu formátu crossoveru. Důvodem je nejen současná obliba těchto modelů, ale i praktičnost z hlediska elektrického pohonu. Vyšší stavba vozu totiž umožňuje efektivnější integraci baterií do podlahy.
Jedním z originálních prvků nové studie jsou protisměrně otevírané dveře. Společná klika mezi předními a zadními dveřmi je designovým i funkčním prvkem, který umocňuje moderní pojetí historické předlohy.
Součástí projektu je i závodní verze moderního Favoritu, která odkazuje na úspěšné působení původního modelu ve světových rallye soutěžích. Nechybí širší bodykit, černé nárazníky z měkčeného plastu a design evokující tovární závodní vozy.
Designér Ljudmil Slavov zdůrazňuje, že původní Favorit už tehdy naplňoval principy jednoduchosti a funkčnosti. „Bylo to technicky i tvarově jednoduché auto pro širokou veřejnost,“ říká. Nová vize má tyto hodnoty zachovat, ale přenést je do podmínek 21. století.
Přestože nový Favorit zaujal fanoušky i odborníky, automobilka zatím neplánuje jeho sériovou výrobu. Studie vznikla z vlastní iniciativy designérů a zatím jde o čistě konceptuální práci, která má sloužit jako inspirace a pocta značce.
Celý projekt trval přibližně 120 hodin a vznikl mimo běžné pracovní povinnosti. Slavov a Stingl tak ukazují nejen svůj vztah ke značce, ale i ochotu rozvíjet její dědictví vlastním tempem a nápady.
Škoda Auto i prostřednictvím této studie potvrzuje, že se neobává sahat do vlastní historie a hledat v ní nové impulzy. Po modelech jako Popular Monte Carlo přichází další digitální pocta – tentokrát Favoritu, který se do české automobilové historie zapsal jako vůz přelomu epoch.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?