Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Škoda Auto si na českém trhu udržuje dominantní postavení, když v roce 2023 prodala 78 097 vozů, což představuje třetinu všech prodaných aut. Modely značky jasně dominují, s Octavií na špici a osmi škodovkami v první desítce nejprodávanějších vozů. Důležitým faktem však také je, že automobily značky Škoda se prodávají v takzvaných fleetech, což jsou auta do flotil velkých firem a státních organizací.
I přes mírný meziroční nárůst o 0,8 % je rok pro automobilku úspěšný. Nově uvedených šest modelů ještě plně neovlivnilo prodejní statistiky, což naznačuje další růstový potenciál.
Škoda Auto si v roce 2024 udržela dominantní postavení na českém trhu, kde vede v prodejích soukromým zákazníkům (16,8 % trhu) i firemním zákazníkům (34,9 %). Nejprodávanějšími modely byly Octavia s 19 425 registracemi, následovaná Karoqem a Kodiaqem. Vedoucí Jiří Maláček zdůrazňuje úspěch díky kvalitní produktové řadě a širokému spektru služeb.
"Dokázali jsme ještě vylepšit čísla z předchozího roku a udrželi jsme pozici jedničky ve fleetových i retailových prodejích. Ukazuje se, že kvalitní produktová řada v kombinaci se stále širším spektrem poskytovaných služeb je pro české zákazníky atraktivní," hodnotí rok 2024 vedoucí Škoda Auto pro český trh Jiří Maláček.
Škoda Fabia ztrácí oblibu ve prospěch SUV a crossoverů, jako jsou Karoq a Kamiq. Zákazníci navíc preferují vyšší výbavové stupně, přičemž nejprodávanějším motorem byl 1,5 TSI / 110 kW. Na trhu elektromobilů se Škoda drží třetí příčky za Teslou Modelem Y a Modelem 3, ale očekává posílení díky modernizaci modelů Enyaq a příchodu menšího Elroqu. Celkově roste zájem o elektrická vozidla, což automobilka vnímá jako příležitost.
Škoda Auto se výrazně podílí na rozvoji elektrifikace, nejen výrobou plug-in hybridních modelů, které se staly nejprodávanějšími v Česku, ale také podporou dobíjecí infrastruktury. S 1 277 prodanými hybridy v roce 2024 se dostala na první místo v kategorii dobíjecích vozů. Tento přístup posiluje její roli v českém automobilovém průmyslu a podtrhuje její závazek k rozvoji e-mobility.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.