Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Elroq
Škoda Elroq, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Marek Ostrý 28. ledna 2025 11:29
Sdílej:

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Škoda Auto si na českém trhu udržuje dominantní postavení, když v roce 2023 prodala 78 097 vozů, což představuje třetinu všech prodaných aut. Modely značky jasně dominují, s Octavií na špici a osmi škodovkami v první desítce nejprodávanějších vozů. Důležitým faktem však také je, že automobily značky Škoda se prodávají v takzvaných fleetech, což jsou auta do flotil velkých firem a státních organizací.

I přes mírný meziroční nárůst o 0,8 % je rok pro automobilku úspěšný. Nově uvedených šest modelů ještě plně neovlivnilo prodejní statistiky, což naznačuje další růstový potenciál.

Škoda Auto si v roce 2024 udržela dominantní postavení na českém trhu, kde vede v prodejích soukromým zákazníkům (16,8 % trhu) i firemním zákazníkům (34,9 %). Nejprodávanějšími modely byly Octavia s 19 425 registracemi, následovaná Karoqem a Kodiaqem. Vedoucí Jiří Maláček zdůrazňuje úspěch díky kvalitní produktové řadě a širokému spektru služeb.

"Dokázali jsme ještě vylepšit čísla z předchozího roku a udrželi jsme pozici jedničky ve fleetových i retailových prodejích. Ukazuje se, že kvalitní produktová řada v kombinaci se stále širším spektrem poskytovaných služeb je pro české zákazníky atraktivní," hodnotí rok 2024 vedoucí Škoda Auto pro český trh Jiří Maláček.

Škoda Fabia ztrácí oblibu ve prospěch SUV a crossoverů, jako jsou Karoq a Kamiq. Zákazníci navíc preferují vyšší výbavové stupně, přičemž nejprodávanějším motorem byl 1,5 TSI / 110 kW. Na trhu elektromobilů se Škoda drží třetí příčky za Teslou Modelem Y a Modelem 3, ale očekává posílení díky modernizaci modelů Enyaq a příchodu menšího Elroqu. Celkově roste zájem o elektrická vozidla, což automobilka vnímá jako příležitost.

Škoda Auto se výrazně podílí na rozvoji elektrifikace, nejen výrobou plug-in hybridních modelů, které se staly nejprodávanějšími v Česku, ale také podporou dobíjecí infrastruktury. S 1 277 prodanými hybridy v roce 2024 se dostala na první místo v kategorii dobíjecích vozů. Tento přístup posiluje její roli v českém automobilovém průmyslu a podtrhuje její závazek k rozvoji e-mobility.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?