Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Elroq
Škoda Elroq, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Marek Ostrý 28. ledna 2025 11:29
Sdílej:

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Škoda Auto si na českém trhu udržuje dominantní postavení, když v roce 2023 prodala 78 097 vozů, což představuje třetinu všech prodaných aut. Modely značky jasně dominují, s Octavií na špici a osmi škodovkami v první desítce nejprodávanějších vozů. Důležitým faktem však také je, že automobily značky Škoda se prodávají v takzvaných fleetech, což jsou auta do flotil velkých firem a státních organizací.

I přes mírný meziroční nárůst o 0,8 % je rok pro automobilku úspěšný. Nově uvedených šest modelů ještě plně neovlivnilo prodejní statistiky, což naznačuje další růstový potenciál.

Škoda Auto si v roce 2024 udržela dominantní postavení na českém trhu, kde vede v prodejích soukromým zákazníkům (16,8 % trhu) i firemním zákazníkům (34,9 %). Nejprodávanějšími modely byly Octavia s 19 425 registracemi, následovaná Karoqem a Kodiaqem. Vedoucí Jiří Maláček zdůrazňuje úspěch díky kvalitní produktové řadě a širokému spektru služeb.

"Dokázali jsme ještě vylepšit čísla z předchozího roku a udrželi jsme pozici jedničky ve fleetových i retailových prodejích. Ukazuje se, že kvalitní produktová řada v kombinaci se stále širším spektrem poskytovaných služeb je pro české zákazníky atraktivní," hodnotí rok 2024 vedoucí Škoda Auto pro český trh Jiří Maláček.

Škoda Fabia ztrácí oblibu ve prospěch SUV a crossoverů, jako jsou Karoq a Kamiq. Zákazníci navíc preferují vyšší výbavové stupně, přičemž nejprodávanějším motorem byl 1,5 TSI / 110 kW. Na trhu elektromobilů se Škoda drží třetí příčky za Teslou Modelem Y a Modelem 3, ale očekává posílení díky modernizaci modelů Enyaq a příchodu menšího Elroqu. Celkově roste zájem o elektrická vozidla, což automobilka vnímá jako příležitost.

Škoda Auto se výrazně podílí na rozvoji elektrifikace, nejen výrobou plug-in hybridních modelů, které se staly nejprodávanějšími v Česku, ale také podporou dobíjecí infrastruktury. S 1 277 prodanými hybridy v roce 2024 se dostala na první místo v kategorii dobíjecích vozů. Tento přístup posiluje její roli v českém automobilovém průmyslu a podtrhuje její závazek k rozvoji e-mobility.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.