Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Škoda Auto si na českém trhu udržuje dominantní postavení, když v roce 2023 prodala 78 097 vozů, což představuje třetinu všech prodaných aut. Modely značky jasně dominují, s Octavií na špici a osmi škodovkami v první desítce nejprodávanějších vozů. Důležitým faktem však také je, že automobily značky Škoda se prodávají v takzvaných fleetech, což jsou auta do flotil velkých firem a státních organizací.
I přes mírný meziroční nárůst o 0,8 % je rok pro automobilku úspěšný. Nově uvedených šest modelů ještě plně neovlivnilo prodejní statistiky, což naznačuje další růstový potenciál.
Škoda Auto si v roce 2024 udržela dominantní postavení na českém trhu, kde vede v prodejích soukromým zákazníkům (16,8 % trhu) i firemním zákazníkům (34,9 %). Nejprodávanějšími modely byly Octavia s 19 425 registracemi, následovaná Karoqem a Kodiaqem. Vedoucí Jiří Maláček zdůrazňuje úspěch díky kvalitní produktové řadě a širokému spektru služeb.
"Dokázali jsme ještě vylepšit čísla z předchozího roku a udrželi jsme pozici jedničky ve fleetových i retailových prodejích. Ukazuje se, že kvalitní produktová řada v kombinaci se stále širším spektrem poskytovaných služeb je pro české zákazníky atraktivní," hodnotí rok 2024 vedoucí Škoda Auto pro český trh Jiří Maláček.
Škoda Fabia ztrácí oblibu ve prospěch SUV a crossoverů, jako jsou Karoq a Kamiq. Zákazníci navíc preferují vyšší výbavové stupně, přičemž nejprodávanějším motorem byl 1,5 TSI / 110 kW. Na trhu elektromobilů se Škoda drží třetí příčky za Teslou Modelem Y a Modelem 3, ale očekává posílení díky modernizaci modelů Enyaq a příchodu menšího Elroqu. Celkově roste zájem o elektrická vozidla, což automobilka vnímá jako příležitost.
Škoda Auto se výrazně podílí na rozvoji elektrifikace, nejen výrobou plug-in hybridních modelů, které se staly nejprodávanějšími v Česku, ale také podporou dobíjecí infrastruktury. S 1 277 prodanými hybridy v roce 2024 se dostala na první místo v kategorii dobíjecích vozů. Tento přístup posiluje její roli v českém automobilovém průmyslu a podtrhuje její závazek k rozvoji e-mobility.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.