Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Toyota modernizovala své nejmenší auto. Model Aygo X, dosud známý především jako jednoduché městské přibližovadlo s litrovým tříválcem, se nyní po faceliftu mění na plnohodnotný hybrid.
Nejde přitom jen o kosmetické změny. Nejzásadnější novinkou je nová pohonná jednotka – litrový atmosférický motor totiž nahradila full-hybridní patnáctistovka, převzatá z většího modelu Yaris.
Výkon stoupl dramaticky – ze 72 na 116 koní. Znamená to, že se Aygo X dostane na stovku pod deset sekund. Ještě nedávno přitom zvládalo sprint z klidu za 14,9 s.
Toyota si od hybridu slibuje nejen svižnější jízdu, ale především snížení emisí. Nové Aygo X produkuje pouhých 86 g CO₂/km, což jej řadí mezi nejúspornější full-hybridy v Evropě.
Video: NOVÁ Toyota Aygo X Hybrid GR Sport (2025) – světová premiéra | YouCar
S tím přichází i výrazně lepší odhlučnění. Oproti předchůdci dostalo nové Aygo akustickou izolaci kapoty, lepší výplně palubní desky, nové tlumiče výfuku a u vyšších výbav dokonce silnější skla oken.
Uvnitř vozu čeká také řada technologických novinek. V základní výbavě nechybí digitální přístrojový štít, elektronická ruční brzda a nově i dvojice USB-C konektorů.
Výbavové stupně vyšší třídy nabídnou další komfortní a chytré prvky. Toyota mluví například o bezdrátové nabíječce mobilního telefonu, digitálním klíči nebo dokonce čističce vzduchu.
Výrazným vylepšením prošly i asistenční systémy. Nově je lze aktualizovat bezdrátově a nechybí mezi nimi třeba systém nouzového zastavení či modernizovaný asistent udržování v pruhu.
Pro sportovně laděné zákazníky připravila Toyota také výbavu GR Sport. Ta kromě dvoubarevného laku nabídne i tužší podvozek, specifická 18" kola a přepracovaný elektrický posilovač řízení.
Technicky náročné bylo umístit hybridní techniku do karoserie dlouhé jen 3,7 metru. Inženýři nakonec prodloužili přední převis o 76 mm a jako první u Toyoty použili nové uspořádání bateriových článků vedle sebe.
I přes přidanou techniku se podařilo zachovat původní rozvor i objem zavazadelníku – 231 litrů. Aygo X tak neztrácí svou praktičnost ani kompaktnost.
Kolínská továrna Toyota Motor Manufacturing Czech se i nadále postará o celou produkci omlazeného modelu. Do prodeje zamíří novinka na evropské trhy koncem letošního roku.
Ceny zatím automobilka neoznámila. Odhaduje se ale, že hybridní technologie vůz mírně prodraží. Kolik přesně budou Češi za nejmodernější kapesní crossover platit, se zřejmě dozvíme po prázdninách.
Za tři roky si Aygo X pořídilo téměř 300 000 zákazníků. Toyota si od modernizace slibuje, že tento úspěšný trend nejen udrží, ale díky novému pohonu i posílí.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?