Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Toyota modernizovala své nejmenší auto. Model Aygo X, dosud známý především jako jednoduché městské přibližovadlo s litrovým tříválcem, se nyní po faceliftu mění na plnohodnotný hybrid.
Nejde přitom jen o kosmetické změny. Nejzásadnější novinkou je nová pohonná jednotka – litrový atmosférický motor totiž nahradila full-hybridní patnáctistovka, převzatá z většího modelu Yaris.
Výkon stoupl dramaticky – ze 72 na 116 koní. Znamená to, že se Aygo X dostane na stovku pod deset sekund. Ještě nedávno přitom zvládalo sprint z klidu za 14,9 s.
Toyota si od hybridu slibuje nejen svižnější jízdu, ale především snížení emisí. Nové Aygo X produkuje pouhých 86 g CO₂/km, což jej řadí mezi nejúspornější full-hybridy v Evropě.
Video: NOVÁ Toyota Aygo X Hybrid GR Sport (2025) – světová premiéra | YouCar
S tím přichází i výrazně lepší odhlučnění. Oproti předchůdci dostalo nové Aygo akustickou izolaci kapoty, lepší výplně palubní desky, nové tlumiče výfuku a u vyšších výbav dokonce silnější skla oken.
Uvnitř vozu čeká také řada technologických novinek. V základní výbavě nechybí digitální přístrojový štít, elektronická ruční brzda a nově i dvojice USB-C konektorů.
Výbavové stupně vyšší třídy nabídnou další komfortní a chytré prvky. Toyota mluví například o bezdrátové nabíječce mobilního telefonu, digitálním klíči nebo dokonce čističce vzduchu.
Výrazným vylepšením prošly i asistenční systémy. Nově je lze aktualizovat bezdrátově a nechybí mezi nimi třeba systém nouzového zastavení či modernizovaný asistent udržování v pruhu.
Pro sportovně laděné zákazníky připravila Toyota také výbavu GR Sport. Ta kromě dvoubarevného laku nabídne i tužší podvozek, specifická 18" kola a přepracovaný elektrický posilovač řízení.
Technicky náročné bylo umístit hybridní techniku do karoserie dlouhé jen 3,7 metru. Inženýři nakonec prodloužili přední převis o 76 mm a jako první u Toyoty použili nové uspořádání bateriových článků vedle sebe.
I přes přidanou techniku se podařilo zachovat původní rozvor i objem zavazadelníku – 231 litrů. Aygo X tak neztrácí svou praktičnost ani kompaktnost.
Kolínská továrna Toyota Motor Manufacturing Czech se i nadále postará o celou produkci omlazeného modelu. Do prodeje zamíří novinka na evropské trhy koncem letošního roku.
Ceny zatím automobilka neoznámila. Odhaduje se ale, že hybridní technologie vůz mírně prodraží. Kolik přesně budou Češi za nejmodernější kapesní crossover platit, se zřejmě dozvíme po prázdninách.
Za tři roky si Aygo X pořídilo téměř 300 000 zákazníků. Toyota si od modernizace slibuje, že tento úspěšný trend nejen udrží, ale díky novému pohonu i posílí.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.