Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Toyota modernizovala své nejmenší auto. Model Aygo X, dosud známý především jako jednoduché městské přibližovadlo s litrovým tříválcem, se nyní po faceliftu mění na plnohodnotný hybrid.
Nejde přitom jen o kosmetické změny. Nejzásadnější novinkou je nová pohonná jednotka – litrový atmosférický motor totiž nahradila full-hybridní patnáctistovka, převzatá z většího modelu Yaris.
Výkon stoupl dramaticky – ze 72 na 116 koní. Znamená to, že se Aygo X dostane na stovku pod deset sekund. Ještě nedávno přitom zvládalo sprint z klidu za 14,9 s.
Toyota si od hybridu slibuje nejen svižnější jízdu, ale především snížení emisí. Nové Aygo X produkuje pouhých 86 g CO₂/km, což jej řadí mezi nejúspornější full-hybridy v Evropě.
Video: NOVÁ Toyota Aygo X Hybrid GR Sport (2025) – světová premiéra | YouCar
S tím přichází i výrazně lepší odhlučnění. Oproti předchůdci dostalo nové Aygo akustickou izolaci kapoty, lepší výplně palubní desky, nové tlumiče výfuku a u vyšších výbav dokonce silnější skla oken.
Uvnitř vozu čeká také řada technologických novinek. V základní výbavě nechybí digitální přístrojový štít, elektronická ruční brzda a nově i dvojice USB-C konektorů.
Výbavové stupně vyšší třídy nabídnou další komfortní a chytré prvky. Toyota mluví například o bezdrátové nabíječce mobilního telefonu, digitálním klíči nebo dokonce čističce vzduchu.
Výrazným vylepšením prošly i asistenční systémy. Nově je lze aktualizovat bezdrátově a nechybí mezi nimi třeba systém nouzového zastavení či modernizovaný asistent udržování v pruhu.
Pro sportovně laděné zákazníky připravila Toyota také výbavu GR Sport. Ta kromě dvoubarevného laku nabídne i tužší podvozek, specifická 18" kola a přepracovaný elektrický posilovač řízení.
Technicky náročné bylo umístit hybridní techniku do karoserie dlouhé jen 3,7 metru. Inženýři nakonec prodloužili přední převis o 76 mm a jako první u Toyoty použili nové uspořádání bateriových článků vedle sebe.
I přes přidanou techniku se podařilo zachovat původní rozvor i objem zavazadelníku – 231 litrů. Aygo X tak neztrácí svou praktičnost ani kompaktnost.
Kolínská továrna Toyota Motor Manufacturing Czech se i nadále postará o celou produkci omlazeného modelu. Do prodeje zamíří novinka na evropské trhy koncem letošního roku.
Ceny zatím automobilka neoznámila. Odhaduje se ale, že hybridní technologie vůz mírně prodraží. Kolik přesně budou Češi za nejmodernější kapesní crossover platit, se zřejmě dozvíme po prázdninách.
Za tři roky si Aygo X pořídilo téměř 300 000 zákazníků. Toyota si od modernizace slibuje, že tento úspěšný trend nejen udrží, ale díky novému pohonu i posílí.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.