Ještě minulý týden prosakovaly z BMW informace o tom, že na autosalonu ve Frankfurtu se dočkáme představení nového elektromobilu BMW i5. Na nový elektromobil skutečně došlo, ovšem místo i5 BMW odhalilo koncept i Vision Dynamics - Gran Coupe spadající mezi modely i3 a i8.
Nové BMW, které by zřejmě rádo konkurovalo Tesle, se má skutečně dostat do produkce, ovšem kdy se tak stane zatím německá automobilka nezmínila. Jeho tvary jsou ovšem mnohem odvážnější, než naznačovaly uniklé fotky vozu, který jsme všichni považovali za předobraz "BMW i5".
Technická data si mnichovská automobilka zatím drží pod pokličkou, ovšem podle oficiálních informací by měl být stroj schopen akcelerace z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 200 km/h. Vůz bude samozřejmě poháněn elektrickou energií a jeho dojezd se odhaduje na cca 600 kilometrů.
Podobně jako nedávno představený koncept BMW x7 iPerformance dostal i koncept i Vision Dynamics nezvykle velké přední ledvinky, ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil, jsou tyto ledvinky pouze designovou záležitostí, která nemá žádný technický význam.
Dalšími designovými prvky přední části vozu jsou úzké LED světlomety a výrazný nárazník, který postrádá jakékoliv přívody vzduchu určeného k chlazení brzd. Podobně jako u řady dalších nových konceptů i novému BMW chybí zrcátka, která byla nahrazena malými kamerami. Dalším ústupkem ideální aerodynamice se pak stala speciální kola, která by měla pomoci prodloužit dojezd. V zadní části se pak znovu objevují tenké LED světlomety a jednoduché čisté tvary.
Samozřejmě se jedná o pouhý koncept, který má ukázat technické a designové prvky, jakých se zřejmě dočkáme na novém elektromobilu z mnichovské automobilky. Klaus Fröhlich, zástupce automobilky BMW, ovšem podle webu Carscoops dodal, že automobilka již v minulosti několikrát předvedla svou schopnost přenést své koncepty na silnice.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?