Ještě minulý týden prosakovaly z BMW informace o tom, že na autosalonu ve Frankfurtu se dočkáme představení nového elektromobilu BMW i5. Na nový elektromobil skutečně došlo, ovšem místo i5 BMW odhalilo koncept i Vision Dynamics - Gran Coupe spadající mezi modely i3 a i8.
Nové BMW, které by zřejmě rádo konkurovalo Tesle, se má skutečně dostat do produkce, ovšem kdy se tak stane zatím německá automobilka nezmínila. Jeho tvary jsou ovšem mnohem odvážnější, než naznačovaly uniklé fotky vozu, který jsme všichni považovali za předobraz "BMW i5".
Technická data si mnichovská automobilka zatím drží pod pokličkou, ovšem podle oficiálních informací by měl být stroj schopen akcelerace z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 200 km/h. Vůz bude samozřejmě poháněn elektrickou energií a jeho dojezd se odhaduje na cca 600 kilometrů.
Podobně jako nedávno představený koncept BMW x7 iPerformance dostal i koncept i Vision Dynamics nezvykle velké přední ledvinky, ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil, jsou tyto ledvinky pouze designovou záležitostí, která nemá žádný technický význam.
Dalšími designovými prvky přední části vozu jsou úzké LED světlomety a výrazný nárazník, který postrádá jakékoliv přívody vzduchu určeného k chlazení brzd. Podobně jako u řady dalších nových konceptů i novému BMW chybí zrcátka, která byla nahrazena malými kamerami. Dalším ústupkem ideální aerodynamice se pak stala speciální kola, která by měla pomoci prodloužit dojezd. V zadní části se pak znovu objevují tenké LED světlomety a jednoduché čisté tvary.
Samozřejmě se jedná o pouhý koncept, který má ukázat technické a designové prvky, jakých se zřejmě dočkáme na novém elektromobilu z mnichovské automobilky. Klaus Fröhlich, zástupce automobilky BMW, ovšem podle webu Carscoops dodal, že automobilka již v minulosti několikrát předvedla svou schopnost přenést své koncepty na silnice.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.