Ještě minulý týden prosakovaly z BMW informace o tom, že na autosalonu ve Frankfurtu se dočkáme představení nového elektromobilu BMW i5. Na nový elektromobil skutečně došlo, ovšem místo i5 BMW odhalilo koncept i Vision Dynamics - Gran Coupe spadající mezi modely i3 a i8.
Nové BMW, které by zřejmě rádo konkurovalo Tesle, se má skutečně dostat do produkce, ovšem kdy se tak stane zatím německá automobilka nezmínila. Jeho tvary jsou ovšem mnohem odvážnější, než naznačovaly uniklé fotky vozu, který jsme všichni považovali za předobraz "BMW i5".
Technická data si mnichovská automobilka zatím drží pod pokličkou, ovšem podle oficiálních informací by měl být stroj schopen akcelerace z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 200 km/h. Vůz bude samozřejmě poháněn elektrickou energií a jeho dojezd se odhaduje na cca 600 kilometrů.
Podobně jako nedávno představený koncept BMW x7 iPerformance dostal i koncept i Vision Dynamics nezvykle velké přední ledvinky, ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil, jsou tyto ledvinky pouze designovou záležitostí, která nemá žádný technický význam.
Dalšími designovými prvky přední části vozu jsou úzké LED světlomety a výrazný nárazník, který postrádá jakékoliv přívody vzduchu určeného k chlazení brzd. Podobně jako u řady dalších nových konceptů i novému BMW chybí zrcátka, která byla nahrazena malými kamerami. Dalším ústupkem ideální aerodynamice se pak stala speciální kola, která by měla pomoci prodloužit dojezd. V zadní části se pak znovu objevují tenké LED světlomety a jednoduché čisté tvary.
Samozřejmě se jedná o pouhý koncept, který má ukázat technické a designové prvky, jakých se zřejmě dočkáme na novém elektromobilu z mnichovské automobilky. Klaus Fröhlich, zástupce automobilky BMW, ovšem podle webu Carscoops dodal, že automobilka již v minulosti několikrát předvedla svou schopnost přenést své koncepty na silnice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.