Ještě minulý týden prosakovaly z BMW informace o tom, že na autosalonu ve Frankfurtu se dočkáme představení nového elektromobilu BMW i5. Na nový elektromobil skutečně došlo, ovšem místo i5 BMW odhalilo koncept i Vision Dynamics - Gran Coupe spadající mezi modely i3 a i8.
Nové BMW, které by zřejmě rádo konkurovalo Tesle, se má skutečně dostat do produkce, ovšem kdy se tak stane zatím německá automobilka nezmínila. Jeho tvary jsou ovšem mnohem odvážnější, než naznačovaly uniklé fotky vozu, který jsme všichni považovali za předobraz "BMW i5".
Technická data si mnichovská automobilka zatím drží pod pokličkou, ovšem podle oficiálních informací by měl být stroj schopen akcelerace z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 200 km/h. Vůz bude samozřejmě poháněn elektrickou energií a jeho dojezd se odhaduje na cca 600 kilometrů.
Podobně jako nedávno představený koncept BMW x7 iPerformance dostal i koncept i Vision Dynamics nezvykle velké přední ledvinky, ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o elektromobil, jsou tyto ledvinky pouze designovou záležitostí, která nemá žádný technický význam.
Dalšími designovými prvky přední části vozu jsou úzké LED světlomety a výrazný nárazník, který postrádá jakékoliv přívody vzduchu určeného k chlazení brzd. Podobně jako u řady dalších nových konceptů i novému BMW chybí zrcátka, která byla nahrazena malými kamerami. Dalším ústupkem ideální aerodynamice se pak stala speciální kola, která by měla pomoci prodloužit dojezd. V zadní části se pak znovu objevují tenké LED světlomety a jednoduché čisté tvary.
Samozřejmě se jedná o pouhý koncept, který má ukázat technické a designové prvky, jakých se zřejmě dočkáme na novém elektromobilu z mnichovské automobilky. Klaus Fröhlich, zástupce automobilky BMW, ovšem podle webu Carscoops dodal, že automobilka již v minulosti několikrát předvedla svou schopnost přenést své koncepty na silnice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?