Limitovaná edice Lamborghini Centenario bude vyrobena pouze ve 40 exemplářích. Ten první, určený pro asijský kontinent, již dorazil ke svému majiteli v Hong Kongu. Pokud si brousíte zuby na jeden ze zbývajících 39, musíme vás zklamat. Všechny vozy byly prodány dříve, než se vůbec představily
Limitovaná edice Lamborghini Centenario vznikla k připomenutí a uctění data narození Ferruccia Lamborghini, zakladatele slavné automobilky. Celkem vznikne pouze 40 kusů modelu Centenario.
Polovina jich dostala karoserii kupé a druhá polovina bude dodána v karoserii roadster. Všech 40 supersportovních automobilů bylo prodáno ještě dříve, než se představily minulý rok na autosalonu v Ženevě. Tento kousek je prvním, který byl dodán na asijský kontinent.
Pod designově zajímavou karbonovou karoserií se nachází základ z Lamborghini Aventador, jehož 6,5 litrový motor V12 doznal několika zásadních změn a jeho výkon se vyhoupl na 770 koní. Díky tomu dokáže Centenario zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 2,8 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.
Fotografie, které si můžete v galerii prohlédnout, pořídil Ron Alder W Photography v dealerství Lamborghini Hong Kong, které Centenario pro zákazníka připravovalo. Ačkoliv neznáme jméno šťastného majitele, tento šťastlivec z Hong Kongu musel pro získání tohoto vzácného kousku vytáhnout z kapsy necelé dva miliony dolarů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?