Limitovaná edice Lamborghini Centenario bude vyrobena pouze ve 40 exemplářích. Ten první, určený pro asijský kontinent, již dorazil ke svému majiteli v Hong Kongu. Pokud si brousíte zuby na jeden ze zbývajících 39, musíme vás zklamat. Všechny vozy byly prodány dříve, než se vůbec představily
Limitovaná edice Lamborghini Centenario vznikla k připomenutí a uctění data narození Ferruccia Lamborghini, zakladatele slavné automobilky. Celkem vznikne pouze 40 kusů modelu Centenario.
Polovina jich dostala karoserii kupé a druhá polovina bude dodána v karoserii roadster. Všech 40 supersportovních automobilů bylo prodáno ještě dříve, než se představily minulý rok na autosalonu v Ženevě. Tento kousek je prvním, který byl dodán na asijský kontinent.
Pod designově zajímavou karbonovou karoserií se nachází základ z Lamborghini Aventador, jehož 6,5 litrový motor V12 doznal několika zásadních změn a jeho výkon se vyhoupl na 770 koní. Díky tomu dokáže Centenario zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 2,8 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 350 km/h.
Fotografie, které si můžete v galerii prohlédnout, pořídil Ron Alder W Photography v dealerství Lamborghini Hong Kong, které Centenario pro zákazníka připravovalo. Ačkoliv neznáme jméno šťastného majitele, tento šťastlivec z Hong Kongu musel pro získání tohoto vzácného kousku vytáhnout z kapsy necelé dva miliony dolarů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?